Onderhoudscontracten

Voor alle softwareproducten van Become-IT heeft u een onderhoudscontract nodig om ondersteuning en updates te ontvangen. Het onderhoudscontract wordt sinds 2016 als SaaS-contract gefactureerd.

Wat is een SaaS contract?

SaaS staat voor Software as a Service en betekend dat u de software huurt per maand. Het huurbedrag bestaat uit een gedeelte licentiekosten en uit een gedeelte onderhoud. Tot 2015 kon software nog gekocht worden als eenmalige investering, dit kan niet meer. Alle oude onderhoudscontracten zijn in 2016 omgezet naar SaaS-contracten met een prijscorrectie.

Producten waarvoor een SaaS-contract nodig is

  1. Suite MKB
  2. Suite MKB Online
  3. Maatwerk databases
  4. MKB Standaard

Na aanschaf van deze producten ontvangt u automatisch een SaaS-contract voor de licentiekosten en het onderhoud.

Wat valt onder het onderhoud?

  • Recht op gebruik van onze hulp op afstand software;
  • Recht op gebruik van onze website met klantenservice, dienstenoverzicht en pinpointregistratie systeem;
  • Recht op ondersteuning bij vragen of storingen;
  • Recht op updates van de standaard modules (Suite MKB);
  • Recht op korte instructie en begeleiding via telefoon of e-mail.

Medewerkers van Become-IT zijn hiervoor bereikbaar van maandag tot vrijdag tussen 08.00 en 17.00 uur. Uitgezonderd feestdagen.

Wanneer wordt dit gefactureerd?

  • Elk kwartaal

In uw klantendossier kunt u de actuele versie van het SaaS-contract per database of website opvragen als .pdf document. In het contract staat welke modules in uw licentie zitten en hoe de maandprijs is berekend.

Kan ik het SaaS-contract opzeggen?

Ja, dat kan. Wij adviseren dit alleen te doen als u geen gebruik meer maakt van de dienst. U kunt de dienst dan opzeggen in uw klantendossier. De opzegtermijn is 3 maanden. Het is dan niet meer mogelijk pinpoints aan te maken of historie te bekijken behorende bij deze dienst. Zonder SaaS-contract vervallen uw rechten zoals hierboven omschreven.