Abonnement

Een abonnement is een overeenkomst met een klant die periodiek wordt gefactureerd of geïncasseerd. Een abonnement bestaat uit producten met een prijs per maand. Op basis van de facturatiecyclus wordt het abonnement gefactureerd.

Per abonnement is het mogelijk om een opleverformulier te printen voor de klant, hierop staan alle belangrijke gegevens van het abonnement.

Cyclussen kunt u zelf aanmaken, bijvoorbeeld wekelijks, maandelijks, jaarlijks etc. Vervolgens kunt u per cyclus een overzicht maken van alle abonnementen die u moet factureren en hier een facturatiesessie van maken. In een facturatiesessie zitten meerdere facturen die u als groep kunt opvragen, printen of exporteren naar de factuur online website.

In combinatie met de module Incasso kunt u een incasso opdracht maken van een facturatiesessie. Van de incasso wordt een historie opgebouwd.

Met Abonnement online kunt u het abonnement exporteren naar de website zodat uw klant het abonnement kan inzien via zijn relatielogin.



Bekijk ervaringen Gratis demo
Abonnement
7.350000

Software » Bedrijfssoftware » Administratie

Abonnement mogelijkheden & voordelen

Realiseer terugkerende inkomsten
Leg gemaakte onderhoudsafspraken vast
Overzicht van alle abonnementen en servicecontracten
Inzicht in benodigde onderhoudscapaciteit
Realiseer terugkerende opbrengsten en omzetgroei met periodieke facturatie en overzicht over uw abonnementen en servicecontracten.

Toegepast bij

Eenvoudig samenwerken met collega's en optimaal communiceren met de klant via het klantenportaal. De software van Become-IT geeft inzicht, bespaard tijd en werkt eenvoudig online.
FS Groen
Standaard
FS Groen
Combitel registreert, rapporteert en factureert teleservice diensten met Suite MKB bedrijfssoftware gekoppeld aan Exact online.
Combitel Teleservice
Standaard
Combitel Teleservice
Flexibele hovenierssoftware om online offerte met calculaties te maken en door te zetten naar werkbon en factuur. Compleet pakket voor de hovenier gekoppeld aan Exact of SnelStart.
Haantje Hoveniers
Standaard
Haantje Hoveniers
Het team van Become-IT en de Groot Hoveniers zijn beide vooruitstrevend en dagen elkaar steeds uit voor een beter resultaat in software en professionalisering van het bedrijf. Samen blijven we groeien.
De Groot Hoveniers
Standaard
De Groot Hoveniers
Zeer uitgebreid softwarepakket voor hoveniers met functionaliteit van relatiebeheer, calculatie tot planning en facturatie. Ideaal voor de professionele hovenier.
Hoveniersbedrijf Stef
Standaard
Hoveniersbedrijf Stef
Van Herp Totaal Tuindesign
Standaard
Van Herp Totaal Tuindesign
Totaaloplossing voor hoveniersbedrijven. Become-IT levert software voor calculatie en facturatie. Daarnaast ondersteunen ze persoonlijk en helpen ook bij inrichting van email en onedrive.
Bast Hoveniers
Standaard
Bast Hoveniers
Het gemak van een online hovenierspakket met de flexibiliteit en persoonlijke ondersteuning van Become-IT zorgt dat je weer meer tijd hebt voor het werk in de tuin.
Gidding Hoveniers
Standaard
Gidding Hoveniers
Hoveniers Arjo
Standaard
Hoveniers Arjo
De App voor de buitendienst en de registratie van onderhoudscontracten waren motivaties voor Jansen & Berkhof Tuinen om voor de Suite MKB te kiezen.
Jansen & Berkhof Tuinen
Standaard
Jansen & Berkhof Tuinen
Hovenier Van Strien maakt gebruik van Suite MKB, de groene bedrijfssoftware! Lees hier de ervaring van het bedrijf.
Hovenier van Strien
Standaard
Hovenier van Strien
De 'groene' bedrijfssoftware Suite MKB de oplossing van relatiebeheer tot boekhouding. Alles in één online met Suite MKB. Antwan Tuin Totaal maakt gebruik van Suite MKB.
Antwan Tuin Totaal
Standaard
Antwan Tuin Totaal
Artikelnummer:
SMKB-5300
Branche(s):
Dienstverlening
Vereiste functie(s):

Recente verbeteringen van de functie:

Abonnement/6863

Met de weekkiezer is het eenvoudig om een abonnement op specifieke weken in te plannen wanneer deze niet met een vaste interval plaats vinden. 

Dit is vooral het geval bij seizoensonderhoud, denk aan maaibeurten bij een hovenier van april tot september.

In de popup met 53 weken kan eenvoudig weken worden aan- en uitgezet door erop te klikken.

Abonnement/6977

Een abonnement heeft in Suite MKB standaard geen document wat verstuurd wordt. Dit omdat wij werken met een klantenportaal waarin alle informatie zichtbaar is voor de klant.

Het voordeel van werken met het klantenportaal is dat de informatie actueel is en de vervaldata wordt bijgewerkt op basis van facturatie en service. Ook worden gekoppelde facturen en verkooporders in het klantenportaal getoond.

Wil je toch naast het klantenportaal ook graag een printversie van het abonnement dan kan dit nu door de instelling hiervoor te activeren. Het is dan mogelijk om een rapportlayout te ontwerpen of de standaard layout te gebruiken. Bij het versturen van een abonnement naar de klant wordt dit pdf bestand meegestuurd. Ook kan je het intern gebruiken door vanuit het abonnement de pdf te bekijken en te printen.

Abonnement/7162

De huisstijl kan nu worden ingesteld op het abonnement. Bij facturatie van het abonnement wordt deze huisstijl meegenomen naar de verkoopfactuur. Bij service inplannen wordt de huisstijl meegenomen naar de verkooporder.

De huisstijl wordt vervolgens gebruikt op de rapporten. Hierdoor is het mogelijk in één administratie meerdere huisstijlen te gebruiken. Bijvoorbeeld als uw bedrijf divisies of onderdelen heeft met een verschillend logo.

Abonnement/7171

Onder het menu Administratie - Rapportage is de nieuwe rapportage 'Abonnement prognoses' zichtbaar. Hier heeft u inzicht in de verwachte abonnementsomzet voor de komende 12 maanden.

Het rapport kan per maand worden bekeken of per klant. Het geeft informatie over:

  • De hoeveelheid omzet uit abonnementen per jaar
  • De spreiding van de abonnementsinkomsten per maand
  • De klanten met de meeste abonnementswaarde en de spreiding van de inkomsten per klant per maand

Een overzicht waar iedereen op zat te wachten en actueel informatie geeft. Het voordeel van abonnementen is een stuk vaste en doorlopende inkomsten wat positief is voor de liquiditeit van uw bedrijf. Middels dit overzicht kunt u dit optimaal spreiden en inzichtelijk maken.

Abonnement/7403

Op het abonnement is een tabblad toegevoegd met informatie over de uitgevoerde werkzaamheden in uren per jaar. In dit jaaroverzicht ziet u direct per jaar het aantal geplande en gewerkte uren waardoor u makkelijk overzicht heeft over de prognose en realisatie. Op basis van deze informatie kunnen abonnementen ook bijgesteld worden.

Stel u doet tuinonderhoud 4 x per jaar van 8 uur voor een vast bedrag van 'x' euro. Aan het einde van het jaar ziet u hoeveel uur in werkelijkheid is gewerkt. Mogelijk dat dit reden geeft om het vaste bedrag aan te passen omdat het blijkbaar meer/minder werk is.

Abonnement/6753

Als een abonnement wordt opgezegd in het Klantenportaal wordt er vanaf nu automatisch een taak aangemaakt op de vervaldatum van het abonnement als herinnering dat de opzegging moet worden verwerkt.

Hiervoor is de module Taken nodig.