Dienstverlening

Suite-MKB Dienstverlening is MKB bedrijfssoftware voor de dienstverlenende sector. Kosten en uren kunnen online geboekt worden en de efficiënte planning en facturatie zorgen voor meer marge op uw projecten. Door de vertrouwde Office uitstraling heeft u weinig training nodig om met het pakket te werken.

Voor wie?

Het pakket is zeer geschikt voor bedrijven met een duidelijke visie op een digitaal en papierloos bedrijfsproces zodat planning en communicatie optimaal verloopt.

Welke modules?

Dit hangt af van uw bedrijfsproces en wensen. Become-IT bedrijfssoftware bestaat uit meer dan 70 modules die gecombineerd kunnen worden, u kunt zelf uw pakket samenstellen. Wij helpen hierbij met advies over de modules, bedrijfsinventarisaties en demo's.

Bedrijfstakken

Voor bedrijven in de automatisering staat het klantenbeheer centraal. Abonnementenregistratie per klant, offertes, orders en facturen sturen naar de klant en per klant de werkzaamheden en materialen boeken. Dit alles is mogelijk met Suite MKB Dienstverlening. 

Wat kan ik ermee?

  • Abonnementen beheren
  • Online uren registreren
  • Werkzaamheden inzien en communiceren naar de klant
  • Klanten inzicht geven in gegevens
  • Offertes, Orders en Facturen maken en versturen 
  • Snel uw geld binnen omdat de factuur met iDeal betaald kan worden

Welke software heb ik nodig?

Portfolio

Brainwork Systems
https://www.become-it.nl/nl/dienstverlening/automatisering/503/

Voor een franchisegever is het belangrijk dat zijn formule wordt afgenomen door winkels. Door middel van een eigen website kan een formule aangeboden worden. Op deze website worden alle winkels met deze formule getoond, zodat de klant ook naar de dichtstbijzijnde fysieke winkel kan gaan. Ook is het mogelijk om via een webshop de producten van de formule te verkopen. Via een intranet is het mogelijk voor de franchisenemer om zijn gegevens te beheren. 

Wat kan ik ermee?

  • Beheren franchisenemers
  • Een website maken
  • Een webshop maken
  • Een intranet maken 
  • Offertes, Orders en Facturen maken en versturen
  • Artikelen beheren

Welke software heb ik nodig?

Portfolio

Colors@HOME
OTAK
https://www.become-it.nl/nl/dienstverlening/franchisegever/494/

Bij een hoveniersbedrijf is de planning het centrale deel in het bedrijfsproces. Hoe stuur je alle voormannen en medewerkers aan, hoe hou je overzicht over alle aanleg projecten en het onderhoud. Hoe zorg je dat de uren snel en foutloos verwerkt worden? Op die vraagstukken is onze 'groene' (papierloze) cloudoplossing 'Suite MKB' de oplossing van relatiebeheer tot boekhouding.

Wat kan ik ermee? 

  • Eén relatiebeheer voor al uw contacten en adressen;
  • Offertes maken voor de aanleg van tuinen en online akkoord geven door uw klant;
  • Eenvoudig calculeren met samengestelde artikelen;
  • Automatische facturatie en inplannen van tuinonderhoud via onderhoudsabonnementen;
  • Overzichtelijke weekplanning met handige inplanfuncties;
  • Registreren van uren, gebruikte artikelen en machines via de App;
  • Inzicht in tekeningen en bijlages bij de werkbon via de App;
  • Facturatie van aanleg (in termijnen), onderhoud en losse werkbonnen;
  • Klanten informeren over hun onderhoudscontracten, offertes, orders en facturen via het klantenportaal;
  • Snel uw geld binnen omdat de factuur met iDeal betaald kan worden;
  • Geen dubbel werk door integratie met SnelStart, Exact of Unit4 boekhouding.

Echt GROEN door papierloze automatisering

  • Plan aanleg en onderhoud effectiever;
  • Schrijf uren en kosten overal online;
  • Informeer klanten via uniek portaal;
  • Krijg facturen sneller betaald;
  • Krijg meer marge op projecten.

Partner van

 

Bekijk het succesverhaal van 'BUYTENGEWOON uit Elspeet' of neem contact op met Become-IT om uw hoveniersbedrijf te automatiseren.

Portfolio

BUYTENGEWOON hovenier
https://www.become-it.nl/nl/dienstverlening/hoveniers-software/513/

Voor installatiebedrijven is de planning het centrale deel in het bedrijfsproces. Hoe stuur je alle medewerkers aan, hoeveel tijd wordt er besteed aan een project en welke afspraken zijn er met de betreffende klant gemaakt? Suite MKB Dienstverlening is de softwareoplossing die het proces van offerte tot oplevering ondersteund.

Wat kan ik ermee?

  • Effectief medewerkers inplannen
  • Kosten en uren online registreren
  • Actueel inzicht in voortgang en opbrengst van lopende projecten
  • Tussentijds & direct na het project factureren
  • Snel uw geld binnen omdat de factuur met iDeal betaald kan worden
  • Geen dubbel werk door integratie met SnelStart boekhouding

Welke software heb ik nodig?

Portfolio

Bakker TIB
Schipper Koel- en Elektrotechniek BV
Smit & Van Dronkelaar
https://www.become-it.nl/nl/dienstverlening/installatiebedrijf/495/

Suite MKB Lease is een compleet contractenpakket voor leasebedrijven, van operational tot vendor lease. Het pakket is door de vertrouwde Office uitstraling snel geïntegreerd in uw huidige werkwijze.

In één scherm staan alle gegevens van het bedrijfsmiddel, de betrokken partijen, de gemaakte afspraken en documenten. Met de flexibele Word sjablonen, periodieke facturatie en incasso heeft u uw administratie volledig onder controle.

In het kort

  • Professioneel van relatiebeheer tot leasecontract en factuur
  • Vertrouwd door logica, office look en taalgebruik
  • Flexibel in modules, inrichting en contract sjablonen
  • Modern met Klantenportaal en SEPA incasso
  • Efficiënt door boekhoudkoppeling met SnelStart, Exact online of Unit4 Multivers online

Portfolio

Diependael Lease
Afinam Lease
Activum Rental
https://www.become-it.nl/nl/dienstverlening/leasebedrijf/461/

Bij een schildersbedrijf is de planning het centrale deel in het bedrijfsproces. Hoe stuur je alle schilders aan, hoe hou je overzicht over alle projecten en hoe zorg je dat de urenbriefjes snel en foutloos verwerkt worden? Op die vraagstukken is Suite MKB Dienstverlening de oplossing van relatiebeheer tot boekhouding.

Wat kan ik ermee? 

  • Effectief schilders inplannen 
  • Materialen en uren registreren via de mobiele App
  • Actueel inzicht in voortgang en opbrengst van lopende projecten
  • Tussentijds & direct na het project factureren
  • Snel uw geld binnen omdat de factuur met iDeal betaald kan worden
  • Geen dubbel werk door integratie met SnelStart boekhouding

Welke software heb ik nodig?

Portfolio

Schildersbedrijf Van Buuren
https://www.become-it.nl/nl/dienstverlening/schildersbedrijf/496/

Suite-MKB Verspreidingen is een compleet pakket voor verspreiders van periodiek drukwerk. Het pakket is door de vertrouwde uitstraling snel geïntegreerd in uw huidige werkwijze.

Met het pakket kunt u eenvoudig terugkerend onderhoud inplannen.

Voordelen:

  • Professioneel van relaties en gebieden
  • Vertrouwd door logica, office look en taalgebruik
  • Flexibel in modules en inrichting
  • Modern met Dossier online

 

Omschrijving:

De Suite Verspreidingen is een maatwerk database geschikt voor bedrijven die huis-aan-huis verspreiding van kranten, folders en overige (reclame) post verzorgen.

De database bestaat uit de volgende onderdelen:

  1. Relatiebeheer
  2. Wijken
  3. Orders
  4. Facturatie
  5. Afrekeningen
  6. Optionele modules

1. Relatiebeheer

In het relatiebeheersysteem kunt u alle relaties die u heeft registreren. Dit zijn zowel uw bezorgers(sters) alsook uw klanten en leveranciers. Opties als diverse statusvelden, contactpersonen, de todo agenda, telefoonnotities en diverse koppelingen naar wijken, afrekeningen en facturen maken het systeem compleet.
Vanuit relatiebeheer is het mogelijk om een lijst van relaties te maken en te selecteren op diverse status mogelijkheden van de relatie. Ook het maken van etiketten, het printen naar een Dymo labelwriter en het koppelen met een Word sjabloon is standaard aanwezig.

Met relatiebeheer heeft u een volledig en actueel beeld van al uw relaties.


2. Wijkregistratie met indeling in gebieden, straten en koppeling met bezorgers

De wijkregistratie is een specifieke module voor verspreidingen. U registreert hier alle wijk gegevens. Dit bestaat voornamelijk uit de straten van de wijk, de gebieden waar de wijk aan gekoppeld is, de aantallen en het route nummer.

Belangrijk in de wijkregistratie is de koppeling met de bezorger(ster). Dit gebeurt op datum van-tot. U kunt dus in het vooruit plannen, handig bij de diverse wisselingen tijdens vakantieperiodes.

Ook van de wijk registratie kunt u lijsten printen en selecteren op diverse velden.


3. Order registratie

Hier voert u alle orders in en vindt de koppeling met de gebieden, wijken en bezorgers plaats. Diverse statusvelden geven u de mogelijkheid om orders te zoeken en het overzicht te houden. De volledige toekenning en selectie van de bezorgers in een wijk gebeurt automatisch. Ook de juiste tarieven voor het bezorgen worden automatisch berekend. Diverse optie zijn aangebracht om snel te kunnen werken, waaronder het kopiëren van een order of het inplannen van orders over een periode.

De order registratie vormt de basis voor de facturatie naar de klant en de afrekening met de bezorgers.

Ook in het ordersysteem is een selectie aangebracht voor het printen van een lijst met bijvoorbeeld alle lopende orders.


4. Facturatie

Het facturatiesysteem is bedoeld voor de facturatie naar uw klant. De facturatie gebeurt per order, dus uit elke order komt een factuur voort. De factuur kunt u in de facturatiemodule altijd nog aanpassen. Per factuur kunt u de status van de betaling registeren zodat u inzicht heeft in de openstaande betalingen en hierop actie kunt ondernemen. Ook het printen van een betalingsherinnering is geïntegreerd.

Elke factuur is gekoppeld aan een periode, hierdoor kunt u overzichten per periode uitdraaien voor bijvoorbeeld de btw aangifte of inzicht verkrijgen in de omzet per periode of per klant.


5. Afrekeningen

De afrekening is specifiek voor de verspreidingen en verwerkt de kosten voor het bezorgen. Per periode wordt er per bezorger een afrekening aangemaakt. Hierop staat welke orders deze bezorger heeft gelopen en wat de vergoeding hiervoor is.
Het aanmaken van de afrekeningen gebeurt met sessies. Een sessie loopt tot een bepaalde orderdatum. Alles tot en met die datum wordt afgerekend. Met alles wordt bedoeld alle orders die verwerkt zijn en nog niet eerder afgerekend, maar wel binnen de einddatum vallen en niet vervallen zijn.
U kunt alle afrekeningen in een sessie bekijken en printen.

 

Optionele modules:

- Afrekeningen online via Net-Book Suite Verkoop
- Klachtenregistratie
- Abonnementen
- Jaaropgaaf

Meer informatie?

Neem contact op met Become-IT voor een demonstratie of offerte.

Referenties:

  1. Joh. van de Kamp BV, Barneveld
  2. Rivon Verspreidingen, Nijkerk
  3. Lassche, Amersfoort
  4. XpackD, Helmond

Portfolio

Van de Kamp Verspreiding
https://www.become-it.nl/nl/dienstverlening/suite-verspreidingen/308/

Zakelijke dienstverlening is een verzamelnaam voor alle bedrijven die business-to-business (B2B) diensten verlenen. Deze bedrijven kenmerken zich door een bedrijfsproces wat gericht is op het verkopen en leveren van producten en diensten. Ook bedrijven in de industriele dienstverlening vallen hieronder.

Met Suite MKB Dienstverlening kunnen projecten beheerd, uren en kosten eenvoudig geregistreerd en offertes, orders en facturen gemaakt en verstuurd worden. De App maakt werken buiten kantoor gemakkelijker.

Wat kan ik ermee?

  • Bedrijfssoftware voor dienstverlenende bedrijven
  • Effectief medewerkers inplannen
  • Kosten en uren online registreren
  • Actueel inzicht in voortgang en opbrengst van lopende projecten
  • Tussentijds & direct na het project factureren
  • Snel uw geld binnen omdat de factuur met iDeal betaald kan worden
  • Geen dubbel werk door integratie met SnelStart boekhouding

Welke software heb ik nodig?

Portfolio

F3-Design
Blisservice
https://www.become-it.nl/nl/dienstverlening/zakelijke-dienstverlening/504/