Klantenservice

Overzicht over alle vragen, wensen en storingen van klanten heeft u met de module klantenservice. Klanten kunnen zelf een melding doen via het Klantenportaal of het Service Meld Punt. Medewerkers kunnen via de App meldingen invoeren en in behandeling nemen op een verkooporder.

Als de melding is gekoppeld aan een relatie kan deze direct in behandeling worden genomen op een verkooporder. Bij een melding van een nieuwe klant (verkoopkans) kan deze worden omgezet in een verkoopofferte. Vanuit de verkoopofferte kan de relatie definitief worden aangemaakt als de nieuwe klant akkoord gaat met de offerte.

Voor activa gebruikers heeft de klantenservice module extra waarde omdat de meldingen gekoppeld kunnen worden aan het activum. Op die manier houdt u een onderhoudshistorie bij.

Onder personeelsgegevens kunt u met de module Klantenservice ook per dag storingsdienst ingeven. In de App is dan onder Activiteiten zichtbaar wie wanneer storingsdienst heeft. Op het urenoverzicht staat aangegeven hoeveel dagen een medewerkers storingsdienst heeft gedraaid.



Bekijk ervaringen Gratis demo
Klantenservice
7.350000

Software » Bedrijfssoftware » Relatiebeheer

Klantenservice mogelijkheden & voordelen

Registratie van servicemeldingen via het Klantenportaal of de App
Opvolgen en inplannen van servicemeldingen
Servicemeldingen koppelen aan activa voor onderhoudshistorie
Heeft uw klant een vraag, wens of klacht over een product of dienst? Registreer het met een servicemelding en neem het in behandeling.

Toegepast bij

Eenvoudig samenwerken met collega's en optimaal communiceren met de klant via het klantenportaal. De software van Become-IT geeft inzicht, bespaard tijd en werkt eenvoudig online.
FS Groen
Standaard
FS Groen
Flexibele hovenierssoftware om online offerte met calculaties te maken en door te zetten naar werkbon en factuur. Compleet pakket voor de hovenier gekoppeld aan Exact of SnelStart.
Haantje Hoveniers
Standaard
Haantje Hoveniers
Het team van Become-IT en de Groot Hoveniers zijn beide vooruitstrevend en dagen elkaar steeds uit voor een beter resultaat in software en professionalisering van het bedrijf. Samen blijven we groeien.
De Groot Hoveniers
Standaard
De Groot Hoveniers
Zeer uitgebreid softwarepakket voor hoveniers met functionaliteit van relatiebeheer, calculatie tot planning en facturatie. Ideaal voor de professionele hovenier.
Hoveniersbedrijf Stef
Standaard
Hoveniersbedrijf Stef
De 'groene' bedrijfssoftware Suite MKB de oplossing van relatiebeheer tot boekhouding. Alles in één online met Suite MKB. Antwan Tuin Totaal maakt gebruik van Suite MKB.
Antwan Tuin Totaal
Standaard
Antwan Tuin Totaal
ROALD Tuindesign is gaan werken met de groene bedrijfssoftware Suite MKB, de oplossing van Relatiebeheer tot boekhouding!
ROALD Tuindesign
Standaard
ROALD Tuindesign
Van der Heiden maakt gebruik van slimme plansoftware Suite MKB. Van order tot factuur en met een overzichtelijk klantenportaal voor klanten.
Van der Heiden Installatietechniek
Standaard
Van der Heiden Installatietechniek
Rietdekkersbedrijf van den Berg
Standaard
Rietdekkersbedrijf van den Berg
Totaaloplossing gerealiseerd voor Tim Kok uit Hoogvliet. Van offerte tot boekhouding. Alle medewerkers werken met de App en klanten kunnen meekijken via het Klantenportaal.
Hoveniersbedrijf Tim Kok
Standaard
Hoveniersbedrijf Tim Kok
Professioneel installatiebedrijf Oosterhoff Poolen uit Ermelo kiest voor de Suite MKB met ERP Planning, 2BA koppeling, Klantenportaal en App voor de installateurs.
Oosterhoff Poolen
Standaard
Oosterhoff Poolen
Software met App en Klantenportaal geleverd aan installatiebedrijf Veldhuizen Energie, specialist in aardwarmte en koeling. De software omvat alle bedrijfsprocessen van relatiebeheer tot planning en onderhoud.
Veldhuizen Energie
Standaard
Veldhuizen Energie
De Technische Dienst van Jonker & Schut uit Barneveld maakt gebruik van plansoftware en App voor periodiek onderhoud en storingen.
Jonker & Schut
Standaard
Jonker & Schut
Artikelnummer:
SMKB-3200
Branche(s):
Dienstverlening
Vereiste functie(s):
-

Recente verbeteringen van de functie:

Klantenservice/7434

In de app is nu een uitbreiding gekomen op de verkooporder. Als er openstaande servicemeldingen zijn dan wordt er een link naar die servicemeldingen weergeven op het verkooporder detail scherm in de app. Hierdoor kan je vanuit bijvoorbeeld een onderhoudsorder direct openstaande servicemeldingen in behandeling nemen door deze te koppelen aan de verkooporder.

Ook is het nu mogelijk om direct van de verkooporder een servicemelding aan te maken zodat deze geregistreerd wordt.

Klantenservice/7533

Wanneer een relatie is ingevuld op een servicemelding dan worden de relatiegegevens velden verborgen, deze worden opgehaald van de relatie.

De weergave van servicemeldingen in het klantenportaal is verbeterd en kan nu overweg met opmaak en die worden correct weergegeven.

De servicemelding wordt automatisch op voltooid gezet als er een order van wordt gemaakt.

Klantenservice/7536

Nieuw is de actie om van een servicemelding een offerte te maken. Servicemeldingen hoeven namelijk niet puur te gaan om klussen of klachten, het kan ook prima een aanvraag zijn voor een prijsindicatie of wens. Zo'n servicemelding kan je dan nu direct omzetten in een offerte zodat de servicemelding in behandeling is genomen en is gekoppeld aan een offerte.

In het klantenportaal ziet de klant dan ook dat de servicemelding in behandeling is genomen en kan doorklikken naar de offerte zodra deze verstuurd is.

Klantenservice/7597

Het Service Meld Punt (SMP) is een touchscreen bij uw klant. Op dit scherm kan uw klant een servicemelding plaatsten gekoppeld aan een activum. Dit wordt gebruikt voor het doorgeven van storingen of onderhoud.

Het is vooral relevant als uw klant veel activa op locatie heeft. Via het SMP kunnen meldingen dan gestructureerd worden doorgegeven en zitten in het systeem direct gekoppeld aan de juiste klant en activum. De servicemedewerker kan deze in behandeling nemen door de servicemelding toe te voegen aan een nieuwe of lopende verkooporder (werkbon).

Het SMP scherm is verbeterd. Je kan nu ook zien of een melding via het SMP, klantenportaal of online omgeving is aangemaakt.

  • SMP: ingevoerd door werkplaatsmedewerker van uw klant;
  • Klantenportaa: ingevoerd door kantoormedewerker van uw klant;
  • Online: ingevoerd door uzelf namens de klant, bijvoorbeeld als de klant de melding telefonisch heeft doorgegeven.

Verder zijn er kleine visuele verbeteringen aangebracht en is het niet meer verplicht om een servicemelding te koppelen aan een interne medewerker. Hiermee kunt u dus ook aangeven dat een servicemelding nog niet is toegewezen aan een collega.

Klantenservice/7786

Voor klanten is het nu ook mogelijk om een foto te uploaden bij een servicemelding in het klantenportaal. Hierdoor kan door middel van beeld de melding nog beter worden overgebracht.

Klantenservice/7553

Servicemeldingen zijn alle wensen en klachten van klanten die via verschillende kanalen binnen komen. Denk aan telefonisch, via de mail, via het klantenportaal of via de app door een buitendienst medewerker. Al deze meldingen komen centraal binnen en moeten verwerkt worden.

Dit verwerken kan door er een verkoopofferte of verkooporder van te maken, ook kunt u de melding handmatig op verwerkt zetten.

Om de klant te informeren over de status is het nu mogelijk een infomail te sturen. De klant krijgt dan een emailbericht met het onderwerp, de omschrijving, bijlagen en een link naar het klantenportaal.

Zolang de servicemelding nog niet verwerkt is kan de klant nog informatie toevoegen aan de omschrijving via het klantenportaal. In de toekomst willen we hier een soort van chat onder koppelen, ook willen we het mogelijk maken om bestanden toe te voegen.

Klantenservice/7588

In de online versie van de Suite MKB kan je nu bestanden toevoegen aan een servicemelding. Dit kon al in de app. Door het toevoegen van de bestanden kan de melding duidelijker worden. Bijvoorbeeld als er iets defect of beschadigd is.

Via de vinkjes 'Bijlage' en 'Klantenportaal' kan je aangeven of het een intern bestand is of dat de klant dit bestand ook mag zien in de infomail en in het klantenportaal. Als het veel bestanden zijn is het niet verstandig die allemaal als bijlage te markeren omdat de mail dan misschien niet geaccepteerd wordt door grote bijlagen.

Naast foto's kunnen ook pdf bestanden worden toegevoegd. In beide gevallen wordt hier een miniatuur van gemaakt en in het klantenportaal kan deze worden vergroot.

Klantenservice/7737

Op verschillende plekken in de Suite MKB worden service meldingen toegevoegd en gewijzigd. Hier is een centrale functie voor gemaakt die alles correct verwerkt.

Service meldingen kunnen toegevoegd worden in de online omgeving, via de app en door de klant in het klantenportaal. Ook is er nog een service meldingen monitor als uitbreiding op het klantenportaal.