Relatiebeheer

Met relatiebeheer bent u verzekerd van één centraal systeem voor het registreren van relatiegegevens, contactpersonen en adressen. Dit vormt de basis van uw bedrijf en hierdoor ook uw systeem.

In bijna alle modules van de Suite MKB kunt u een relatie koppelen zodat bijvoorbeeld de offerte of factuur worden voorzien van naam, adres en woonplaats.

Relatiebeheer kan volledig gesynchroniseerd worden met uw website voor online relatiebeheer en het maken van een relatielogin per contactpersoon. Deze online koppeling biedt de basis voor vele online toepassingen voor uw klanten zoals Order online of Factuur online.

Het systeem biedt veel mogelijkheden voor het indelen van relaties en het maken van selecties hierop. Uitvoer naar Excel, etiket of als selectie op het scherm is standaard mogelijk. Met Acties & Rapporten kan de module Relatiebeheer verder worden ingericht. Een voorbeeld van een actie is: Open alle verkoopfacturen van deze relatie of Open de relatiemap.

Relatiebeheer is de basis voor het opbouwen van een dossier. Alle documenten die worden aangemaakt worden toegevoegd aan het dossier van de relatie. Eventueel kunt u hier zelf scans en e-mailberichten aan toe voegen. In combinatie met de module Correspondentie legt u alle in- en uitgaande correspondentie vast in het systeem. Sjablonen zijn de manier om snel en eenvoudig standaardbrieven te versturen en met de Dymo koppeling heeft u met één klik een adreslabel.

Voor relatiebeheer heeft u stuklicenties nodig, de eerste 100 relaties zijn inbegrepen.

Eenmaal begonnen wilt u al snel niet meer zonder relatiebeheer!



Bekijk ervaringen Gratis demo
Relatiebeheer
14.700000

Software » Bedrijfssoftware » Relatiebeheer

Relatiebeheer mogelijkheden & voordelen

Registratie &
beheer van alle klanten, leveranciers en prospects
Zoeken van contactgegevens
Registratie van notities en opmerkingen
Verzamel en beheer relatiegegevens van uw contactpersonen op één centrale plaats, het vormt de basis van uw bedrijf!

Toegepast bij

Eenvoudig samenwerken met collega's en optimaal communiceren met de klant via het klantenportaal. De software van Become-IT geeft inzicht, bespaard tijd en werkt eenvoudig online.
FS Groen
Standaard
FS Groen
Combitel registreert, rapporteert en factureert teleservice diensten met Suite MKB bedrijfssoftware gekoppeld aan Exact online.
Combitel Teleservice
Standaard
Combitel Teleservice
Flexibele hovenierssoftware om online offerte met calculaties te maken en door te zetten naar werkbon en factuur. Compleet pakket voor de hovenier gekoppeld aan Exact of SnelStart.
Haantje Hoveniers
Standaard
Haantje Hoveniers
Het team van Become-IT en de Groot Hoveniers zijn beide vooruitstrevend en dagen elkaar steeds uit voor een beter resultaat in software en professionalisering van het bedrijf. Samen blijven we groeien.
De Groot Hoveniers
Standaard
De Groot Hoveniers
Zeer uitgebreid softwarepakket voor hoveniers met functionaliteit van relatiebeheer, calculatie tot planning en facturatie. Ideaal voor de professionele hovenier.
Hoveniersbedrijf Stef
Standaard
Hoveniersbedrijf Stef
Van Herp Totaal Tuindesign
Standaard
Van Herp Totaal Tuindesign
Totaaloplossing voor hoveniersbedrijven. Become-IT levert software voor calculatie en facturatie. Daarnaast ondersteunen ze persoonlijk en helpen ook bij inrichting van email en onedrive.
Bast Hoveniers
Standaard
Bast Hoveniers
Het gemak van een online hovenierspakket met de flexibiliteit en persoonlijke ondersteuning van Become-IT zorgt dat je weer meer tijd hebt voor het werk in de tuin.
Gidding Hoveniers
Standaard
Gidding Hoveniers
Hoveniers Arjo
Standaard
Hoveniers Arjo
Veldman Hoveniers
Standaard
Veldman Hoveniers
De App voor de buitendienst en de registratie van onderhoudscontracten waren motivaties voor Jansen & Berkhof Tuinen om voor de Suite MKB te kiezen.
Jansen & Berkhof Tuinen
Standaard
Jansen & Berkhof Tuinen
Hovenier Van Strien maakt gebruik van Suite MKB, de groene bedrijfssoftware! Lees hier de ervaring van het bedrijf.
Hovenier van Strien
Standaard
Hovenier van Strien
Artikelnummer:
SMKB-3000
Branche(s):
Dienstverlening, Handel, Logistiek
Vereiste functie(s):

Recente verbeteringen van de functie:

Relatiebeheer/7999

Het is nu mogelijk om bij een contactpersoon een extra aanhef toe te voegen. Dit kan handig zijn wanneer een relatie afdelingen of locaties heeft die vermeld moeten worden op een document (offerte, order, factuur).

Voorbeeld:
Gemeente Ermelo
Afd. ruimtelijk ordening (extra aanhef)
Dhr. Jansen
Adresgegevens..

Dit veld is alleen zichtbaar bij zakelijke klanten, voor particuliere klanten is dit niet relevant.

Relatiebeheer/6861

Dubbele invoer van relaties komt sneller voor als er veel relaties in het systeem zitten. Het beste om dit te voorkomen is zoeken in relatiebeheer om te kijken of de relatie al in het systeem staat. Verder hebben we 2 hulpmiddelen toegevoegd.

  • Bij het toevoegen van een nieuwe relatie wordt na het intypen van het emailadres een lijstje gemaakt met relaties met hetzelfde emailadres.
  • Onder een contactpersoon verschijnt een lijstje met contactpersonen in het systeem met hetzelfde emailadres, hiermee wordt de gebruiker geactiveerd om te ontdubbelen.
Relatiebeheer/7002

Het is nu ook mogelijk om bij een contactpersoon een titel op te geven. Denk aan titels als dr., drs. etc. In de aanhef wordt dit meegenomen.

Relatiebeheer/7014

De financieel contactpersoon onder een relatie is de contactpersoon waar de factuur naar toe moet worden gestuurd. Bij bedrijven is dit vaak een aparte contactpersoon 'T.a.v.: Administratie' met het e-mailadres facturen@...

Uiteraard kan ook deze financiele contactpersoon wijzigen. Dit is nu getest en verwerkt zodat eventuele oude facturen altijd gekoppeld blijven aan de actieve financiele contactpersoon. Ook is het vanaf nu niet meer mogelijk om de financiele contactpersoon te kiezen op de factuur. Dit gaat vanaf nu volledig automatisch. Wel wordt zichtbaar gemaakt op de verkoopfactuur wie de financieel contactpersoon is ter controle.

De hoofdcontactpersoon kan ook tegelijk financieel contactpersoon zijn. Als dit niet zo is dan kan de hoofdcontactpersoon wel altijd ook alle facturen inzien in het Klantenportaal. De hoofdcontactpersoon ziet dus altijd alles.

Relatiebeheer/7264

Bij het versturen van een mailing, wordt het bericht ook gelinkt aan de betreffende relaties of leads. Hiermee is het eenvoudig een dossier op te bouwen van berichtenverkeer uit Suite MKB. 

Dit kunnen logins zijn, mailings en ook emailberichten over offertes, facturen etc. Op het tabblad MSC zie je dan alle berichten die zijn verstuurd aan de relatie.

Relatiebeheer/7245

In de zoeklijst van relatiebeheer kan je meerdere rijen selecteren via de multiselect optie. Vervolgens kun je met de geselecteerde rijen de volgende acties uitvoeren:

  • Activeren
  • Deactiveren
  • Verwijderen
Relatiebeheer/7346

Een adres kan nu worden voorzien van een alternatieve bedrijfsnaam. Op deze manier kunt u een document (offerte, order, factuur) adresseren aan een andere bedrijfsnaam dan de bedrijfsnaam van de relatie.

Dit wordt gebruikt als de werkzaamheden geboekt en uitgevoerd worden op het adres van een particulier en de factuur gestuurd moet worden naar een bedrijf. Op deze manier worden alle offertes, orders en facturen wel gekoppeld aan het Klantenportaal van de particulier en tegelijk is de factuur geadresseerd aan een bedrijf die de rekening betaald.

Relatiebeheer/7407

In relatiebeheer is het nu ook mogelijk om rapporten te maken. Denk aan een rapport met alle relatiegegevens, een brief voor nieuwe klanten of iets dergelijks.

Alle velden in relatiebeheer kunnen in het rapport worden gebruikt, zoals bedrijfsnaam, contactpersoon en adres.

Relatiebeheer/7383

In het relatiebeheer hebben we ervoor gekozen om huisnummers en toevoegingen van een adres te scheiden. Het zijn nu 3 aparte velden geworden namelijk 'Straat', 'Huisnummer' en 'Toevoeging'.

In het hele systeem is dit doorgevoerd en ook in de koppelingen naar de boekhouding.

Deze aanpassing is een voorbereiding op de aansluiting op adresvalidatie. Hiermee kunt u door invoer van postcode en huisnummer automatisch de straatnaam en woonplaats ophalen. Dit voorkomt dan typefouten en zorgt voor uniforme invoer van adressen.

Relatiebeheer/7425

De interne weergave van contactpersonen is toegevoegd, zo kunt u beter onderscheid maken tussen personen met een zelfde achternaam en initialen.