App

Met de App voor Suite MKB heeft u op kantoor of onderweg uw klantgegevens bij de hand. Zoek intuïtief op naam of adres en alle contactpersonen worden snel gevonden. Door de integratie met uw telefoon kunt u direct bellen, e-mailen, de website van de klant bezoeken of de route plannen.

De App werkt op elke smartphone via de browser, uw medewerker krijgt een persoonlijke login waarmee hij zijn eigen werkzaamheden via de App kan inzien en afvinken. Afhankelijk van de functie van uw medewerker geeft de App informatie en tools.

In de ontwikkeling heeft Become-IT uitgebreid nagedacht over de informatie en functionaliteit die beschikbaar moet zijn voor de medewerker. Vervolgens is gezorgd voor de technische realisatie zodat de integratie tussen het ERP systeem Suite MKB en de App optimaal verloopt. In het lijstje hieronder ziet u de mogelijkheden van de App die beschikbaar zijn.

Mogelijkheden van de App
- Relatiebeheer
- Verkooporders
- Transportorders
- Productieorders
- Activiteiten (Uren / Bezoekverslagen / Taken / Afspraken / Ziekte / Verlof)
- Activa beheer

Voordelen
- Medewerkers in de buitendienst kunnen hun werkzaamheden via de App zien en boeken
- Minder kantoorbezoek, omdat orders al in de App staan
- Planning kan gedurende de dag nog aangepast worden
- Productiever door actuele informatie en papierloze verwerking
- Direct uren registreren via de App
- Geen extra werk en fouten, omdat uren- & materialenbriefjes overbodig zijn
- Makkelijk factureren en sneller betaald krijgen
- Minder administratie en meer inzicht voor verkoop, planning en management

Rechten
Elke medewerker heeft een functierol. In deze rol is ingesteld wat de rechten zijn voor toegang, schrijfrechten en manager functies per module in de App.

Voorbeelden
De verkoper gebruikt relatiebeheer, notities en bekijkt de laatste orders van de klant. De productieleider plant zijn productieorders en zorgt dat ze worden afgemeld. De verkooporder kan gebruikt worden als werkbon door medewerkers om uren op te boeken en de transportorder gebruikt de chauffeur voor de ondertekening bij aflevering. Dus afhankelijk van de functie van uw medewerker geeft de App informatie en tools.

Licentiemodel
De licentie voor het gebruik van de App is eenvoudig gehouden, u heeft alleen de App licentie nodig en per medewerker kunt u de toegang instellen. Afhankelijk van uw Suite MKB licentie kunt u dan gebruik maken van de mogelijkheden in de App.



Bekijk ervaringen Gratis demo
App
17.787

Software » Bedrijfssoftware » Administratie

App mogelijkheden & voordelen

Overzichtelijke en gebruiksvriendelijke App
Altijd en overal gebruik maken van Suite MKB
Klantgegevens bij de hand
Werkt op iedere smartphone
Vervang de papieren werkbon en het urenbriefje door de app. Schrijf uren en kosten overal online en verwerk wat afgerond is. Bespaar op dubbel werk.

Toegepast bij

Leo den Boer & Zn. maakt gebruik van bedrijfssoftware Suite MKB. Lees hier zijn ervaring met de efficiënte online bedrijfssoftware voor afbouwbedrijven!
Leo den Boer & Zn.
Standaard
Leo den Boer & Zn.
Schildersbedrijf Gouweleeuw uit Harderwijk kiest voor Suite MKB bedrijfssoftware van Become-IT. Van calculatie naar planning en factuur werkt alles online.
Schildersbedrijf Gouweleeuw
Standaard
Schildersbedrijf Gouweleeuw
Eenvoudig samenwerken met collega's en optimaal communiceren met de klant via het klantenportaal. De software van Become-IT geeft inzicht, bespaard tijd en werkt eenvoudig online.
FS Groen
Standaard
FS Groen
Flexibele hovenierssoftware om online offerte met calculaties te maken en door te zetten naar werkbon en factuur. Compleet pakket voor de hovenier gekoppeld aan Exact of SnelStart.
Haantje Hoveniers
Standaard
Haantje Hoveniers
Het team van Become-IT en de Groot Hoveniers zijn beide vooruitstrevend en dagen elkaar steeds uit voor een beter resultaat in software en professionalisering van het bedrijf. Samen blijven we groeien.
De Groot Hoveniers
Standaard
De Groot Hoveniers
Zeer uitgebreid softwarepakket voor hoveniers met functionaliteit van relatiebeheer, calculatie tot planning en facturatie. Ideaal voor de professionele hovenier.
Hoveniersbedrijf Stef
Standaard
Hoveniersbedrijf Stef
Van Herp Totaal Tuindesign
Standaard
Van Herp Totaal Tuindesign
Totaaloplossing voor hoveniersbedrijven. Become-IT levert software voor calculatie en facturatie. Daarnaast ondersteunen ze persoonlijk en helpen ook bij inrichting van email en onedrive.
Bast Hoveniers
Standaard
Bast Hoveniers
Het gemak van een online hovenierspakket met de flexibiliteit en persoonlijke ondersteuning van Become-IT zorgt dat je weer meer tijd hebt voor het werk in de tuin.
Gidding Hoveniers
Standaard
Gidding Hoveniers
Hoveniers Arjo
Standaard
Hoveniers Arjo
Veldman Hoveniers
Standaard
Veldman Hoveniers
De App voor de buitendienst en de registratie van onderhoudscontracten waren motivaties voor Jansen & Berkhof Tuinen om voor de Suite MKB te kiezen.
Jansen & Berkhof Tuinen
Standaard
Jansen & Berkhof Tuinen
Artikelnummer:
SMKB-5200
Branche(s):
Dienstverlening, Handel, Logistiek
Vereiste functie(s):

Recente verbeteringen van de functie:

App/8815

In de app is het mogelijk een activiteit toe te voegen als je hiervoor de juiste rechten hebt. Als je vanuit activiteiten op de + klikt kom je in een wizard met de volgende stappen:

  • Kies uurcode, datum en tijd
  • Kies relatie
  • Kies order of voeg order toe

Die laatste optie is er nu bijgekomen. Op deze manier kan je heel snel een activiteit met direct een nieuwe order toevoegen via de app. Na het toevoegen wordt je direct doorgestuurd naar de activiteit voor het boeken van je uren en daarna wordt je doorgestuurd naar de order voor het boeken van materialen en het voltooien van de order.

App/8270

Een mooie toevoeging in de app is het terugzien van gewerkte uren. Hierdoor kan je snel bij een klant kijken wanneer er nog meer werkzaamheden zijn gedaan.

De activiteiten rapportage is te openen van uit een relatie of een project. Vervolgens worden de activiteiten gegroepeerd per jaar en per maand.

Door een maand aan te klikken kan je alle losse activiteiten lezen. De volledige omschrijving is zichtbaar zodat je al scrollend door de lijst heen kan.

Naast bladeren door de activiteiten kan je er ook in zoeken. Dit is vooral handig als je weet waarover je iets wilt terugvinden.

De rapportage geeft ook direct inzicht in het aantal gewerkte uren per jaar en maand.

App/8457

Het boeken van gewerkte uren in de app is eenvoudiger gemaakt door te werken met eindtijd en schuifbalken.

Voorheen was gewerkte uren een keuzelijst met allemaal waarden van een kwartier tot 10 uur. Nu hebben we dit vervangen door 2 schuifbalken voor gewerkte uren en kwartieren. Ook is er een vinkje gemaakt voor pauze en als deze is ingeschakeld kan pauze worden opgegeven met de schuifbalk.

Belangrijk is het veld eindtijd, door deze in te vullen worden de gewerkte uren automatisch ingevuld.

Met deze wijziging hopen we het makkelijker te maken (minder hoofdrekenen) voor buitendienst medewerkers om uren te schrijven.

App/8649

In de app is het mogelijk om vanuit een project een nieuwe order/weekstaat te maken. Hierbij wordt alle bekende informatie van het project alvast ingevuld op de order en wordt de order direct gekoppeld aan het project. Ook wordt gebruik gemaakt van uurtarieven die zijn ingesteld op het project.

App/8676

Standaard is het niet mogelijk om bijvoorbeeld verlof of ziekte te boeken via de app. Dit omdat het aanvragen van verlof of het ziekmelden een proces is dat in de meeste situaties via kantoor loopt.

Mocht het wel wenselijk zijn om verlof en ziekte te boeken, dan is het nu mogelijk om dit via een instelling toe te staan.

App/8679

In de app is het label van een toggle verplaatst voor meer ruimte en overzicht in de app schermen. Normaal staat het label voor de toggle. Maar bij lange labels kwam dit niet mooi uit. Nu hebben we ervoor gekozen de toggle helemaal links te zetten zodat de rest van de ruimte gebruikt kan worden voor het label.

App/8719

In de app kan je nu een activiteit toevoegen en hierbij aangeven of je deze wilt inplannen. Door inplannen aan te vinken kan je het aantal geplande uren en geplande pauze opgeven.

Op deze manier is het voor app gebruikers ook mogelijk om afspraken in de toekomst alvast in de planning te plaatsen.

App/8368

Een order kan in de app op voltooid worden gezet, daarnaast is er de mogelijkheid om de order te laten aftekenen door de opdrachtgever. Dit kan live in de app of via een emailverzoek met link naar het klantenportaal. In het klantenportaal kan de opdrachtgever dan de werkbon inzien en accorderen.

Het proces van order voltooien met emailverzoek is geoptimaliseerd waardoor de order op verstuurd wordt gezet en de orderbevestiging als pdf wordt aangemaakt.

Als je via de app de order op voltooid zet, en je laat de opdrachtgever direct ondertekenen of je kiest ervoor om te voltooien zonder ondertekening, dan wordt de order niet verstuurd en dus ook geen pdf aangemaakt. Op die manier kan je een order ook alleen gebruiken als kapstok voor je werkzaamheden zonder dat de klant hier bericht over krijgt.

App/7948

Een handige nieuwe functie in de relatiebeheer app is de lijst met recent bezocht. Vaak ben je in de app bezig met bepaalde klanten waar je naar toe moet of bezig bent. Het leek ons handig als die relaties snel te openen zijn. Het systeem is zelflerend omdat automatisch de laatste bezochte relatie bovenaan komt te staan. Het lijstje bestaat uit maximaal 10 recent bezochte relaties.

Naast deze functie blijft ook favoriet nog werken. Daarbij kan je een relatie favoriet maken, die blijft dan altijd in de lijst met snelkoppelingen staan.

App/8238

In de app worden de projecten nu gefiltert op medewerker als de betreffende medewerker geen manage rechten heeft in de app voor de module projecten.

Je ziet dus als medewerker alleen je eigen projecten.