Recente ontwikkelingen

In het winkelmandje is de optie afleverdatum, -tijd en -plaats direct onder het mandje geplaatst. Hierdoor is dit direct zichtbaar.

De afleverinformatie is een optie die kan worden ingeschakeld. Voor leveringscondities met afstandberekening is dit essentieel om te weten waar de producten naar toe moeten. Als de besteller een afleverplaats invult wordt direct de km berekend en de prijs toegepast op het winkelmandje.

We willen graag een winkelwandje waarin direct de totaalprijs inclusief alle kosten zichtbaar is. Dat is in lijn met deze keuze.

Een calculatie product kan je wel op een factuur zetten echter wordt de achterliggende calculatie niet gebruikt omdat het achteraan in het proces geen zin meer heeft. De factuur gebruikt eigenlijk alleen de verkoop- en kostprijs van de standaardcalculatie.

Stel nu dat je de prijs van uurcodes had aangepast en doorgevoerd in calculaties dan moeten nog wel de prijzen op het product bijgewerkt worden. Om het systeem snel te houden doen we dit pas bij het laden van de calculatie. Aangezien bij een factuur de calculatie niet geladen wordt, werd ook de prijs niet bijgewerkt. Dit is nu opgelost.

De webshop module in combinatie met de module 'Prijzen & kortingen' biedt de mogelijkheid om het assortiment van de klant te bepalen. Dit is een lijstje met producten die de klant nodig heeft voor bijvoorbeeld het onderhoud van zijn gazon. Als je klant inlogt in het klantenportaal dan zijn deze producten zichtbaar onder het kopje 'Mijn producten'. Elk product linkt naar de webshop en kan dan vervolgens besteld worden.

In de toekomst willen we het assortiment zelflerend maken zodat producten die besteld zijn automatisch onder 'Mijn producten' komen.

08-07-2021 / DYMO labels koppeling / 7578

Om snel een label te maken van een product, bijvoorbeeld voor de indeling van het magazijn of voor op de verpakking kan je nu gebruik maken van de DYMO label koppeling.

Het gaat hier om een nieuwe module en meer informatie is te vinden op: https://www.become-it.nl/module/dymo-labels-koppeling/802/

In de backoffice bij een activum met status activaplanning is een tabblad 'Activaplanning' toegevoegd met een samenvatting per jaar van alle activiteiten waar het activum is gebruikt.

Per jaar is aantal activiteiten zichtbaar en de totale gebruiksduur van dat jaar. In de footer een totaal gebruiksduur over alle jaren.

Als je klikt op een jaartal kan je inzoomen en zie je alle activiteiten, data en medewerkers die het activum toen hebben gebruikt met de gebruiksduur.

07-07-2021 / Transportorder / 7932

De Suite MKB module 'Transporder' is volledig webbased gemaakt en geintegreerd in de online Suite MKB backoffice. In deze releasenote een korte samenvatting van de mogelijkheden.

  • Transportorder kan je maken vanuit een verkooporder, ze blijven dan gekoppeld aan elkaar
  • Transportorder kan je los maken en heeft een ontvanger en transporteur
  • Transporteurs kunnen interne chauffeurs zijn (medewerkers) of externe bedrijven (relaties met status transporteur)
  • Goederen registreer je met aantal, prijs, gewicht en afmetingen op de transportorder
  • Laad, tussenstop en losadressen registreer je onder de order
  • Er is een opmerkingenveld
  • Een transportorder heeft een facturatietype met de opties:
    • Goederen factureren
    • Transportkosten factureren (km's tussen de adressen * de km prijs)
    • Goederen + transportkosten factureren
    • Niet factureren
  • Van een transportorder kan een cmr worden gemaakt, die wordt automatisch gevuld en kan worden geprint als pdf, het cmr template is automatisch ingesteld als achtergrond
  • Een bevestiging van het transport kan worden gestuurd aan de ontvanger
  • Een interne chauffeur kan een melding krijgen dat er een transport klaar staat en deze kan via de app worden ingezien
  • Een externe transporteur kan een transportopdracht ontvangen met als bijlage de ingevulde cmr
  • Van de transportorder kan 1-op-1 een factuur worden gemaakt
  • Transportorders kunnen via verzamelfacturatie worden gefactureerd
  • De ontvanger (opdrachtgever voor het transport) ontvangt de factuur en heeft inzage in transportorders en facturen via het klantenportaal.

Een totaaloplossing voor bedrijven die eigen producten zelf bezorgen of transportdiensten verlenen.

07-07-2021 / Digitale CMR / 7952

Met de Digitale CMR module is het mogelijk handmatig een cmr te maken en te printen op het cmr briefpapier. Ook kan via de transportorder een cmr automatisch gevuld worden zodat bij elke transportorder ook een vrachtbrief aanwezig is.

De digitale cmr bevat alle velden van een cmr. De werking is dat op het scherm alle velden getoond worden en ingevuld/aangepast kunnen worden. Vervolgens kan de cmr worden bekeken als pdf. Deze pdf kan worden verstuurd of geprint.

De oude module blog/nieuws heeft een nieuwe naam: Actueel. De module kan gebruikt worden voor diverse onderwerpen zoals nieuws, vacatures, artikelen, blogs en meer.

Actueel is onderdeel van de nieuwe module Marketing. Het beheer is super eenvoudig en ook het ontwerp op de site is helemaal van deze tijd. In de lijst met onderwerpen zit een filter op categorie en het ontwerp is volledig responsive.

Voor iedereen die wat te vertellen heeft is deze module ideaal!

07-07-2021 / Pagina's / 8288

Het website menu met links naar alle pagina's op een website is full responsive gemaakt. Hierdoor kan deze menuwidget worden toegepast op responsive websites die geen losse mobiele versie meer hebben maar automatisch schalen naar de schermgrootte van de bezoeker.

Op kleinere schermen worden het website menu automatisch omgezet in een hamburgermenu die kan worden uitgeklapt.

07-07-2021 / Webshop / 8407

Om snel een webshop in elkaar te zetten is een footer (onderkant van de webshop) essentieel. Hierin staan de contactgegevens en belangrijke links. We hebben ervoor gekozen om de standaard footer te baseren op de informatie die is ingevoerd bij de huisstijl. Hierdoor is alle informatie via de huisstijl aanpasbaar. 

Aangezien die huisstijl ook wordt gebruikt voor offertes en facturen zal het in de meeste gevallen direct goed staan.

Als toevoeging hebben we een contactformulier in de footer gezet. Dit is vooral handig bij webshops zonder website, op die manier kan de bezoeker via een formulier contact opnemen.

Het ontwerp is gestandaardiseerd en kan per klant via opmaakcodes aangepast worden.