App

Met de App voor Suite MKB heeft u op kantoor of onderweg uw klantgegevens bij de hand. Zoek intuïtief op naam of adres en alle contactpersonen worden snel gevonden. Door de integratie met uw telefoon kunt u direct bellen, e-mailen, de website van de klant bezoeken of de route plannen.

De App werkt op elke smartphone via de browser, uw medewerker krijgt een persoonlijke login waarmee hij zijn eigen werkzaamheden via de App kan inzien en afvinken. Afhankelijk van de functie van uw medewerker geeft de App informatie en tools.

In de ontwikkeling heeft Become-IT uitgebreid nagedacht over de informatie en functionaliteit die beschikbaar moet zijn voor de medewerker. Vervolgens is gezorgd voor de technische realisatie zodat de integratie tussen het ERP systeem Suite MKB en de App optimaal verloopt. In het lijstje hieronder ziet u de mogelijkheden van de App die beschikbaar zijn.

Mogelijkheden van de App
- Relatiebeheer
- Verkooporders
- Transportorders
- Productieorders
- Activiteiten (Uren / Bezoekverslagen / Taken / Afspraken / Ziekte / Verlof)
- Activa beheer

Voordelen
- Medewerkers in de buitendienst kunnen hun werkzaamheden via de App zien en boeken
- Minder kantoorbezoek, omdat orders al in de App staan
- Planning kan gedurende de dag nog aangepast worden
- Productiever door actuele informatie en papierloze verwerking
- Direct uren registreren via de App
- Geen extra werk en fouten, omdat uren- & materialenbriefjes overbodig zijn
- Makkelijk factureren en sneller betaald krijgen
- Minder administratie en meer inzicht voor verkoop, planning en management

Rechten
Elke medewerker heeft een functierol. In deze rol is ingesteld wat de rechten zijn voor toegang, schrijfrechten en manager functies per module in de App.

Voorbeelden
De verkoper gebruikt relatiebeheer, notities en bekijkt de laatste orders van de klant. De productieleider plant zijn productieorders en zorgt dat ze worden afgemeld. De verkooporder kan gebruikt worden als werkbon door medewerkers om uren op te boeken en de transportorder gebruikt de chauffeur voor de ondertekening bij aflevering. Dus afhankelijk van de functie van uw medewerker geeft de App informatie en tools.

Licentiemodel
De licentie voor het gebruik van de App is eenvoudig gehouden, u heeft alleen de App licentie nodig en per medewerker kunt u de toegang instellen. Afhankelijk van uw Suite MKB licentie kunt u dan gebruik maken van de mogelijkheden in de App.



Bekijk ervaringen Gratis demo
App
14.700000

Software » Bedrijfssoftware » Administratie

App mogelijkheden & voordelen

Overzichtelijke en gebruiksvriendelijke App
Altijd en overal gebruik maken van Suite MKB
Klantgegevens bij de hand
Werkt op iedere smartphone
Vervang de papieren werkbon en het urenbriefje door de app. Schrijf uren en kosten overal online en verwerk wat afgerond is. Bespaar op dubbel werk.

Toegepast bij

Schildersbedrijf Gouweleeuw uit Harderwijk kiest voor Suite MKB bedrijfssoftware van Become-IT. Van calculatie naar planning en factuur werkt alles online.
Schildersbedrijf Gouweleeuw
Standaard
Schildersbedrijf Gouweleeuw
Eenvoudig samenwerken met collega's en optimaal communiceren met de klant via het klantenportaal. De software van Become-IT geeft inzicht, bespaard tijd en werkt eenvoudig online.
FS Groen
Standaard
FS Groen
Flexibele hovenierssoftware om online offerte met calculaties te maken en door te zetten naar werkbon en factuur. Compleet pakket voor de hovenier gekoppeld aan Exact of SnelStart.
Haantje Hoveniers
Standaard
Haantje Hoveniers
Het team van Become-IT en de Groot Hoveniers zijn beide vooruitstrevend en dagen elkaar steeds uit voor een beter resultaat in software en professionalisering van het bedrijf. Samen blijven we groeien.
De Groot Hoveniers
Standaard
De Groot Hoveniers
Zeer uitgebreid softwarepakket voor hoveniers met functionaliteit van relatiebeheer, calculatie tot planning en facturatie. Ideaal voor de professionele hovenier.
Hoveniersbedrijf Stef
Standaard
Hoveniersbedrijf Stef
Van Herp Totaal Tuindesign
Standaard
Van Herp Totaal Tuindesign
Totaaloplossing voor hoveniersbedrijven. Become-IT levert software voor calculatie en facturatie. Daarnaast ondersteunen ze persoonlijk en helpen ook bij inrichting van email en onedrive.
Bast Hoveniers
Standaard
Bast Hoveniers
Het gemak van een online hovenierspakket met de flexibiliteit en persoonlijke ondersteuning van Become-IT zorgt dat je weer meer tijd hebt voor het werk in de tuin.
Gidding Hoveniers
Standaard
Gidding Hoveniers
Hoveniers Arjo
Standaard
Hoveniers Arjo
Veldman Hoveniers
Standaard
Veldman Hoveniers
De App voor de buitendienst en de registratie van onderhoudscontracten waren motivaties voor Jansen & Berkhof Tuinen om voor de Suite MKB te kiezen.
Jansen & Berkhof Tuinen
Standaard
Jansen & Berkhof Tuinen
Hovenier Van Strien maakt gebruik van Suite MKB, de groene bedrijfssoftware! Lees hier de ervaring van het bedrijf.
Hovenier van Strien
Standaard
Hovenier van Strien
Artikelnummer:
SMKB-5200
Branche(s):
Dienstverlening, Handel, Logistiek
Vereiste functie(s):

Recente verbeteringen van de functie:

App/8238

In de app worden de projecten nu gefiltert op medewerker als de betreffende medewerker geen manage rechten heeft in de app voor de module projecten.

Je ziet dus als medewerker alleen je eigen projecten.

App/8239

Het verkooporder-toevoegscherm in de app is eenvoudiger gemaakt. Alleen de belangrijke velden 'Onderwerp', 'Groep' en 'Project' worden nog getoond. Wanneer er een standaard groep is ingesteld, wordt deze direct ingevuld.

Hierdoor kunnen app medewerkers sneller orders aanmaken.

App/7948

Een handige nieuwe functie in de relatiebeheer app is de lijst met recent bezocht. Vaak ben je in de app bezig met bepaalde klanten waar je naar toe moet of bezig bent. Het leek ons handig als die relaties snel te openen zijn. Het systeem is zelflerend omdat automatisch de laatste bezochte relatie bovenaan komt te staan. Het lijstje bestaat uit maximaal 10 recent bezochte relaties.

Naast deze functie blijft ook favoriet nog werken. Daarbij kan je een relatie favoriet maken, die blijft dan altijd in de lijst met snelkoppelingen staan.

App/8096

In de app is functionaliteit toegevoegd om een activiteit te kunnen verwijderen middels een prullenbak-knopje. Dit werkte al in de desktopversie. De app maakt gebruik van dezelfde voorwaarden.

Omdat het toevoegen van activiteiten in de app al eerder is toegestaan is nu ook verwijderen toegevoegd. Via de rechtengroep kunnen deze toevoeg- en verwijderrechten ingesteld worden.

App/7938

Nieuw in de app is de dagplanner. Je kan nu de lijst van activiteiten per dag visualiseren in een dagplanner. De activiteiten worden dan gekoppeld aan de starttijd. Je ziet hierdoor direct hoelaat je moet beginnen en hoe lang de activiteit duurt. Ook zie je beter als er gaten in de planning zitten of wanneer je pauze hebt.

De dagplanner is vergelijkbaar met de weekplanner in de online versie, alleen nu dus per dag ook beschikbaar in de app. Via het icoontje in de zoekbalk kan je wisselen tussen de oude lijstweergave en de nieuwe dagplanner.

Als je manager in de app bent dan zie je meerdere dagplanners onder elkaar van al je collega's.

App/6839

De eenheid van een product op een verkooporder kan vanaf nu ook worden aangepast in de App. Hiervoor zijn wel manage rechten nodig of het moet gaan om het 'vrije tekst' artikel.

App/6928

In de App is het vanaf nu mogelijk om een verkooporderregel te markeren als 'Bestellen'. Hierdoor wordt dit artikel op de bestellijst gezet zodat op kantoor de artikelen centraal besteld kunnen worden.

Op het bestelscherm worden dan alle verkooporderregels die op 'Bestellen' staan gegroepeerd per leverancier en kan er per leverancier een inkooporder worden gemaakt.

App/7078

In de app is het mogelijk relaties favoriet te maken met het icoon in de vorm van een 'ster'. Door relaties favoriet te maken komen ze in de lijst die je direct ziet als je naar relatiebeheer gaat. Je hoeft dan niet te zoeken.

Omdat de 'eigen relatie' (het bedrijf zelf) vaak gebruikt wordt om indirecte uren te boeken is het handig als deze altijd favoriet is. Dat is nu zo ontwikkeld.

App/7385

De app is uitgebreid met projecten. Dit is een mooie toevoegen omdat de voorman dan meer informatie heeft over de orders en afspraken met de klant.

In het project is de voortgang qua uren zichtbaar op basis van de geplande en gewerkte uren. Uiteraard zijn ook bestanden en alle gekoppelde offertes, orders en facturen zichtbaar.

App/7430

Door calculatieartikelen niet weer te geven in de app ontstaat daar een beter overzicht bij het toevoegen van producten. In de app worden vooral materialen geboekt op verkooporders door buitendienst medewerkers.

In de lijst met producten in de app stonden ook alle calculaties, omdat je in de app geen calculaties kunt aanpassen is het toevoegen ervan niet logisch en gaf juist verwarring. Nu zijn deze uit de lijst gehaald en blijven dus de materialen en machines over.

Een calculatie wordt door hoveniers ook wel werkpakket genoemd en bestaat uit materialen en uren. Bijvoorbeeld het 'Leveren en aanbrengen van betonbanden'. Calculaties worden in het voortraject gebruikt om offertes te maken en later op de verkooporder voor de inkoop en planning.