Door Suite MKB meer tijd voor de tuin

Door Suite MKB meer tijd voor de tuin
Geschreven door: 'Stad In Bedrijf'
03-11-2022
Tags
Klantervaring Steengoed! hoveniers Suite MKB

Voorheen werkte Steengoed! hoveniers ‘ouderwets’ met Word en Outlook en was het maken van offertes hierdoor tijdrovend. Sinds 2017 werken Nico Visser en zijn personeel met de Suite MKB van Become-IT. “Ik zou niet meer anders willen.”

HARDERWIJK – Steengoed! hoveniers is een middelgroot hoveniersbedrijf met 15 man personeel. Dat betekent behoorlijk veel werk op kantoor en dat wilde eigenaar Nico Visser graag vereenvoudigen. “Ik wist van het bestaan van automatisering voor hoveniers, maar dacht dat dit alleen bedoeld was voor grotere bedrijven. Leo Kodde van Become-IT heeft ons destijds benaderd omdat hij dacht dat zijn bedrijfssoftware goed bij ons past. Hij heeft bij ons een duidelijke uitleg gegeven en we zijn samen aan de gang gegaan.”

Het maken van offertes is door het systeem grotendeels geautomatiseerd. De klant kan online akkoord geven waarna de offerte wordt omgezet in een order, die wordt ingepland in het plansysteem. Visser: “Offertes maken was niet leuk om te doen, maar is nu wel veel leuker geworden. Ik ben bijna 55 en kan er goed mee werken, maar de jongere generatie – mijn dochter Amber – kan nog meer uit het systeem halen. Het werk is zo 75% eenvoudiger, dit scheelt 1 a 2 FTE op kantoor. De tijd die we besparen houden we over voor wat we leuk vinden om te doen: mooie tuinen ontwerpen en aanleggen.” Inmiddels werkt het hele bedrijf met Suite MKB: op kantoor en ook het personeel buiten, al kan daar nog winst worden geboekt. „Het systeem voorkomt dat je fouten maakt of dingen vergeet en dwingt ons op een positieve manier anders en beter te werken. Ik zou niet meer zonder kunnen en willen.”

Consultant Jesse Roozeboom van Become-IT heeft 2,5 jaar geleden het omzetten naar de web-based versie begeleid. “Het is best een overgang geweest, maar de persoonlijke ondersteuning staat dan centraal.”

Visser: ,,Als er wat is, kun je altijd even bellen en is er altijd iemand aan de telefoon om vriendelijk en snel te helpen. Online werkt het systeem nog beter samen; je kunt het op verschillende manieren benaderen en met meerdere mensen tegelijk.’’

Doordat het web-based is, kun je overal inloggen via de browser; op de tablet, smartphone en pc. Roozeboom: “Het systeem is heel persoonlijk en flexibel ingericht; het sluit hierdoor aan bij de bestaande bedrijfsprocessen zodat de klant wordt ontlast. Het vereenvoudigt en geeft overzicht. Wat niet relevant is, hoef je niet te zien, zodat het gebruiksgemak zo hoog mogelijk is. Wij zijn constant met klanten – ook bij vakmensen in andere branches draait het systeem – in gesprek om het door te ontwikkelen.”

Visser: “Ik kan elke mkb’er dit systeem aanbevelen.”

 

Dit artikel verscheen in Oktober 2022 in Stad In Bedrijf, lees hiet hier: https://www.stadinbedrijf.nl/actueel/door-suite-mkb-meer-tijd-voor-de-tuin/