Release notes 8.3.0

Resellers hebben ook een login in het Klantenportaal. Nu staan hier ook de gekoppelde abonnementen bij zodat de reseller kan zien welke abonnementen hij heeft aangebracht en waarvoor hij een fee ontvangt of de werkzaamheden voor moet uitvoeren.
Er is gewerkt aan:
- Vernieuwde navigatie waardoor je dezelfde route terug kunt als waar je vandaan komt
- Het beheer van producten in een groep op een verkooporder is verbeterd, dit is nu een apart scherm waardoor je meer overzicht hebt en makkelijke producten kunt toevoegen en aanpassen
- Het zoekvak voor producten is verbeterd, je kan nu ook zoeken op leveranciersnummer
- De nieuwe Community functie is verder door ontwikkeld, hiermee kunnen alle gebruikers vragen stellen en elkaars vragen lezen
- De verwijzing naar een relatie (bijvoorbeeld op een order of activiteit) is beter gemaakt als de relatie een particulier is, de naam staat niet meer dubbel
- Als je jarig bent staat er nu Gefeliciteerd met je naam op het beginscherm van de App
- Onder het i knopje kan je nu je eigen verlof inzien
- In combinatie met de module storingsdienst zie je bij activiteiten wie er storingsdienst heeft en onder het i knopje hoeveel uur storingsdienst je deze maand hebt

Al met al weer mooie verbetering en we zijn ook blij met alle positieve feedback die we krijgen van alle App gebruikers!
De module resellers (wederverkoper / agent / locatie / winkel etc) is omgezet naar het nieuwe Framework van Suite MKB.

Het gaat om de onderdelen:
- Reseller instellingen
- Reseller weborder (in het Klantenportaal)
Offertes en voorstellen (Offerte zonder prijzen) zijn ook zichtbaar in de App zodat je onderweg kan zien of een klant lopende offertes heeft en wat de status hiervan is.
Framework / 5829
Alle klanten zijn geupdate naar versie 8.3.0 van Suite MKB. Veel gemak met alle nieuwe functionaliteit!
Koppeling 2BA / 5864
Bij 2BA zijn alle technische kenmerken en handelsgegevens van producenten en groothandels uit de installatiebranche verzameld in een database. Voor alle partijen is dagelijkse uitwisseling van data met 2BA mogelijk zodat u altijd over de meest actuele data kunt beschikken.
 
2BA, staat voor Bestand Beheer Artikelen. Zoals de naam al zegt, houdt 2BA zich bezig met het onderhouden, beheren en exploiteren van de uniforme artikelbestanden voor de verschillende sectoren uit de installatiebranche. De organisatie streeft naar één artikelbestand voor alle installatieartikelen in de totale branche. Het uitgangspunt bij de activiteiten zijn de uniforme classificatie- en communicatiestructuren die Ketenstandaard ontwikkelt en onderhoudt.
 
Met de module Koppeling 2BA kunt u rechtstreeks zoeken in alle artikelen binnen uw 2BA abonnement. Wilt u iets bestellen dan kunt u het artikel kiezen en gebruiken op uw eigen offerte, order of factuur. Via het zoekscherm ziet u direct de leveranciers, bruto en netto prijzen en de voorraad.
 
Het zoeken en gebruiken van artikelen in 2BA kan ook door servicemonteurs in de App worden gedaan.
 
Automatisch worden gebruikte artikelen in uw eigen administratie bijgewerkt met actuele prijzen en specificaties.
Door een koppeling tot stand te brengen met bijvoorbeeld een boekhoudpakket (Exact Online, UNIT4, etc) of productenbestand kunnen gegevens automatisch worden opgeslagen en opgehaald. Zo hoeft u geen bestanden meer te ex- en importeren. Dit scheelt veel tijd.
Van elke vertaling die u maakt, wordt een url vriendelijke versie gemaakt. Zo kunt u een vertaling ook gebruiken in uw websiteadres. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn als u een meertalige webshop heeft. Voor de webshop komt er dan een prefix in de taal, bijvoorbeeld /en/ of /nl/. Als u één taal heeft dan veranderd er niets.
Producten / 5736
Het invoeren en wijzigen van producten is flink onder handen genomen. Op het nieuwe detailscherm van het product kunnen alle velden worden aangepast en is de logica van het systeem toepast.

We zijn gaan werken met tabbladen en daarnaast met gegroepeerde informatie. Dus alles over verkoop, inkoop en levering staat bij elkaar.

Ook hebben we afhankelijkheden ingebouwd zodat bij een voorraadhoudend artikel ook die velden zichtbaar worden die hiervoor moeten worden ingevoerd.

De modules Webshop en Uitvoeringen zijn al geintegreerd, binnenkort volgen Versies en Specificaties.
Framework / 5782
Het standaardwaarde systeem is een vrij technisch verhaal maar essentieel voor een goed werkend systeem. Het heeft te maken met het toevoegen van informatie in elke module.

Bijvoorbeeld een blog toevoegen. Het enige wat u op het scherm hoeft in te vullen is de titel van de blog, vervolgens wordt op de achtergrond een blog aangemaakt met de titel en daarnaast ook de datum van vandaag en uw naam als auteur. Die laatste 2 waardes worden vastgesteld in het standaardwaarden systeem.

Was leuk om te maken, redelijk veel werk, maar onmisbaar voor de toekomst.
Personeel / hrm / 5870
Een rechtengroep wordt gekoppeld aan een medewerker. In de rechtengroep kan per module en eventueel moduletaak de rechten (toegang, bewerken, verwijderen etc..) worden ingesteld.

Omdat het aanmaken en instellen van rechtengroepen een intensief klusje kan zijn hebben we standaard rechtengroepen bedacht met een vaste set aan rechten. Van zo'n standaard rechtengroep kan je lid worden en die dan gebruiken bij het toewijzen aan medewerkers.

Denk aan rechtengroep voor hoveniers, schilder en chauffeurs waar we dit veel voor gebruiken. Hierdoor besparen we weer tijd in de implementatie en zijn we bezig met de dingen waar het echt om gaat! U verder helpen met processen te automatiseren.
Vertalingen / 5711
De module Vertalingen is een uitbreiding op het Framework. Met deze module kan informatie in meerdere talen worden ingevoerd en gebruikt.

Met variabele instellingen kan worden bepaald welke informatie vertaald moet worden. Bijvoorbeeld de naam en omschrijving van een product.

Bij elk product kan dan via de actie 'Vertalen' de vertaling(en) worden ingevoerd.

Automatisch wordt op basis van de website taal of de taal van de klant de juiste vertalingen weergegeven.

De module Vertalen werkt samen met het taalcode systeem. Taalcodes zijn van toepassing op het hele systeem en Vertalingen gaan over één product of wat je maar wilt vertalen.

Uitermate geschikt voor bedrijven met een internationale focus of bedrijven met buitenlandse klanten die ze graag de informatie in hun eigen taal willen bieden.
Producten / 5716
Een uitvoering is variatie op een hoofdproduct. In het onderstaande plaatje als voorbeeld Grasmaaier die beschikbaar is met aandrijving en zonder aandrijving.

Allereerst moet het hoofdproduct 'Grasmaaier' worden gemaakt. Op dit hoofdproduct stel je in wat de categorie is, het merk, de basis afbeelding en omschrijving etc. Ook geef je aan dat het om een product gaat met uitvoeringen.

Onder het tabje 'Uitvoeringen' kan je vervolgens de verschillende uitvoeringen aanmaken. Een uitvoering heeft een aantal eigen velden en de rest erft deze van het hoofdproduct.

Op zowel het hoofdproduct als de uitvoering zelf is visueel welke velden aangepast kunnen worden.

Uitvoeringen worden heel veel gebruikt en zorgen ervoor dat uw webshop en artikelbestand overzichtelijk blijft.
Framework / 5735
Het actiesysteem kennen we uit de Suite MKB, hiermee kan je buttons op de gekleurde balk plaatsen. Bijvoorbeeld Kopieer product of Open map. In Suite MKB Online hebben we een vergelijkbaar actiesysteem ontwikkeld waarmee standaard en maatwerk acties gemaakt kunnen worden.

Acties kunnen worden gekoppeld aan een weergave, bijvoorbeeld 'Product detailscherm'. Hiervoor is het weergave systeem gemaakt, met dit systeem kan ook per scherm de zoektaak worden ingesteld.

Een actie kan op de actiebalk worden gezet of in de keuzelijst naast de titel.

Net als bij menucodes kan een actie worden gekoppeld aan een module, moduletaak en instelling. Een gebruiker krijgt dan alleen de acties te zien die hij mag en kan gebruiken.

Wij zijn erg blij met het actiesysteem, op deze manier kunnen we in de implementatie fase uw systeem geheel naar wens inrichten en de verschillende rechten per medewerker tot op detail instellen zonder hiervoor in de code wijzigingen te maken.
Bij het versturen van een offerte, order, factuur etc ontvangt uw klant een infomail. Hierin staat zoiets als 'Uw offerte staat online'. Deze teksten hebben we nu meertalig gemaakt en via het taalcode systeem kunt u alle teksten naar wens aanpassen in elke taal.

Bij die infomail wordt als pdf bijlage de offerte, order, factuur etc meegestuurd. De naam die dit pdf bestand krijgt hebben we nu variabel gemaakt. Hierdoor kunt u bijvoorbeeld 'Factuur 1000.pdf' '1000.pdf' of '1000-20180313-Become-IT.pdf' etc. instellen.

De elementen (tags) waaruit een bestandsnaam kan bestaan zijn:
- Nummer van de offerte, order, factuur etc
- Datum
- Bedrijfsnaam
- Onderwerp van de offerte, order, factuur etc

Naast tags kan ook gewoon vaste tekst worden gebruikt zoals 'Factuur 1000.pdf'.

Wij zijn erg blij met dit systeem, hierdoor kunnen we klantwensen in de naamgeving van documenten eenvoudig realiseren.
Voor de module blog hebben wij een standaard ontwerp bedacht wat gebruikt kan worden door alle klanten. Het ontwerp bestaat uit een lijst met alle berichten en per bericht een eigen pagina.

In de lijst met alle berichten staat het laatste bericht bovenaan en neemt de meeste ruimte in. Oudere berichten staan hier als blokjes onder.

Elke blog of nieuwsbericht heeft een eigen url en kan op die manier rechtstreeks geopend worden en gedeeld op social media. Op de pagina van de blog of het nieuwsbericht maken we gebruik van een header foto over de hele breedte. De tags, datum en schrijver worden links weergegeven.

Uiteraard kan met ons flexibele opmaaksysteem het ontwerp, de kleuren en lettertypes eenvoudig worden aangepast aan uw huisstijl.
In het klantenportaal en in de backend van de Suite MKB zitten menu's die volledig ingericht kunnen worden. Elk menu-item kan worden ingesteld op basis van de module, rechten en instellingen. Ook kan worden ingesteld of het menu item alleen zichtbaar mag zijn bij relaties die klant, leverancier of reseller zijn.

Door de slimme menu's is het ook eenvoudig om maatwerk in het menu op te nemen.
Webshop / 5925
In kleine webshops kan het handig zijn om te kunnen bestellen als gast. Je hebt dan geen account nodig om een bestelling te plaatsen.

Bij elke bestelling vult de klant zijn gegevens in. De klant krijgt dan een bevestiging van zijn bestelling per mail. Als shop eigenaar kan je de weborder aanpassen en de gegevens van de klant wijzigen.

Dankzij de optie 'Bestellen als gast' kunt u met de modules Framework en Webshop al een webshop starten.

Wilt u meer? Voeg dan de module Relatiebeheer en Klantenportaal toe aan uw licentie, dan is het ook mogelijk om te bestellen met een account en kan de klant zijn bestelhistorie inzien.
Alle iconen van Suite MKB Online hebben we omgezet naar SVG. Dit is een techniek om iconen eenvoudig te vergroten en te verkleinen met behoud van scherpte. Ook zijn we nu flexibel om een icoon een kleur te geven of op een gekleurde achtergrond te plaatsen.

Ook een voordeel is de snellere laadtijd van de webpagina omdat de SVG bestanden kleiner zijn en we maar één afbeelding nodig hebben voor alle verschillende formaten en kleuren.
Het horizontaal menu is uitgebreid met de mogelijkheid om het menu responsive te laten reageren. Wanneer het scherm kleiner wordt, en er dus minder ruimte is voor menu-items, worden de menu-items één voor één gegroepeerd in een menu-item die kan worden uitgeklapt. Wanneer het scherm groter wordt, en er meer plaatst is voor alle items, worden deze allemaal weer getoond.
Framework / 5664
Veiligheid is van essentieel belang voor stabiele en duurzame systemen, zeker nu steeds meer web-based gaat. De informatie wordt dan achter logins opgeslagen in een online database. Hiervoor is een veilige programmering nodig. Omdat onze Suite MKB volledig web-based gaat hebben wij dit aangepakt.

Bij de programmering hanteren we de uitgangspunten van OWASP (Open Web Application Security Project). Deze lijst met punten is samengesteld door securityspecialisten en zorgt voor bewustwording over de veiligheid van web-based systemen.
Blogs & nieuws / 5608
Met de module blog & nieuws heeft u hét instrument voor het gestructureerd organiseren en verspreiden van blogs en nieuwsberichten.

Blogitems en nieuwsberichten kunnen worden geschreven door beheerders, medewerkers en contactpersonen in het systeem. Centraal worden alle geschreven berichten verzameld en door de blog/nieuws beheerder geaccordeerd en online gezet of verspreid in een periodieke nieuwsbrief.
Kerken / 5733
De module kerken is een specifieke uitbreiding voor kerk-websites. In de module kerken kunt u onder andere kerkdiensten beheren. We hebben deze module universeel gemaakt en uitgebreid met enkele opties.

Nieuw is:
- Ondersteuning voor locatie als de kerk meerdere gebouwen heeft waar diensten worden gehouden
- Ondersteuning voor sIKN (kerkomroep.nl) en Kerkdienstgemist.nl
- Mogelijkheid voor meerdere collectes
- Mogelijkheid voor speciale activiteit (bijvoorbeeld preekbespreking na de dienst)
- Instelling voor roosters
- Instelling voor contactgegevens

Verder is de weergave van ingevoerde kerkdiensten aangepast naar een lijstweergave zodat er meer overzicht is.
Het toevoegen en bewerken van portfolio's is overgezet naar het nieuwe Suite MKB Online Framework. Hierdoor is het wijzigen van alle portfolio velden een stuk overzichtelijker geworden en staan de portfolio's waar u mee bezig bent bovenaan.

Omdat de links en bestanden nu ook via de back-end worden toegevoegd ziet het er aan de front-end een stuk overzichtelijker uit. Via links kunt u snel schakelen tussen back-end en front-end.

Wij wensen gebruikers hier veel gemak van!
Framework / 5739
De Suite MKB heeft een nieuw logo en kleurenschema. Dit is verwerkt in de layout van de backend. De kleuren zijn geinspireerd door de regenboog en vertegenwoordingen alle hoofdgroepen in het systeem. Het logo is eenvoudig, vriendelijk en herkenbaar.

Gekoppeld aan dit logo is ook het nieuwe lettertype doorgevoerd in het Klantenportaal en de backend. De bruine kleur van relatiebeheer is vervangen door oranje, dit zal even wennen zijn.

Wij hopen dat u met plezier naar ons logo en kleurenschema kijkt.
Projecten / 5768
Vanaf nu is het mogelijk om online projecten te maken en te wijzigen. Projecten zijn bedoeld voor het groeperen van informatie en horen bij een klant.

U kunt per klant meerdere projecten maken en hier vervolgens offerte, orders en facturen aan koppelen. Ook uren kunnen worden geboekt op een project.

Voor uren is het ook mogelijk een voorcalculatie te maken per uurcode. In de voorcalculatie registreert u dan de verwachte uren en door uren te boeken op het project ziet u of de realiteit in lijn is met de verwachting.

Op deze manier heeft u inzicht in de voor- en nacalculatie van een project.
Klantenportaal / 5544
Het Klantenportaal is volledig vernieuwd zowel qua vormgeving als invulling. Uw relaties kunnen inloggen in het Klantenportaal en kunnen hier hun gegevens wijzigen en hun complete dossier met alle documenten inzien.

Allereerst is er het nieuwe dashboard. Hierin heeft uw relatie direct een overzicht van alle gegevens die bij u bekend zijn. In een oogopslag is te zien of er bijvoorbeeld nog een offerte moet worden geaccepteerd en hoeveel facturen nog betaald moeten worden.

Het dashboard bestaat uit tegels en meldingen. Standaard tegels zijn 'Mijn gegevens' en 'Mijn collega's'. Afhankelijk van uw licentie staan er ook tegels voor 'Mijn offertes', 'Mijn orders', 'Mijn facturen' etc.

De meldingen werken hetzelfde als op een smartphone. Bij elke tegel staat of er een actie noodzakelijk is en hoeveel acties. Dit wordt altijd in rood weergegeven. Door erop te klikken kunnen de acties verwerkt worden, bijvoorbeeld een offerte accepteren of een factuur betalen.

Heeft u een relatie toegang gegeven om gastblogs voor u te schrijven of pagina's te onderhouden? Dan kunnen deze ook vanuit hetzelfde Klantenportaal benaderd en beheerd worden.

Wanneer een klant een bestelling heeft geplaatst, kan deze door het hele proces heen gevolgd worden. Van het moment dat de order wordt geplaatst of de offerte wordt geaccepteerd, tot de uiteindelijke factuur.

Ook is het mogelijk geworden om de eerder bij u bestelde producten te bekijken als u gebruik maakt van een webshop.

Naast inhoudelijk is veel tijd besteed aan de vormgeving, het ontwerp is qua kleuren en vakken gemoderniseerd en volledig responsive gemaakt. Wij zijn erg blij met het resultaat en zijn benieuwd naar de reacties.

Ga voor meer informatie naar: https://www.become-it.nl/nl/communicatie/paperless-met-eigen-klantenportaal/585/
De App is volledig geïntegreerd in het Suite MKB Online Framework. Hierdoor is bijvoorbeeld het menu instelbaar en is alles in lijn met de rest van het systeem.

Wat ook handig is dat je als medewerker kunt wisselen tussen de App en Suite MKB backend als je toegang hebt tot beide.

De App is er ook sneller op geworden door de vernieuwde aanpak.
Op een productpagina kunt een de webshop status van een product registreren. Deze status kan bijvoorbeeld "order" (bestelbaar) zijn of "quote" (offerte) zijn. Wanneer u kiest voor het type offerte, wordt er een offerteformulier getoond. Als extra instelling kan er een URL naar een bedanktpagina worden opgegeven in het instellingensysteem. De bezoeker wordt na het invullen van het formulier naar deze bedanktpagina doorgestuurd. Dit is ook handig om Google Analytics Events op in te stellen, dan kunt u precies zien hoeveel mensen een offerteformulier invullen.
De UNIT4 koppeling is verder doorontwikkeld en getest in een LIVE omgeving. Hierdoor is de koppeling klaar voor gebruik bij klanten.
Wanneer uw website is vertaald in meerdere talen, wilt u ook graag dat uw betalingscondities en leveringscondities per taal vertaald kunnen worden. Dit kunt u zowel in de naam, omschrijving en instructies toepassen door middel van een taalcode (begint met L_). U bent dan flexibil om elk van deze taalcodes te vertalen middels het taalcodes systeem.
Op dit moment kunt u een widget instellen op categorie en merk niveau in de shop. Hiermee kunt u een maatwerk product detail scherm toepassen of een bepaalde configurator laden als het product is gekoppeld aan deze categorie of merk.

We hebben dit uitgebreid naar shop niveau, zodat je van een hele shop kunt aangeven welk maatwerk product detailscherm of configurator moet worden gebruikt.
Framework / 5783
Suite MKB Online maakt gebruik van de nieuwste versie van de icons van Font Awesome, versie 5.0. Deze versie bevat 903 icons waaronder een winkelmand, een winkeltas en een hashtag.

Versie 5 van Font Awesome is compleet opnieuw opgebouwd en bevat de meest moderne technieken om de icons op elk scherm er mooi uit te laten zien.
Met geschakelde relatie keuzenlijsten is het mogelijk om een relatie te selecteren uit een lijst (of autocomplete), inclusief de daarbij behorende contactpersoon én adres. Dit zonder de pagina opnieuw te hoeven laden. Wanneer u een relatie kiest, worden de contactpersonen en adressen van deze relatie opgehaald.
Klantenservice / 5290
Met de nieuwe module ‘Klantenservice’ in combinatie met de module ‘Activa’ heeft u dé oplossing voor registratie, service en onderhoud.

In het activa systeem worden alle geleverde machines en apparatuur geregistreerd en fysiek voorzien van een herkenbare sticker met nummer. Denk bijvoorbeeld aan een cv-ketel, computer of aandrijfmotor. Het overzicht over alle meldingen, storingen en vragen van klanten heeft u met de module klantenservice. Klanten kunnen zelf een melding doen via het Klantenportaal of het Service Meld Punt. Medewerkers kunnen via de App meldingen invoeren en in behandeling nemen op een nieuwe of lopende verkooporder.

Door deze werkwijze zet u de klant en de service centraal. Dit stuurt de planning van de werkzaamheden aan en zorgt
uiteindelijk voor tijdsbesparing en een tevreden klant. En ja, alles is via de App zichtbaar en verwerkbaar!
Personeel / hrm / 5665
Een grote stap in de ontwikkeling van Suite MKB Online is het centraal stellen van de module Personeel (HRM) in de website als authenticatie.

Dit betekent dat elke medewerker een eigen login krijgt waarmee hij/zij kan inloggen op de website. Tot op heden waren dit 2 verschillende niveau's. We hadden beheerders die konden inloggen onder /admin en we hadden medewerkers die alleen nog in de App konden inloggen. Vanaf nu kan een medewerker met één login overal in op basis van zijn rechten.

De rechten (of je wel/niet iets mag bekijken, toevoegen, wijzigen, verwijderen) waren gekoppeld aan de beheerder. Dit is nu gewijzigd naar een rechtengroep. Je maakt een rechtengroep aan en daarbinnen stel je de rechten in. Vervolgens koppel je elke medewerker aan de juiste rechtengroep. Als je dan 5 medewerkers hebt met dezelfde rechten hoef je dit maar op 1 plek te beheren.

Vanaf nu heeft dus elke medewerker een eigen login en daaraan gekoppeld een rechtengroep.

Het recht 'beheerder' en 'app toegang' is verwijderd, dit is vervangen door het recht op de module Systeem en/of App.

Inloggen als medewerker moet vanaf nu via /hrm. Als u naar het oude adres /admin gaat wordt u automatisch doorgestuurd.
Het bronnensysteem is een onderdeel van het Suite MKB Online Framework. Dit onderdeel zorgt ervoor dat u bijvoorbeeld bestanden kunt toevoegen aan een pagina, advertentie of relatie.

Dit systeem hebben we uitgebreid voor de nieuwe module 'Product vertalingen'. In het bronnen systeem kan nu worden aangegeven welke velden van een product vertaald mogen worden.

Daarnaast is het systeem uitgebreid voor het nieuwe zoekschermen systeem. Alle kolommen die gebruikt kunnen worden in een zoekscherm moeten als bron worden aangemaakt. Hieraan is gekoppeld wat de taalcode is en of het om een veld, datum of bedrag etc gaat.

Een handig systeem waardoor we snel kunnen ontwikkelen op een uniforme wijze.
In de webshop kan worden gefilterd op diverse eigenschappen zoals categorie of verkoopprijs. Deze productlijst filter is uitgebreid met een filter op merk. Het merkfilter is gepositioneerd onder het categoriefilter en is een klikbaar filter (u kiest één merk). Het merk wordt opgenomen in de URL, waardoor het filter gelijk kan worden toegepast bij het doorsturen van de link.
Met responsive webdesign kan een website worden geschaald naar verschillende schermgroottes. Om dit enigszins te structureren hanteren wij de volgende groepen:

1. 4K
2. Full HD (100% waarde)
3. Desktop
4. Laptop
5. Tablet
6. Smartphone

Ons uitgangspunt is Full HD, op dat formaat ontwerpen we de site. Als je een 4K scherm hebt wordt de rest opgevuld met achtergrond kleur, maar wordt de site niet groter.

Wat we vervolgens doen is de website terugschalen naar Desktop, Laptop etc. Op elk formaat kijken we wat we veranderen in het ontwerp. Bijvoorbeeld door elementen onder elkaar te zetten in plaats van naast elkaar of door dingen weg te laten of te verkleinen.

In onze standaard code zit al veel intelligentie die ervoor zorgt dat alleen ontwerp specifieke elementen nog handmatig aangepast moeten worden. Dit kan allemaal met het nieuwe Responsive Style Systeem wat geintroduceerd is in versie 8.2.0, alle klanten van Suite MKB Online maken hier inmiddels gebruik van.
In de webshop worden producten gekoppeld aan een shop, groep, categorie en merk. Via die indeling kan structuur worden aangebracht in de producten die u verkoopt. Deze structuur heeft ook veel SEO waarde, daarom hebben we hier 2 extra velden aan toegevoegd om de SEO nog beter te kunnen beinvloeden.

Bestaande SEO velden:
1. Titel
2. META omschrijving

Nieuwe SEO velden:

1. Paginatitel
2. META titel


De reden voor een Paginatitel is dat je bijvoorbeeld de categorie 'Banken' hebt, de titel is dan Banken en op de pagina komt bovenaan die titel te staan in een H1 opmaakcode. Als je nu de Paginatitel wijzigt in 'Duurzame leren banken' dan wordt dit als paginatitel gebruikt waardoor Google nog meer woorden heeft om de pagina weer te geven in de zoekresultaten.

De META titel bestond nog niet, deze is nu ook toegevoegd zodat u alle META velden zelf kunt invullen, als dit niet wordt ingevuld dan wordt dit automatisch gegenereerd.

(SEO staat voor zoekmachine optimalisatie, META zijn html codes met een titel en omschrijving bedoeld voor de zoekmachine om de pagina te indexeren.)
In de webshop kunnen producten worden ingedeeld in shops, groepen, categorieën en merken. Via die indeling kunnen producten worden opgezocht door het bladeren door de webshop. Om dit bladeren te visualiseren kunt u de indeling voorzien van een afbeelding.

De werkwijze om een afbeelding te koppelen is vereenvoudigd, waar eerst met een centraal afbeeldingen bestand werd gewerkt gebruiken we nu een afbeelding per shop, groep, categorie en merk.

Bij het invoeren/bewerken van een shop, groep, categorie of merk kan een afbeelding worden gekozen door te bladeren. De afbeelding wordt geupload en voorzien van de naam van de shop, groep, categorie of merk zodat het plaatje ook gevonden wordt in Google Afbeeldingen.

Als de naam van de shop, groep, categorie of het merk wordt gewijzigd of verwijderd dan wordt ook de naam van de afbeelding aangepast of verwijderd.

Van belang is dat u met uw ontwerper doorneemt wat de ideale afmetingen en verhoudingen zijn. Bijvoorbeeld een vierkante afbeelding van 500 x 500 pixels zal in veel gevallen voldoende zijn qua scherpte en toch snel laden. In een responsive ontwerp wordt de afbeelding automatisch kleiner bij kleinere schermen.
Door de naamwijziging van Net-Book naar Suite MKB Online is de website www.net-book.nl uit de lucht gehaald. Alle relevante informatie is verplaatst naar www.become-it.nl, bezoekers van de site worden automatisch doorgestuurd.

Daarnaast zijn we ook gestopt met de website www.suite-mkb.nl omdat we alle informatie over modules, support en releasenotes vanuit www.become-it.nl faciliteren. Alle informatie is overgezet en wordt automatisch doorgestuurd.

Binnen deze visie worden alle producten en diensten van Become-IT alleen nog aangeboden via de beveiligde website www.become-it.nl. Hierop staat ook het Klantenportaal.
Het pdf document wat bij de verkoopfactuur hoort wordt bij de journaalpost in Exact online gezet als bijlage. Hierdoor kan de accountant bij het doornemen van de journaalposten altijd de volledige factuur bekijken.
Het Service Meld Punt (SMP) is een onderdeel van de module 'Klantenservice' en speciaal ontwikkeld voor een klant. Het Service Meld Punt is een Raspberry Pi scherm van 7inch met Touch.

Dit schermpje wordt geinstalleerd bij de klant van het bedrijf die hier gebruik van maak. Op basis van het instelbare ip-adres van deze klant worden op het scherm alle activa van getoond. De klant kan een activa aantikken en een nieuwe servicemelding aanmaken zonder toetsenbord. Op het schermpje is ook een lijst te vinden van alle openstaande servicemeldingen.

De servicemonteur van het bedrijf ziet in zijn App alle servicemeldingen van alle klanten en kan deze in behandeling nemen. Hij verdwijnt dan uit de lijst met openstaande servicemeldingen bij de klant.

Hiermee is het papieren storingenbord vervangen door een digitale versie en is het direct geintegreerd in het proces van werkbonnen.
Voor het bewerken van teksten gebruiken we de CKEditor, regelmatig verschijnen hiervan updates die we toepassen op onze versie. We maken nu gebruik van CKEditor 4.7.