Blogs & nieuws

Vacature
15-11-2019

Vacature (Support) Consultant

De afgelopen jaren hebben we hard gewerkt aan het ontwikkelen van onze Suite MKB bedrijfssoftware, steeds meer bedrijven ervaren dit als een succesvolle formule en kiezen ervoor om met de Suite te gaan werken. Daarom zijn we op zoek naar een nieuwe collega die klanten wil helpen bij de overgang naar de Suite en bij de ingebruikname daarvan, wij noemen dit een Consultant.    Rollen van de (support) Consultant Als consultant heb je veel contact met klanten. Dit kan op afstand en ook op locatie bij de klant. Als vast aanspreekpunt zorg je ervoor dat klanten leren werken met de Suite, dat alle wensen vertaald worden in oplossingen en alle vragen in antwoorden.  In de opstartfase zet je eventuele bestaande gegevens over naar de Suite (conversie), richt je het systeem in naar de bedrijfsprocessen van de klant en leg je de werking uit. Ook help je de buitendienst met de installatie en uitleg van de App waar nodig. Je werkt samen met collega consultants en de product owner. De product owner is verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van de software en kan de wensen die jij verzamelt hebt laten ontwikkelen door de programmeurs. Als Consultant zorg je dus ook voor het inventariseren van de wensen en de terugkoppeling naar de klant. In de vacature staat support tussen haakjes. Dit betekent dat je ook kunt starten als Support Consultant en vervolgens kan doorgroeien naar Consultant of Sales Consultant als je ook commercieel gericht bent.   Eigenschappen van de (support) Consultant Belangrijk is dat je het leuk vindt om met mensen te werken en ze te helpen! Persoonlijk, professioneel en flexibel zijn waarden waar wij als bedrijf voor staan en die je als consultant uitdraagt omdat je veel klantcontact hebt. Verder zijn onze consultants klantgericht, ijverig, collegiaal, humoristisch, vooruitstrevend, behulpzaam, oplossingsgericht, pro-actief, vriendelijk en zorgvuldig! Uiteraard is dit een behoorlijk intense lijst, dus laat je hierdoor niet ontmoedigen om contact op te nemen. Een pré is het als je inzicht hebt in bedrijfsprocessen bij ons type klant (zie volgende kopje). Denk hierbij aan processen als calculatie, planning en administratie. HBO denkniveau en een rijbewijs is vereist. De vacature is m/v.   Klanten van Become-IT Become-IT is een constant groeiend softwarebedrijf met een solide klantenbasis bij bedrijven die zich kenmerken als vakmensen. Denk aan hoveniers, installatiebedrijven etc. Deze klanten zitten verspreid door het hele land en hebben over het algemeen tussen de 3 en 30 medewerkers. Het grootste gedeelte van die medewerkers werken in de buitendienst. Als (support) consultant heb je contact met directeur/eigenaren, planners, administratief/commercieel medewerkers en werkvoorbereiders.    Werken bij Become-IT Wij bieden een professionele werkplek met alle voorzieningen die nodig zijn voor je werk. Onze werktijden zijn van 8-17 en werken we eigenlijk nooit over. Dit omdat we heldere afspraken maken, goed georganiseerd zijn en naast werken ook waarde hechten aan onze gezondheid en sociaal leven. 2 x per jaar gaan we met het hele team en aanhang uit eten en tussendoor hebben we als team diverse teamuitjes zoals karten, lasergamen etc. In de kantine zijn allerlei voorzieningen aanwezig en er is altijd vers fruit en eieren naast koffie en thee. Become-IT is gevestigd in Ermelo. Centraal in het land, langs de A28 en dichtbij treinstation Harderwijk. Het is een veilige omgeving om te wonen en te werken. Veel natuur voor ontspanning, sport en recreatie. In de zomer brengt het toerisme gezelligheid en worden er evenementen georganiseerd. Uiteraard krijg je naast werkplezier en waardering ook een goede vergoeding voor het werken bij Become-IT. Dit is afhankelijk van je werkervaring, opleidingsniveau en motivatie.   Interesse? Neem contact op met Leo Kodde: https://www.become-it.nl/contact/leo-kodde/1/ 
Nieuws
12-11-2019

Groene Sector Vakbeurs 2020

Op 14, 15 en 16 januari 2020 wordt de 21e editie van de Groene Sector Vakbeurs georganiseerd in de Evenementenhal te Hardenberg. Met meer dan 18.000 bezoekers en bijna 300 exposanten is de Groene Sector Vakbeurs een groot en waardevol evenement.
Blog
18-10-2019

3 voordelen van een Klantenportaal

Steeds meer bedrijven maken gebruik van een Klantenportaal. Een Klantenportaal geeft klanten een plek waar ze hun eigen gegevens kunnen bekijken en aanpassen. Soms wordt een Klantenportaal ook wel een 'Mijn omgeving' genoemd. Waarom kiezen steeds meer bedrijven voor een Klantenportaal en wat zijn de voordelen? Lees het in deze blog. 1. Interactie met de klant Het eerste voordeel van een Klantenportaal is dat het interactie biedt met uw klanten. Interactie is dat er communicatie is tussen u en de klant. Het Klantenportaal biedt deze interactie doordat de klant bijvoorbeeld zijn gegevens kan beheren of een offerte voor akkoord kan tekenen. Dit is een groot voordeel van een Klantenportaal. In het Klantenportaal van de Suite MKB ontvangen klanten een mail wanneer er een document klaarstaat in het Klantenportaal. De klant klikt op de link die naar het Klantenportaal gaat en bekijkt bijvoorbeeld de offerte of factuur. In het Klantenportaal heeft de klant interactie met uw bedrijf, doordat de klant akoord geeft voor de offerte of de factuur betaald via iDEAL. Interactie met uw klanten via het Klantenportaal bespaart tijd. Dit omdat de klant 24/7 inzicht en controle heeft. Ook zorgt dit ervoor dat de klant bij uw bedrijf blijft en zich wil verdiepen in de relatie omdat het Klantenportaal prettig werkt en een professionele uitstraling geeft. 2. Alle documenten op één plek Het tweede voordeel van een Klantenportaal is dat alle documenten voor uw klant op één plek te vinden zijn. Zo kan een klant in het Klantenportaal offertes, orders, facturen en gewerkte uren terug vinden. En ook bijlagen bij een offerte zoals een tekening. Dat alle documenten op één plek te vinden zijn is vooral gemak voor uw klanten. Ze hoeven niet terug te zoeken in de mail naar alle afspraken en ook jaren later kan er nog een kopie van de factuur opgezocht worden. Zonder Klantenportaal moet uw klant zelf een dossier aanhouden of in diverse mailboxen terugzoeken naar alle correspondentie. Bijkomend voordeel is ook dat de informatie gestructureerd is. Er kan bijvoorbeeld gezocht worden op factuurnummer of vanuit de factuur teruggeklikt worden naar de onderliggende verkooporder. Dit omdat de informatie digitaal is vastgelegd en hierdoor doorzoekbaar is, gekoppeld is en is voorzien van een status. 3. Privacy en transparantie Tot slotte is het derde voordeel dat een Klantenportaal een sterk gevoel van privacy en transparantie geeft. Dit zorgt voor écht tevreden klanten. Omdat het Klantenportaal voorzien is van een certificaat en de klant een unieke login ontvangt is het duidelijk dat de informatie alleen bestemd is voor uw klant. Tegelijk is het mogelijk in die veilige omgeving inhoudelijke informatie te delen wat weer zorgt voor transparantie over de gemaakte afspraken en uitgevoerde werkzaamheden. De klant is als het ware 'in control' over zijn gegevens en heeft inzicht. Klantenportalen zijn over het algemeen eenvoudig en gebruiksvriendelijk in gebruik. De klant ontvangt een factuur o.i.d. per mail en logt automatisch in op zijn Klantenportaal om de factuur te bekijken. De klant kan vervolgens de factuur online betalen en daarna is direct de status bijgewerkt. Tot slot Tevreden klanten zijn van essentieël belang voor uw bedrijf. Een tevreden klant is loyaal, koopt meer en draagt nieuwe klanten aan. Echt tevreden klanten worden uiteindelijk ambassadeur van uw product en dat is onvervangbaar. Wilt u veel tevreden klanten? Dan is een Klantenportaal van belang om u te onderscheiden. Op zoek naar een Klantenportaal voor uw bedrijf? Become-IT biedt met de Suite MKB een uitmuntend Klantenportaal aan, die u nodig heeft voor uw bedrijf of organisatie. Het Klantenportaal dat Become-IT aanbiedt is zeer gebruiksvriendelijk en zorgt voor tevreden klanten. Vraag gerust een demo aan om kennis te maken met het Klantenportaal.   Gratis demo  
Blog
23-09-2019

3 tips voor een succesvolle demo

Krijg je een demo bij Become-IT? Dan wil je natuurlijk dat je een succesvolle demo krijgt. Een succesvolle demo is dat de software tijdens de demo aan je verwachtingen voldoet en bij je past. Maar daarnaast is een succesvolle demo ook van jou afhankelijk, zo moet je bijvoorbeeld openstaan voor veranderingen en moet je vooraf weten wat je zoekt. Om een succesvolle demo te krijgen hebben we 3 tips voor je! 1. Weet vooraf wat je zoekt Om een succesvolle demo te krijgen is het belangrijk dat je vooraf weet wat je in een software pakket zoekt en verwacht. Welke functies en werkprocessen wil je automatiseren? Tegen welke dingen loop je aan bij het eventuele huidige softwarepakket? Slim is om dit voor de demo op een briefje te schrijven. Eventueel kan je de lijst opdelen in: Must haves: functies moeten in het pakket zitten; Should haves: deze functies zijn zeer gewenst, maar zonder is het product wel bruikbaar; Could haves: deze functies zullen alleen aan bod komen als er tijd genoeg is; Would haves: deze functies zullen waarschijnlijk op korte termijn niet aan bod komen maar kunnen in de toekomst, bij een vervolgproject, interessant zijn. Je zou in een brainstormsessie met collega's deze punten kunnen opschrijven. Zo is het duidelijk wat je zoekt in een softwarepakket en weet je tijdens de demo direct of Suite MKB voor nu en later bij jullie past of niet. Ook helpt het om duidelijke vragen te stellen aan de consultant. 2. Sta open voor veranderingen Daarnaast is het belangrijk dat je openstaat voor veranderingen. Je kan bijvoorbeeld nu al een software pakket gebruiken waar een bepaalde werkwijze achter zit. Dan kan het lastig zijn voor jezelf en collega's om een andere werkwijze te leren. Probeer dan in de demo open te staan voor een andere werkwijze en dus veranderingen. Ieder softwarepakket heeft een andere werkwijze. Het ene softwarepakket werkt zo, en een ander softwarepakket werkt weer heel anders. Over het algemeen zit daar een idee en visie achter die goed zou kunnen werken. Voor succesvolle verandering heb je nodig: Visie: bevraag de consultant over de werkwijze en communiceer deze, anders ontstaat verwarring; Belang: brainstorm intern waarom er iets moet gebeuren om weerstand later te voorkomen; Plan: maak een keuze mét een plan anders krijg je chaos, dus naast aanschaf ook investeren in uitleg en toepassing; Middelen: zorg voor budget en maak tijd vrij bij je mensen om frustratie te voorkomen; Competenties: beheers angst door goed overleg met de consultant wie wat gaat doen op basis van talent. Als je zo openstaat voor veranderingen heb je ongetwijfeld een succesvolle demo én een resultaat waar iedereen blij van wordt en aan mee wil werken. 3. Benut de tijd Als je een demo krijgt van de Suite MKB krijg je een rondleiding en uitleg van het systeem. Zo krijg je een rondleiding en uitleg over hoe functies werken en weet je aan het einde van de demo globaal hoe de Suite MKB werkt. Wanneer je een demo krijgt is het belangrijk dat je niet al te veel details aanhaalt. De tijd gaat snel en tijd kost geld. Benut dit daarom goed door een globaal overzicht te vormen van de mogelijkheden binnen het pakket. De demo die gegeven gaat worden gaat over het geheel, hoe het systeem werkt. Wanneer je op details ingaat kan het snel te complex worden en lijkt het systeem te ingewikkeld voor je. Bij de eerste kennismaking is het belangrijk de grote lijnen te bekijken, naarmate je de werkwijze eigen bent krijg je meer wensen en dan is het tijd om meer de diepte in gaan. Kijk ook goed naar de must haves, als die in de demo aan bod komen is het interessant om in een 2e gesprek de diepte in te gaan met detailvragen. Geef ook gerust aan bij de consultant als je het even niet meer volgt. De consultant geeft de demo vaker, geef zelf het tempo aan door te bevestigen als je iets begrijpt of liever nog een keer wil zien.   Als je deze drie tips hebt gelezen en toepast heb je ongetwijfeld een succesvolle demo.   Bekijk uw brancheGratis demo  
Blog
20-09-2019

Stage lopen bij Become-IT

Zoek je een stageplaats als ontwikkelaar? Dan doe je dit bij Become-IT. Become-IT biedt een goede en leerzame stageplaats. Tijdens je stage bij Become-IT zal je veel dingen leren. Je maakt niet alleen kennis met het bedrijfsleven maar je leert vooral dingen in het ontwikkelen van applicaties en websites. De werkzaamheden voor stagiairs zijn erg divers, wat de stage extra leuk maakt. De ene dag ben je aan het programmeren, en een andere dag sta je op een beurs met Become-IT. Huidige stagelopers Op dit moment lopen Bert Bosch en Matthias Westerink stage bij Become-IT. Beide volgen ze de opleiding applicatie- en mediaontwikkelaar en doen hun half jaar stage bij Become-IT. Ze hebben het goed naar hun zin, ze leren veel nieuwe dingen en maken kennis met veel code in het programmeren. Bert Bosch is gespecialiseerd in de backend van websites en applicaties, en Matthias Westerink is gespecialiseerd in de front-end van websites of applicaties. Bert verzorgd de achterzijde van een applicatie of website, en Matthias verzorgd de vormgeving van een applicatie of website. Tijdens de stage heeft Bert meer kennis gemaakt met PHP. Bert ervaart de stage als leuk maar ook lastig, dit laatste geeft Bert vooral uitdaging in zijn stage. Tijdens het stage lopen gaat Bert een functie ontwikkelingen dat domeinnamen automatisch geregistreerd worden, en zal nog meer API’s ontwikkelen. Tijdens de stage heeft Matthias meer kennis gemaakt met de talen CSS en Javascript. Zo heeft hij geleerd om applicaties en websites volledig responsive te maken. Tijdens het stage lopen gaat hij grote delen van de Become-IT website opnieuw maken. Zo krijgt hij een ontwerp van Melissa en zal het ontwerp omtoveren in code. Zoek je een stage? Become-IT biedt bedrijfssoftware aan voor midden- en kleinbedrijven. De bedrijfssoftware heet Suite MKB. Wanneer je stage loopt bij Become-IT ga je helpen met het ontwikkelen van de bedrijfssoftware. Dit is erg leuk en je doet veel kennis op in het programmeren. Op zoek naar een stageplaats? Je moet dan bij Become-IT zijn! Neem gerust contact op met Become-IT. Telefoonnummer: 0341 470068 E-mail: info@become-it.nl
Blog
13-09-2019

Installatie Vakbeurs 2019

Al meer dan 20 jaar komen installatieprofessionals naar de Installatie Vakbeurs voor de nieuwste snufjes, technieken en producten. Dit jaar werd de Installatie Vakbeurs weer gehouden, op de beurs was Become-IT aanwezig. Op 10, 11 en 12 september 2019 was de Installatie Vakbeurs in Harderberg.
Blog
02-08-2019

Verse bloemen!

Bloemen en planten hebben een rustgevende uitstraling op mensen. Diverse onderzoeken hebben uitgewezen dat het verband tussen bloemen en mensen goed is voor de werksfeer en vooral goed tegen stress. En daarom is het zo gezellig bij Become-IT, wekelijks zorgen we voor verse bloemen op kantoor en in de spreekkamer. Deze sfeervolle werkplek zorgt ervoor dat het personeel en de klanten zich op hun gemak voelen. En dat werkt weer door in het product dat we leveren en het contact met onze klanten.
Nieuws
01-07-2019

Duurzaam ondernemen

Energiezuinig en milieuvriendelijk dat zijn twee belangrijke redenen waarom Become-IT zonnepanelen heeft laten installeren. Op het platte dak van 130 m2 was ruimte voor 40 zonnepanelen. Zonnepanelen zijn een duurzame energiebron. Na de productie is er geen fossiele brandstof meer nodig om de zonnepanelen te laten werken. De elektriciteit die wordt opgewekt met zonnepanelen is groene energie. Op kantoor gebruiken we die groene energie voor computers, servers, verlichting en andere facilitaire voorzieningen. Met deze zonnepanelen zijn wij zelfvoorzienend, een mooi voorbeeld van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO).
Blog
03-06-2019

5 tips om efficiënter te werken

Je werkt erg hard, echter blijven er aan het einde van de dag veel taken openstaan. Veel mensen vinden dit vervelend, want op je werkdag wil je het liefst alle taken in één keer af hebben. Het liefst zou je zo efficiënt mogelijk werken om alle taken af te hebben aan het einde van je werkdag. Hier lees je 5 tips om efficiënter te werken! Met deze tips heb je aan het einde van je werkdag al je taken afgerond. 1. Een tijdslimiet voor je taak Om sneller al je taken af te ronden werkt een tijdslimiet erg goed. Wanneer je een tijdslimiet instelt voor je taken zorgt het ervoor dat je extra focus en een hoger werktempo hebt. Op deze manier doe je meer in minder tijd. Kies een taak die je snel wilt afronden, spreek met jezelf af wat het tijdslimiet is en ga aan de slag. Je kan bijvoorbeeld een tijdslimiet instellen van een uur of een tijdstip afspreken wanneer je de taak af hebt. 2. Maak prioriteiten van je werkzaamheden Om je werkzaamheden aan het einde van de dag af te hebben werken prioriteiten geven aan je werkzaamheden erg goed. Niet alle taken die je op een dag of week moet doen zijn even belangrijk. De ene taak is belangrijker dan de andere taken. Het is daarom belangrijk om voor jezelf na te gaan welke taken belangrijker zijn en gedaan moeten worden, en welke taken kunnen blijven liggen. Taken die erg belangrijk zijn moet je een prioriteit meegeven, plan belangrijke taken aan het begin van de dag of week. Taken die minder belangrijk zijn geef je een minder hoge prioriteit mee, plan de onbelangrijke taken aan het einde van de dag of week. 3. Doe één taak tegelijk Veel mensen doen verschillende taken door elkaar heen. Je bent bijvoorbeeld met een taak bezig, maar dan komen er telefoontjes en mailtjes tussendoor. Het gevolg hiervan is dat je verschillende taken door elkaar heen doet waardoor je niet gefocust bent op één taak. Doordat je niet gefocust bent op één taak kost dit veel tijd en heb je aan het einde van de dag niet al je taken afgerond. Het beste is om één taak op te pakken, het af te werken, een andere taak op te pakken en het af te werken. Doe geen drie taken door elkaar heen. Wanneer je met meerdere taken tegelijkertijd bezig bent maakt dit je gestrest en overweldigd. Als je je taken één voor één afwerkt ben je rustiger, werk je efficiënter en blijft je to-do lijst overzichtelijker. 4. Zorg ervoor dat je niet wordt afgeleid Om efficiënt te werken is het belangrijk dat je niet wordt afgeleid door dingen. Zo kan je worden afgeleid door je e-mail, whatsappjes, Facebook meldingen en Instagram meldingen. Schakel dit alles uit, zet desnoods je mobiel een tijdje op vliegtuigstand. Zo kan je geconcerteerd werken en word je niet afgeleid. Zet een lekker muziekje op en je hebt je taken zo afgerond. 5. Zorg voor een gestructureerde werkomgeving De laatste tip om efficiënter te werken is om voor een gestructureerde werkomgeving te zorgen. Niemand kan prettig werken in een niet gestructureerde werkomgeving. Een niet gestructureerde werkomgeving is bijvoorbeeld een niet opgeruimd bureau, je taken niet helder en/of een luidruchtige werkomgeving. Een andere oorzaak waarom je geen gestructureerde werkomgeving hebt kan komen doordat er geen gebruik wordt gemaakt van bedrijfssoftware. Bedrijfssoftware is van essentieel belang bij een gestructureerde werkomgeving. Met bedrijfssoftware kan je planningen maken, taken inplannen, urenregistratie doen, gemakkelijk contact opnemen met klanten en nog veel meer. Een voorbeeld van bedrijfssoftware is Suite MKB. Suite MKB is de beste bedrijfssoftware voor midden- en kleinbedrijf. Module Taken Met Suite MKB heb je een module taken waarmee je alle to do's kunt koppelen. Zo kan je de taak koppelen aan een klant, offerte of project. De taken kan je voorzien van een prioriteit en een uitvoerdatum. Zo heb je een gestructureerde werkomgeving voor alle werknemers.