Onderhoudscontracten

Voor alle softwareproducten van Become-IT heeft u een onderhoudscontract nodig om gebruiksrecht, ondersteuning en updates te ontvangen. Het onderhoudscontract wordt sinds 2016 als Suite MKB abonnement gefactureerd.

Wat bevat het contract?

Het onderhoudscontract betekent dat u de software huurt per maand. Het huurbedrag bestaat uit een gedeelte licentiekosten en uit een gedeelte onderhoud. Tot 2015 kon software nog gekocht worden als eenmalige investering, dit kan niet meer. Alle oude onderhoudscontracten zijn in 2016 omgezet naar kwartaalabonnementen met een prijscorrectie.

Producten waarvoor een onderhoudscontract nodig is:

  1. Suite MKB
  2. Maatwerk databases
  3. MKB Standaard

Na aanschaf van deze producten ontvangt u automatisch een abonnement voor de licentiekosten en het onderhoud.

Wat valt onder het onderhoudcontract?

  • Recht op het gebruik van de Suite MKB modules (online + offline) in de licentie;
  • Recht op gebruik van onze hulp op afstand software;
  • Recht op gebruik van onze website met klantenservice, dienstenoverzicht en pinpointregistratie systeem;
  • Recht op updates van de standaard modules (Suite MKB);
  • Recht op ondersteuning (telefonisch / mail) bij storingen;
  • Verder kunt u ons uiteraard inschakelen voor hulp bij het werken met het systeem, hierin zijn we coulant qua uren als het om kleine vragen gaat. Zodra het meer inhoudelijk wordt (uw gegevens) of het gaat om inrichting of training dan registreren we de uren op nacalculatie.

Alle werkzaamheden worden geregistreerd op een pinpoint als onderhoud of consultancy werkzaamheden en afhankelijk van het aantal uur per kwartaal of half jaar gefactureerd. In ons Klantenportaal kunt u deze werkzaamheden volgen en beoordelen.

Bereikbaarheid

Medewerkers van Become-IT zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag tussen 08.00 en 17.00 uur. Uitgezonderd feestdagen. Wilt u ook buiten deze tijden recht hebben op ondersteuning neem dan contact op voor speciale afspraken hierover.

Wanneer wordt dit gefactureerd?

  • Per kwartaal vanaf de startdatum

In uw Klantenportaal kunt u de actuele versie van het Suite MKB abonnement bekijken. In het Klantenportaal staat welke modules in uw licentie zitten, overigens kunt u dit ook in de online versie van uw eigen Suite MKB zien onder Framework.

Kan ik het SaaS-contract opzeggen?

Ja, dat kan. Wij adviseren dit alleen te doen als u geen gebruik meer maakt van de dienst. U kunt het abonnement dan opzeggen in uw Klantenportaal. De opzegtermijn is 3 maanden. Het is dan niet meer mogelijk pinpoints aan te maken of historie te bekijken behorende bij deze dienst. Zonder SaaS-contract vervallen de rechten zoals hierboven omschreven.