Huisstijlen en rapporten als basis voor sjablonen

Een belangrijk onderdeel in het online systeem is onze rapportgenerator. Hiermee kan je pdf rapporten maken voor bijvoorbeeld een factuur of uitdraai van openstaande orders.

De basis voor dit systeem is de rapportgenerator die gebruik maakt van Word sjablonen. In andere woorden u kunt dus in Word een ontwerp maken voor uw factuur. Via speciale codes geeft u aan waar u bijvoorbeeld het factuurnummer wilt positioneren etc.

Vervolgens voegt u dit sjabloon toe via het rapporten systeem. Daarin zitten alle mogelijke rapporten. Het is mogelijk om meerdere sjablonen toe te voegen, maar er kan er maar één de standaard zijn.

Daarnaast maken we nog gebruik van huisstijlen. Door dit in te vullen met uw gegevens kunt u gebruik maken van alle standaard sjablonen die wij hebben gemaakt. Wel zo makkelijk.

Schermvoorbeeld(en)

Informatie over dit ontwikkelpunt

Onderwerp
Waarde
Info
Ontwikkelpunt
6246
 
Ontwikkeld op
19-11-2018
 
Ontwikkeld in versie
v9
Versie gereleased?
Ja
 
Release datum
01-04-2019
 

Module

Meer...

Versie v9 / 6528
De weekplanner is er nu ook per medewerker. Deze lijkt veel op een standaard agenda. U ziet de dagen horizontaal en verticaal de uren van de dag. Activiteiten worden hierop als blokken weergegeven.

Linksboven kan gewisseld worden tussen de weken. Door op de datum te klikken voeg je een nieuwe activiteit toe en door op een activiteit te klikken gaat u naar de details met daarop de dagplanner.

De kleuren van de activiteit zijn gebaseerd op de kleur van de uurcode of relatie, verder wordt in het vakje kort informatie gegeven over de activiteit.

Een belangrijk scherm voor planners en ook voor medewerkers om hun eigen planning visueel in te zien.
Met de SnelStart koppeling is het nu mogelijk om een Suite MKB project aan te maken als kostenplaats in SnelStart. Hiermee kunnen inkoopfacturen gekoppeld worden aan de kostenplaats om zo tot een inzichtelijke nacalculatie te komen.
Versie v9 / 6321
Sommige hoveniers gebruiken het jaarurenmodel, hiermee worden uren gespaard voor de winter. In het jaarurenmodel wordt 7.4 uur per dag geschreven terwijl er 8 uur gewerkt wordt. Deze 0.6 uur wordt opgespaard en kan in de winterperiode worden opgenomen.

In de module activiteiten kan met een instelling het jaarurenmodel worden geactiveerd en worden alle registraties en rapportages hierop aangepast.
Versie v9 / 6434
Nieuw in v9 is de basisinstallatie en reset functie. Hiermee kan een frisse start gemaakt worden met de Suite MKB. In de basisinstallatie kunnen de gegevens van het bedrijf ingevoerd worden en ook bijvoorbeeld de branche of kleurcodes. Op basis hiervan wordt het systeem in de basis ingericht zodat u sneller kunt starten.

Kiest u ook voor een branche dan wordt het systeem nog specifieker gevuld met informatie. Bijvoorbeeld met eenheden, uurcodes en producten die relevant zijn.

Ook de accountant kan op het basisinstallatie scherm worden ingesteld.
Nieuw in v9 is het opleveren en laten ondertekenen van een verkooporder. Het gaat hierom dat de klant bevestigt dat de werkzaamheden naar tevredenheid en/of volgens afspraak zijn uitgevoerd. Juridisch gezien begint dan ook de garantie.

De oplevering / ondertekening kan op 2 manieren:
1. Direct na de werkzaamheden via de App
2. Via het Klantenportaal

Voorbeeld 1: CV Onderhoud
Stel er is onderhoud gedaan aan een cv ketel, de monteur vraagt of de klant de werkzaamheden voor akkoord wil aftekenen via de App. Na ondertekening wordt de order afgesloten en wordt op kantoor verder verwerkt.

Voorbeeld 2: CV Installatie
De monteur installeert een cv ketel en zet de order via de App op voltooid. Op kantoor wordt de order gecontroleerd en vervolgens wordt de klant om akkoord gevraagd. De klant ontvangt een mail met link naar het Klantenportaal. Hier kan de order bekeken worden en voor akkoord worden getekend.

Voorbeeld 3: Oplevering nieuwe schutting
De hovenier heeft een schutting geplaatst volgens offerte. In de App zet hij de verkooporder op akkoord vragen via Klantenportaal. In de App wordt deze order direct op voltooid gezet, de hovenier krijgt in beeld dat de order is voltooid en in afwachting van akkoord. De klant krijgt een mail en kan via het Klantenportaal de order bekijken en de werkzaamheden aftekenen voor akkoord. Zodra het akkoord is ontvangen kan de order niet meer open gezet worden in de App, alleen op kantoor kan deze nog worden vrijgegeven.

Op deze manier heeft zowel de binnen- als buitendienst de mogelijkheid om akkoord te vragen voor oplevering. Met deze oplevering heeft u een startdatum voor eventuele garantie en klachtenperiode.
Versie v9 / 6484
Nieuw in het cms systeem zijn pagina widgets. Ook wel pagina blokken genoemd. Hiermee is het mogelijk om een pagina op te bouwen uit blokken.

Die blokken kunnen uit widgets bestaan, van een gewoon tekstblok tot een geavanceerde slider of maatwerk stukje code. Alles is mogelijk en full responsive.

Elk blok kan omdat het een widget is zelfstandig opgemaakt worden. Het beheer (volgorde, opmaak en zichtbaarheid) is hierdoor een stuk eenvoudiger.

Een mooie stap in het flexibel ontwikkelen van sites en vooral de homepages.
Nieuw is de instelling om de paginatitel te tonen of te verbergen. Deze instelling kan nu per pagina worden ingesteld. Voorheen was hier een algemene instelling voor waarmee alleen alle paginatitels verborgen konden worden of alleen de pagina titel van de homepage.

Nu kan dit dus bij alle pagina's. Deze instelling wordt gebruikt als het ontwerp van de pagina niet de standaard structuur van een cms pagina gebruikt. Bijvoorbeeld op een homepage of landingspagina.
Vanaf nu kunt u onbeperkt vrije velden (specificaties) aanmaken onder een relatie afhankelijk van de rol van de relatie.

Relaties zijn ingedeeld in rollen, denk aan 'Klant' of 'Leverancier'. Per rol kunt u vrije velden definieren die dan bij elke relatie met die rol ingevuld kunnen worden.

De vrije velden kunnen zijn:
- Ja / Nee
- Korte tekst
- Lange tekst
- Keuzelijst met vaste waarden
- Keuzelijst gebaseerd op veldensysteem

Met deze specificaties kunt u de relatie verrijken met extra informatie op een gestructureerde en eindeloos flexibele manier.

(Deze functionaliteit werkt ook bij activa en producten)
Vanaf nu kunt u onbeperkt vrije velden (specificaties) aanmaken onder een activum afhankelijk van de groep van het activum.

Activa is ingedeeld in groepen, denk aan 'Computers', 'Printers', etc. Per groep kunt u vrije velden definieren die dan bij elk activum met die groep ingevuld kunnen worden.

De vrije velden kunnen zijn:
- Ja / Nee
- Korte tekst
- Lange tekst
- Keuzelijst met vaste waarden
- Keuzelijst gebaseerd op veldensysteem

Met deze specificaties kunt u de activa verrijken met extra informatie op een gestructureerde en eindeloos flexibele manier.

(Deze functionaliteit werkt ook bij relaties en producten)
Vanaf nu kunt u onbeperkt vrije velden (specificaties) aanmaken onder een product afhankelijk van de categorie van het product.

Producten zijn ingedeeld in categorieën, denk aan 'Fietsen', 'Scooters', etc. Per categorie kunt u vrije velden definieren die dan bij elk product met die categorie ingevuld kunnen worden.

De vrije velden kunnen zijn:
- Ja / Nee
- Korte tekst
- Lange tekst
- Keuzelijst met vaste waarden
- Keuzelijst gebaseerd op veldensysteem

Met deze specificaties kunt u de producten verrijken met extra informatie op een gestructureerde en eindeloos flexibele manier.

(Deze functionaliteit werkt ook bij activa en producten)