Actueel

Blogs
Leo Kodde praat in Podcast over ketenintegratie
Door Willemijn van Iersel op 12-01-2023

Leo Kodde praat in Podcast over ketenintegratie

Leo Kodde signaleert dat er in de Groene Sector eigenlijk nog weinig wordt samengewerkt door producenten én hoveniers in de keten. Een tuintegel wordt van fabriek tot in de tuin meermaals handmatig ingevoerd. Kortom dubbel werk. Niemand houdt van dubbel werk en zeker softwareontwikkelaar Kodde niet. Hij pleit dan ook voor ketenintegratie, waarmee we als sector weer een stukje slimmer automatiseren. Vanuit ‘De Groene Keet’ van Vakblad De Hovenier heeft eigenaar Leo Kodde een gesprek met Willemijn van Iersel over het bevorderen van ketenintegratie in de groene sector. Of klik hier voor de podcast.
Blogs
Softwarepakket kiezen? Bereid je voor!
23-04-2021

Softwarepakket kiezen? Bereid je voor!

'Weet wat je nodig hebt, dan weet je wat je moet vragen' Voor veel bedrijven komt er een tijd dat ze uit hun Excel-bestanden groeien en hun calculaties, planning en facturatie willen integreren in één softwarepakket. Naast integratie is ook online samenwerken een veelgehoorde motivatie om verder te kijken. Maar welk pakket neem je dan? Deze keuze vergt een gedegen voorbereiding, waarbij je eerst en vooral de huidige manier van werken onder de loep neemt. Leo Kodde, oprichter van Become-IT, neemt ons mee door het proces van het kiezen van nieuwe bedrijfssoftware. Leest u mee? Voor een hoveniersbedrijf werkt het zowel intern als extern prettig als je bijvoorbeeld een heg per strekkende meter kunt aanbieden of een terras per vierkante meter, in plaats van een optelsom van tegels, zand, een trilmachine en een uurtarief. Dat is fijn voor de klant en ook voor de hovenier is het overzichtelijk en werkt het lekker snel. Dit is slechts één voorbeeld van iets wat je verwacht van een nieuw softwarepakket. En daarmee begint de uitdaging om een keuze te maken uit alle softwarepakketten die beschikbaar zijn. Welk pakket beantwoordt het best aan je verwachtingen en past het best bij de toekomst van je bedrijf? Laten we bij het begin beginnen.   Uitgangspunt: huidige manier van werken 'De eerste vraag die ik altijd stel is: hoe werk je nu? Laat eens zien welke programma's je nu gebruikt en wat je daarin doet.' Aan het woord is Leo Kodde, oprichter van Become-IT en bedenker van het programma Suite MKB. 'De huidige werkwijze van het bedrijf is het uitgangspunt. Belangrijk is te weten hoe alle werkprocessen nu geregeld zijn, wat de ondernemer goed vindt werken en wat hij graag wil verbeteren. Voor de integratie van de nieuwe manier van werken in het bedrijf is het goed als het pakket zoveel mogelijk aansluit bij de huidige manier van werken. Dan wordt het ook sneller geaccepteerd en omarmd door de medewerkers.' Kodde vervolgt: 'Denk dus na over je werkprocessen. Wat gaat goed en wat kan beter? Dat kun je als volgt aanpakken: bepaal intern wie zich gaat bezighouden met het besluitvormingsproces. Dat kan de eigenaar met de planner en/of werkvoorbereider zijn. Vervolgens betrek je in bredere zin de rest van het team bij de keuze: wij zoeken nieuwe software; wat willen we en wat hebben we daarvoor nodig? Zie het als een interne brainstorm die je organiseert. In sommige gevallen kan een collega-hovenier, accountant of onafhankelijke bedrijfsadviseur daarbij helpen. Dit is een heel belangrijke fase. Neem stap voor stap het proces door. Hoe ziet je offerte eruit, hoe is deze opgebouwd, wil je dat dit zo blijft of wil je het anders en hoe dan? Idem dito voor de planning en alle werkprocessen in je bedrijf. Neem hier gerust even de tijd voor, voordat je verder gaat en demo's aanvraagt.'   'Ga met elkaar in gesprek en maak een lijst van vereisten en wensen' Lijstjes maken Kodde: 'Ga je hierover met elkaar in gesprek, dan ontstaan er lijstjes met punten. Misschien wel lange lijsten. Deel deze op in een lijst met vereisten en een lijst met wensen. Een vereiste is bijvoorbeeld het kunnen maken van een offerte en een digitale werkbon met een app. Een wens kan zijn dat de offerte digitaal kan worden ondertekend in een klantenportaal. Ook in deze fase geldt: blijf niet steken in algemeenheden, maar specificeer. Wat voor soort facturen verstuur je? Termijnen in een project, werkzaamheden op regiebasis, aangenomen werk, onderhoudscontracten etc. Zorg dat je al deze verschillende soorten facturen in beeld hebt. Dan kun je later gericht vragen stellen en loop je niet na de aanschaf tegen teleurstellingen aan omdat je iets vergeten bent.' Wat komt als eerste? 'De implementatie van een softwarepakket gaat stapsgewijs en is afhankelijk van de modules die je kiest. Sommige bedrijven starten met de basis en breiden die later uit. Dat kan natuurlijk. Bepaal wel voor jezelf wat in de eerste fase het belangrijkste is en wat je daarna nog nodig hebt, maar niet per se direct bij de start. Voor veel bedrijven geldt dat ze beginnen met de facturatie en later uitbreiden met de planning. De facturatie op orde hebben is heel belangrijk! Zo voorkom je dat er haperingen ontstaan in de omzetstroom. Stel dat je met het softwarepakket begint aan het begin van je bedrijfsproces, bijvoorbeeld het maken van offertes; dan stokt op enig moment je financiële stroom. Het is dus beter om daarmee te starten als de facturatie op orde is.' De leverancier 'Neem in de lijst van wensen en eisen ook mee wat je van de leverancier verwacht. Welke support verwacht je? Verwacht je dat je leverancier innovatief is, toonaangevend? Verwacht je bijvoorbeeld dat de support gratis is? Hoe snel wil je geholpen worden? Verwacht je dat je leverancier elk jaar een keer langskomt? Is de leverancier zichtbaar in de branche? Dit zijn ook punten waar je over na moet denken, onder andere omdat dit invloed heeft op de prijs. Vind je het leuk om veel zelf uit te zoeken met een goede handleiding, vraag dan bij de demo of er een handleiding is. Maar voordat je een demo aanvraagt, moet je eerst nog een plan maken.' Plan van aanpak 'Wie zich gaat verdiepen in een softwarepakket, heeft doorgaans wel een streefdatum in gedachten om daarmee van start te gaan. Maak voor jezelf een tijdlijn: wanneer wil je beslissen over een pakket en wanneer wil je dat het draait? Ook dat is iets wat je bij de demo moet navragen: is het haalbaar wat je wilt? Vergeet ook de interne communicatie niet. Het is goed om te weten hoeveel tijd je hebt om de medewerkers mee te nemen in het proces. Wie buiten aan de slag moet met digitale werkbonnen en een digitale planning terwijl het voorheen met pen en papier ging, moet daar even aan wennen. Er moet een instructiebijeenkomst worden gepland.' Kodde: 'Je ziet, aan een goede voorbereiding zit veel werk. Het betekent ook dat je al veel kunt uitzoeken voordat je een leverancier belt. Dat komt het proces later alleen maar ten goede. Heb je dit allemaal gedaan, dan heb je dus op papier wat je doelen zijn, wat je er financieel voor over hebt en wie je er intern bij betrekt. Vervolgens ga je leveranciers selecteren.' Leveranciers selecteren 'Naarmate je als ondernemer praat met collega's en wat websites bezoekt, krijg je er meer gevoel bij. Je bekijkt de sites en social media, de toon die wordt gehanteerd, de bekendheid van het programma in de markt, referenties, visie, enzovoorts. Daarop maak je een selectie van twee à drie leveranciers bij wie je een demo aanvraagt. In het telefoongesprek dat hierop volgt, kun je dankzij de goede voorbereiding toelichten wat je zoekt. Dan zal ook blijken of het interessant genoeg is om een demo in te plannen.' Demo's 'Omdat je je goed hebt voorbereid, kun je tijdens de demo gericht vragen stellen op basis van je lijstjes. Bijvoorbeeld: kan ik met jullie software afbeeldingen in een offerte gebruiken? Hebben jullie een live boekhoudkoppeling? Zo krijg je antwoord op al je vragen en houd je zelf beter het overzicht bij de verschillende demo's die je ziet. In deze fase merk je dat je voorbereiding heel belangrijk was en dat je er nu veel tijd mee bespaart. Wel is het belangrijk om ook open te staan voor de visie van de leverancier. Mogelijk bevat het pakket een werkwijze die je bedrijf een stap verder kan helpen en waar je zelf nog niet aan gedacht had. Benoem ook de verwachtingen die je hebt van de leverancier en vraag een indicatie van de vaste en variabele kosten.' Een keuze maken Uiteindelijk maak je een keuze op basis van je voorbereiding en wat je in het hele proces gezien en gehoord hebt. Vervolgens laat je de leveranciers die een demo hebben verzorgd weten met wie je verdergaat.   'Neem in de lijst van wensen en eisen ook mee wat je van de leverancier verwacht' Aan de slag 'Dit is een fikse voorbereiding. Heb je bovenstaande allemaal gedaan en geregeld, dan kun je aan de slag. Daar heb je in het begin echter wel hulp bij nodig. Klanten, producten en medewerkers moeten in het systeem ingevoerd worden. Koppelingen en huisstijl moeten worden ingesteld en je moet uitgelegd krijgen wat de gedachte achter de inrichting is, wat de bedoeling is. Dan doorzie je sneller en eenvoudiger de samenhang tussen de verschillende werkprocessen. Dat kan stapsgewijs of door middel van een training. Het is een investering in tijd en geld, maar doe je het goed, dan levert het ook gegarandeerd veel op. Succes!'   Over Leo Leo Kodde is oprichter van Become-IT. Dit bedrijf startte in 2000 met Suite MKB, een softwareprogramma voor de dienstverlenende sectoren met de focus op vakmensen. Sinds 2017 is er Suite MKB-software specifiek voor hoveniers. Het jaarurenmodel is toegevoegd en het calculatieprogramma is aangepast, waardoor een hovenier nu bijvoorbeeld een terras per vierkante meter kan aanbieden in plaats van losse producten en werkzaamheden. Vanwege de sterke groei van de hoveniersmarkt worden steeds meer specifieke wensen van hoveniers gerealiseerd in Suite MKB. Het pakket is in de periode 2016-2020 volledig herschreven naar webbased, dus toegankelijk vanaf elke locatie en op elk apparaat.   Adviezen en tips van Leo Kodde bij de selectie van een softwareprogramma Denk goed na over de huidige werkprocessen. Wat gaat goed en wat kan beter? Maak onderscheid tussen vereisten en wensen. Stel vast wat je van de leverancier verwacht. Zorg ervoor dat de facturatie op orde blijft, zodat er geen haperingen in de omzetstroom ontstaan. Maak een tijdsplan en kijk of dit haalbaar is. Selecteer maximaal drie leveranciers en maak een keuze op basis van je voorbereiding. Neem een voorbeeld van een factuur of offerte mee naar de demo. Wijs één medewerker aan die contact met de leverancier onderhoudt en de regie heeft over het traject. Evalueer en vier successen! Dit artikel is in april 2021 verschenen in Vakblad de Hovenier, lees het hier:  https://www.vakbladdehovenier.nl/article/35847/softwarepakket-kiezen-bereid-je-voor 
Blogs
Groeien met behoud van identiteit
29-05-2020

Groeien met behoud van identiteit

Professioneel, flexibel, persoonlijk en betrouwbaar. Het zijn kernwaarden waar Become-IT al 20 jaar voor staat. Leo Kodde zag zijn IT-bedrijf na twee verhuizingen doorgroeien naar een professionele organisatie met tien medewerkers. Volgens de Ermeloër (41) is Become-IT klaar om een grotere markt te bedienen. ,,Onze volgende ambitie is een landelijk bekende naam te worden.’’ ERMELO - Net klaar met zijn opleiding begon Leo Kodde op 21-jarige leeftijd voor zichzelf en runde Become-IT de eerste vier jaar vanuit huis in Ermelo. Met de verhuizing naar een pand aan de Herderlaan volgde uitbreiding in personeel. Na negen jaar op industrieterrein Kerkdennen was Become-IT toe aan een grotere locatie. In 2012 kocht Kodde het huidige pand aan het Middelerf op industrieterrein Veldzicht. Een bedrijf moet het volste vertrouwen hebben dat de investering financieel uit kan en dat Become-IT het pakket installeert en begeleidt bij de ingebruikname van de software. De professionaliteit van Become-IT blijkt uit goede, betrouwbare software, geschikt voor bedrijven van 5-30 man. ,,We begeleiden de klant vanaf presentatie en aanschaf tot het moment dat alle medewerkers ermee kunnen werken. We zijn betrokken bij het proces van implementatie. Onze betrouwbaarheid zit in het zorgvuldig en integer omgaan met de gegevens van de klant. Het gaat vaak om belangrijke bedrijfsprocessen.’’ ,,Onze volgende ambitie is een landelijk bekende naam te worden.’’ Persoonlijk komt terug in een informeel klantcontact en klantgerichte ondersteuning. ,,Wij kennen onze klanten en hun processen goed. Geregeld maken we een praatje over hoe het gaat. Zelf hebben we een stabiel personeelsbestand en als de support gebeld wordt met een vraag, weet ik al wie er op moet nemen. We willen deze aanpak zeker vasthouden in de toekomst als we verder groeien.’’ Software innoveren en ontwikkelen doet Become-IT al twee decennia en het Ermelose bedrijf zal daarmee blijven doorgaan. Inmiddels is het product Suite MKB, voor geautomatiseerde bedrijfsprocessen, dusdanig getest dat het vakmensen als een jas past. ,,Inhoudelijk is het product zo gemaakt dat we een groot deel met standaard software kunnen oplossen. Wanneer nodig bedenken we een specifieke oplossing. We zeggen niet snel dat iets niet kan. Wel zijn we branche specifieker geworden: bij vakmensen als hoveniers en installateurs zit een enorm potentieel voor ons. Het zijn allemaal vakmensen; het is een doelgroep die bij ons past. We spreken de taal van onze klanten en hebben er plezier in hen te helpen. Het vijfjarenplan waarmee we onze software volledig online hebben gemaakt, is nu klaar. Het product staat als een huis en we zijn nu klaar om te groeien in deze branches. De landelijke bekendwording willen we doorzetten.’’
Blogs
Aangesloten accountants bij Become-IT
04-02-2020

Aangesloten accountants bij Become-IT

Become-IT hecht veel waarde aan het samenwerken met accountants en administratiekantoren. Suite MKB kan daarvoor gratis gekoppeld worden met accountants die aangesloten zijn bij Become-IT. Omdat Become-IT veel waarde hecht aan de samenwerking met accountants hebben wij een pagina ontwikkeld waarop de aangesloten accountants te zien zijn, in dit bericht leest u daar meer over. Voordelen voor aangesloten accountants Aangesloten accountants krijgen een gratis login voor de Suite MKB van hun klant(en). Zo kan de accountant inloggen op de Suite MKB van de klant om de financiële inrichting te doen en krijgen ze inzicht in de actuele gegevens van de klant. De financiële inrichting bestaat bijvoorbeeld uit het instellen van de boekhoudkoppeling en het invullen van omzetgroepen met de omzetgrootboekrekeningen. Omzetgroepen kunnen worden ingesteld per product of per factuur. Belangrijk is verder dat accountants kunnen meekijken om advies en inzicht te geven op basis van actuele cijfers. Ook kunnen accountants de urenrapportage opvragen en bijvoorbeeld loonstroken maken voor medewerkers met 0-uren contracten. Pagina met aangesloten accountants Op de website van Become-IT is een pagina ontwikkeld waarop de aangesloten accountants en administratiekantoren te zien zijn. Op de pagina is de naam en het logo zichtbaar en kunt u doorklikken naar de website. Het is ook een win-win situatie voor de accountant omdat de lijst ook gebruikt kan worden om een goede accountant te vinden. Bekijk de aangesloten accountants! >   Als accountant ook samenwerken met Suite MKB? Wilt u als accountant of administratiekantoor ook samenwerken met Suite MKB? Dit is mogelijk en gratis te doen. Op de pagina met aangesloten accountants is onderaan een formulier te vinden om aan te melden. (Lees voor 'accountant' ook 'administratiekantoren')
Blogs
Terugblik Groene Sector Vakbeurs 2020
24-01-2020

Terugblik Groene Sector Vakbeurs 2020

Op 14, 15 en 16 januari 2020 was Become-IT aanwezig op de Groene Sector Vakbeurs. Op deze beurs kwamen veel mensen uit de groene sector bij elkaar om de nieuwste technieken en producten te ontdekken. De Groene Sector Vakbeurs is een succesvolle beurs met meer dan 18.000 bezoekers en 300 exposanten. In dit artikel leest u een korte terugblik en onze ervaring van de Groene Sector Vakbeurs. Terugblik Groene Sector Vakbeurs 2020 Become-IT was 3 dagen aanwezig op de Groene Sector Vakbeurs om hoveniers van de beste bedrijfssoftware te voorzien. Het product dat Become-IT presenteerde op de beurs heet Suite MKB. Suite MKB is bedrijfssoftware voor vakmensen in het midden- en kleinbedrijf. Bedrijven besparen niet alleen kosten maar ook tijd door gebruik te maken van Suite MKB. Leo Kodde, Anton Verlek en Aaron Broekstra waren 3 dagen aanwezig op de beurs om demo’s te geven. Matthias Westerink en Alex Stank ondersteunde ze daarmee, beide waren ook een dag aanwezig op de beurs. De stand van Become-IT was te vinden bij stand nummer 227 in hal 2. Ambassadeurs (klanten) van Become-IT waren ook aanwezig op de stand. Zo waren Satter Hoveniers en Buytengewoon aanwezig op onze stand om geinteresseerden een stuk ervaring vanuit de praktijk te geven. Become-IT kijkt terug op 3 succesvolle dagen in een prettige sfeer. Een succesvolle beurs De stand van Become-IT op de Groene Sector Vakbeurs werd drukbezocht. Aan de lopende band werden contacten gelegd en demo’s gegeven, onze medewerkers hadden hun handen er vol mee. Door de beurs zijn er veel nieuwe leads en klanten bijgekomen. Dit alles maakt de Groene Sector Vakbeurs een succesvolle beurs voor Become-IT. Niet alleen voor Become-IT was het een succesvolle beurs, maar de Groene Sector Vakbeurs was een succes op zichzelf. Meer dan 18.000 mensen bezochten de Groene Sector Vakbeurs en er waren meer dan 300 exposanten aanwezig. Daarnaast beoordeelde 91% van de bezoekers de beurs met een 7 of hoger. Volgend jaar is Become-IT ook aanwezig op de beurs Op 12, 13 en 14 januari 2021 hoopt de Groene Sector Vakbeurs weer plaats te vinden. Daar hoopt Become-IT ook weer aanwezig op te zijn, om hoveniers van bedrijfssoftware te voorzien. Als je aanwezig bent op de Groene Sector Vakbeurs in 2021 ben je van harte uitgenodigd bij de stand van Become-IT.
Blogs
5 voordelen van een alles-in-één systeem
06-12-2019

5 voordelen van een alles-in-één systeem

Aparte systemen voor boekhouding, offertes maken, de planning en facturatie. Die moeten met elkaar kunnen communiceren en zijn handmatig of op een ingewikkelde manier aan elkaar gekoppeld. Herkenbaar voor u? In dit artikel leest u wat een alles-in-één systeem is en de 5 voordelen ervan. Wat is een alles-in-één systeem? Wanneer we het hebben over een alles-in-één systeem gaat om het over bedrijfssoftware. Dit softwarepakket bevat alle functionaliteiten die nodig zijn om een bedrijf aan te sturen. Het alles-in-één systeem bevat functies voor alle afdelingen, van relatiebeheer tot planning en administratie. En deze afdelingen werken optimaal samen zonder dat informatie dubbel hoeft worden ingegeven of handmatig moet worden omgezet. Voordelen van een alles-in-één systeem 1. Centraal systeem Het grootste voordeel van een alles-in-één systeem is dat het centraal is. Het systeem is voor iedereen op dezelfde manier bereikbaar waardoor processen, werkzaamheden, projecten etc. gemakkelijk te beheren zijn. 2. Heldere kosten Wanneer u kiest voor een alles-in-één oplossing is er sprake van heldere kosten. Er is een vaste licentieprijs afgesproken, waardoor u later niet voor verrassingen komt te staan. Ook heeft u goed overzicht over de afspraken en wanneer de volgende factuur komt. 3. Goed overzicht Doordat er gebruik wordt gemaakt van één systeem is er erg goed overzicht in alle informatie. U krijgt ook actueel inzicht in verkoopcijfers, efficiëntie en prognoses. Omdat alle gegevens in hetzelfde systeem zitten is het betrouwbaar en kan de informatie ook zeer eenvoudig aan elkaar gekoppeld worden. 4. Weinig onderhoud Aan een alles-in-één systeem is weinig onderhoud. Er hoeven geen aparte functies of systemen bijgewerkt te worden, bij een update op een alles-in één-systeem zijn alle onderdelen tegelijk bijgewerkt.  5. Minder handelingen Er hoeven minder handelingen uitgevoerd te worden met een alles-in-één systeem. Alle onderdelen zijn met elkaar verbonden waardoor wijzigingen met één klik worden doorgevoerd op verschillende onderdelen. Het bespaart veel tijd en werk.   Alles-in-één systeem Suite MKB De Suite MKB bedrijfssoftware van Become-IT is ook een 'alles-in-één systeem'. Het softwarepakket is geschikt voor vakmensen & dienstverleners in het midden- en kleinbedrijf . De online oplossing werkt onder uw eigen domeinnaam met een computer, tablet of smartphone. Met meer dat 60 functionaliteiten die onderling met elkaar verbonden zijn is het een compleet systeem. Vraag gerust een vrijblijvende demo aan van de Suite MKB.
Blogs
Persoonlijke support bij Become-IT
29-11-2019

Persoonlijke support bij Become-IT

Klanten van Become-IT kunnen rekenen op de beste ondersteuning.  Elke werkdag van 8 tot 17 uur staan medewerkers van Become-IT voor u klaar om te helpen. In dit artikel leest u hoe ondersteuning wordt gegeven, door wie en wat onder het onderhoudscontract valt. Hoe krijg ik ondersteuning? Hulp van Become-IT kunt u eenvoudig krijgen via verschillende kanalen. Deze kanalen zijn: op locatie, telefonisch, via teamviewer en per mail. Verder via de helpfunctie, website of de community.   Ondersteuning op locatie wordt vooral gedaan bij de ingebruikname van het systeem, een consultant van Become-IT loopt dan samen met de hoofdgebruikers alle processen door. Alle functies worden besproken en daarbij proberen we zoveel mogelijk uw werkwijze in het systeem te brengen.   Telefonisch ondersteuning is bereikbaar op het telefoonnummer: 0341-470068. Wij hebben geen keuzemenu, u krijgt direct iemand aan de lijn. Meestal zien wij aan het nummer dat u belt en neemt uw vaste contactpersoon op. Het is handig om Hulp op afstand te installeren, om beter geholpen te kunnen worden. Als u het TeamViewer programma heeft geinstalleerd (link) kunnen wij na toestemming meekijken op uw computer. Hierdoor kunt u de vraag beter toelichten en kunnen wij het oplossen of voordoen. Om per e-mail support te krijgen mailt u naar support@become-it.nl. Of neem contact op via het reactieformulier op de website of de teampagina: https://www.become-it.nl/team. Onze support manager zorgt er dan voor dat het bericht bij de juiste persoon komt die de opvolging verzorgt. Daarnaast vindt u op de website, in de help functie, in de releasenotes en in de community pagina’s met veelgestelde vragen. U kunt daar kijken voordat u contact opneemt. Er is kans dat uw vraag en het antwoord erbij staat. In de community is het ook mogelijk een vraag te stellen aan andere gebruikers van de Suite MKB. Welke medewekers geven ondersteuning? Alle medewerkers van Become-IT staan klaar om u te helpen! Wanneer u telefonisch contact opneemt krijgt u Leo Kodde, Rian Aalbers, Anton Verlek of Alex Stank aan de telefoon. Dit zijn consultants. Leo houdt zich veelal bezig met demo's, inrichting en klanttevredenheid. Ook verzorgt hij de release notes. Anton geeft demo's en verzorgt de inrichting en ingebruikname op locatie. Daarnaast geeft Anton telefonische/teamviewer ondersteuning. Rian is  technisch betrokken en verantwoordelijk voor verbeteringen en doorontwikkeling van de Suite MKB. In die rol stuurt hij het ontwikkelteam aan. Tot slot Alex, hij verzorgt de huisstijlen, lost vragen per mail op en geeft telefonische ondersteuning. Wanneer een bepaalde functie niet werkt, kunt u worden doorverbonden naar een ontwikkelaar. Maar meestal gaat deze 2e lijns support via de mail. Gratis support – onderhoudscontract Een klant van Become-IT heeft recht op ondersteuning als er gebruik wordt gemaakt van de Suite MKB en er aan de betalingsverplichtingen wordt voldaan. De Suite MKB is een licentie waarvoor een bedrag per maand wordt bepaald afhankelijk van de gebruikte functies. In dit maandbedrag zit het recht op updates en ondersteuning. In dit onderhoudscontract staat vermeldt dat u recht heeft op gebruik van onze hulp op afstand software en recht op ondersteuning (telefonisch/mail) bij storingen. Wanneer u hulp nodig heeft bij het werken met het systeem is Become-IT coulant met uren als het gaat om kleine vragen. Zodra het meer inhoudelijk wordt of het gaat om een inrichting of training worden er werkuren geregistreerd op nacalculatie. Deze uren worden achteraf per kwartaal gefactureerd. In het Klantenportaal kunt u de werkzaamheden volgen en beoordelen. Werkzaamheden op locatie zijn altijd op regie en worden meegenomen in de kwartaalfacturatie.    De medewerkers van Become-IT helpen graag. Ze staan altijd voor u klaar en proberen uw vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.
Blogs
3 voordelen van een Klantenportaal
18-10-2019

3 voordelen van een Klantenportaal

Steeds meer bedrijven maken gebruik van een Klantenportaal. Een Klantenportaal geeft klanten een plek waar ze hun eigen gegevens kunnen bekijken en aanpassen. Soms wordt een Klantenportaal ook wel een 'Mijn omgeving' genoemd. Waarom kiezen steeds meer bedrijven voor een Klantenportaal en wat zijn de voordelen? Lees het in deze blog. 1. Interactie met de klant Het eerste voordeel van een Klantenportaal is dat het interactie biedt met uw klanten. Interactie is dat er communicatie is tussen u en de klant. Het Klantenportaal biedt deze interactie doordat de klant bijvoorbeeld zijn gegevens kan beheren of een offerte voor akkoord kan tekenen. Dit is een groot voordeel van een Klantenportaal. In het Klantenportaal van de Suite MKB ontvangen klanten een mail wanneer er een document klaarstaat in het Klantenportaal. De klant klikt op de link die naar het Klantenportaal gaat en bekijkt bijvoorbeeld de offerte of factuur. In het Klantenportaal heeft de klant interactie met uw bedrijf, doordat de klant akoord geeft voor de offerte of de factuur betaald via iDEAL. Interactie met uw klanten via het Klantenportaal bespaart tijd. Dit omdat de klant 24/7 inzicht en controle heeft. Ook zorgt dit ervoor dat de klant bij uw bedrijf blijft en zich wil verdiepen in de relatie omdat het Klantenportaal prettig werkt en een professionele uitstraling geeft. 2. Alle documenten op één plek Het tweede voordeel van een Klantenportaal is dat alle documenten voor uw klant op één plek te vinden zijn. Zo kan een klant in het Klantenportaal offertes, orders, facturen en gewerkte uren terug vinden. En ook bijlagen bij een offerte zoals een tekening. Dat alle documenten op één plek te vinden zijn is vooral gemak voor uw klanten. Ze hoeven niet terug te zoeken in de mail naar alle afspraken en ook jaren later kan er nog een kopie van de factuur opgezocht worden. Zonder Klantenportaal moet uw klant zelf een dossier aanhouden of in diverse mailboxen terugzoeken naar alle correspondentie. Bijkomend voordeel is ook dat de informatie gestructureerd is. Er kan bijvoorbeeld gezocht worden op factuurnummer of vanuit de factuur teruggeklikt worden naar de onderliggende verkooporder. Dit omdat de informatie digitaal is vastgelegd en hierdoor doorzoekbaar is, gekoppeld is en is voorzien van een status. 3. Privacy en transparantie Tot slotte is het derde voordeel dat een Klantenportaal een sterk gevoel van privacy en transparantie geeft. Dit zorgt voor écht tevreden klanten. Omdat het Klantenportaal voorzien is van een certificaat en de klant een unieke login ontvangt is het duidelijk dat de informatie alleen bestemd is voor uw klant. Tegelijk is het mogelijk in die veilige omgeving inhoudelijke informatie te delen wat weer zorgt voor transparantie over de gemaakte afspraken en uitgevoerde werkzaamheden. De klant is als het ware 'in control' over zijn gegevens en heeft inzicht. Klantenportalen zijn over het algemeen eenvoudig en gebruiksvriendelijk in gebruik. De klant ontvangt een factuur o.i.d. per mail en logt automatisch in op zijn Klantenportaal om de factuur te bekijken. De klant kan vervolgens de factuur online betalen en daarna is direct de status bijgewerkt. Tot slot Tevreden klanten zijn van essentieel belang voor uw bedrijf. Een tevreden klant is loyaal, koopt meer en draagt nieuwe klanten aan. Echt tevreden klanten worden uiteindelijk ambassadeur van uw product en dat is onvervangbaar. Wilt u veel tevreden klanten? Dan is een Klantenportaal van belang om u te onderscheiden. Op zoek naar een Klantenportaal voor uw bedrijf? Become-IT biedt met de Suite MKB een uitmuntend Klantenportaal aan, die u nodig heeft voor uw bedrijf of organisatie. Het Klantenportaal dat Become-IT aanbiedt is zeer gebruiksvriendelijk en zorgt voor tevreden klanten. Vraag gerust een demo aan om kennis te maken met het Klantenportaal.   Gratis demo  
Blogs
3 tips voor een succesvolle demo
23-09-2019

3 tips voor een succesvolle demo

Krijg je een demo bij Become-IT? Dan wil je natuurlijk dat je een succesvolle demo krijgt. Een succesvolle demo is dat de software tijdens de demo aan je verwachtingen voldoet en bij je past. Maar daarnaast is een succesvolle demo ook van jou afhankelijk, zo moet je bijvoorbeeld openstaan voor veranderingen en moet je vooraf weten wat je zoekt. Om een succesvolle demo te krijgen hebben we 3 tips voor je! 1. Weet vooraf wat je zoekt Om een succesvolle demo te krijgen is het belangrijk dat je vooraf weet wat je in een software pakket zoekt en verwacht. Welke functies en werkprocessen wil je automatiseren? Tegen welke dingen loop je aan bij het eventuele huidige softwarepakket? Slim is om dit voor de demo op een briefje te schrijven. Eventueel kan je de lijst opdelen in: Must haves: functies moeten in het pakket zitten; Should haves: deze functies zijn zeer gewenst, maar zonder is het product wel bruikbaar; Could haves: deze functies zullen alleen aan bod komen als er tijd genoeg is; Would haves: deze functies zullen waarschijnlijk op korte termijn niet aan bod komen maar kunnen in de toekomst, bij een vervolgproject, interessant zijn. Je zou in een brainstormsessie met collega's deze punten kunnen opschrijven. Zo is het duidelijk wat je zoekt in een softwarepakket en weet je tijdens de demo direct of Suite MKB voor nu en later bij jullie past of niet. Ook helpt het om duidelijke vragen te stellen aan de consultant. 2. Sta open voor veranderingen Daarnaast is het belangrijk dat je openstaat voor veranderingen. Je kan bijvoorbeeld nu al een software pakket gebruiken waar een bepaalde werkwijze achter zit. Dan kan het lastig zijn voor jezelf en collega's om een andere werkwijze te leren. Probeer dan in de demo open te staan voor een andere werkwijze en dus veranderingen. Ieder softwarepakket heeft een andere werkwijze. Het ene softwarepakket werkt zo, en een ander softwarepakket werkt weer heel anders. Over het algemeen zit daar een idee en visie achter die goed zou kunnen werken. Voor succesvolle verandering heb je nodig: Visie: bevraag de consultant over de werkwijze en communiceer deze, anders ontstaat verwarring; Belang: brainstorm intern waarom er iets moet gebeuren om weerstand later te voorkomen; Plan: maak een keuze mét een plan anders krijg je chaos, dus naast aanschaf ook investeren in uitleg en toepassing; Middelen: zorg voor budget en maak tijd vrij bij je mensen om frustratie te voorkomen; Competenties: beheers angst door goed overleg met de consultant wie wat gaat doen op basis van talent. Als je zo openstaat voor veranderingen heb je ongetwijfeld een succesvolle demo én een resultaat waar iedereen blij van wordt en aan mee wil werken. 3. Benut de tijd Als je een demo krijgt van de Suite MKB krijg je een rondleiding en uitleg van het systeem. Zo krijg je een rondleiding en uitleg over hoe functies werken en weet je aan het einde van de demo globaal hoe de Suite MKB werkt. Wanneer je een demo krijgt is het belangrijk dat je niet al te veel details aanhaalt. De tijd gaat snel en tijd kost geld. Benut dit daarom goed door een globaal overzicht te vormen van de mogelijkheden binnen het pakket. De demo die gegeven gaat worden gaat over het geheel, hoe het systeem werkt. Wanneer je op details ingaat kan het snel te complex worden en lijkt het systeem te ingewikkeld voor je. Bij de eerste kennismaking is het belangrijk de grote lijnen te bekijken, naarmate je de werkwijze eigen bent krijg je meer wensen en dan is het tijd om meer de diepte in gaan. Kijk ook goed naar de must haves, als die in de demo aan bod komen is het interessant om in een 2e gesprek de diepte in te gaan met detailvragen. Geef ook gerust aan bij de consultant als je het even niet meer volgt. De consultant geeft de demo vaker, geef zelf het tempo aan door te bevestigen als je iets begrijpt of liever nog een keer wil zien.   Als je deze drie tips hebt gelezen en toepast heb je ongetwijfeld een succesvolle demo.   Bekijk uw branche Gratis demo  
Blogs
Stage lopen bij Become-IT
20-09-2019

Stage lopen bij Become-IT

Zoek je een stageplaats als ontwikkelaar? Dan doe je dit bij Become-IT. Become-IT biedt een goede en leerzame stageplaats. Tijdens je stage bij Become-IT zal je veel dingen leren. Je maakt niet alleen kennis met het bedrijfsleven maar je leert vooral dingen in het ontwikkelen van applicaties en websites. De werkzaamheden voor stagiairs zijn erg divers, wat de stage extra leuk maakt. De ene dag ben je aan het programmeren, en een andere dag sta je op een beurs met Become-IT. Huidige stagelopers Op dit moment lopen Bert Bosch en Matthias Westerink stage bij Become-IT. Beide volgen ze de opleiding applicatie- en mediaontwikkelaar en doen hun half jaar stage bij Become-IT. Ze hebben het goed naar hun zin, ze leren veel nieuwe dingen en maken kennis met veel code in het programmeren. Bert Bosch is gespecialiseerd in de backend van websites en applicaties, en Matthias Westerink is gespecialiseerd in de front-end van websites of applicaties. Bert verzorgd de achterzijde van een applicatie of website, en Matthias verzorgd de vormgeving van een applicatie of website. Tijdens de stage heeft Bert meer kennis gemaakt met PHP. Bert ervaart de stage als leuk maar ook lastig, dit laatste geeft Bert vooral uitdaging in zijn stage. Tijdens het stage lopen gaat Bert een functie ontwikkelingen dat domeinnamen automatisch geregistreerd worden, en zal nog meer API’s ontwikkelen. Tijdens de stage heeft Matthias meer kennis gemaakt met de talen CSS en Javascript. Zo heeft hij geleerd om applicaties en websites volledig responsive te maken. Tijdens het stage lopen gaat hij grote delen van de Become-IT website opnieuw maken. Zo krijgt hij een ontwerp van Melissa en zal het ontwerp omtoveren in code. Zoek je een stage? Become-IT biedt bedrijfssoftware aan voor midden- en kleinbedrijven. De bedrijfssoftware heet Suite MKB. Wanneer je stage loopt bij Become-IT ga je helpen met het ontwikkelen van de bedrijfssoftware. Dit is erg leuk en je doet veel kennis op in het programmeren. Op zoek naar een stageplaats? Je moet dan bij Become-IT zijn! Neem gerust contact op met Become-IT. Telefoonnummer: 0341 470068 E-mail: info@become-it.nl
Blogs
Installatie Vakbeurs 2019
13-09-2019

Installatie Vakbeurs 2019

Al meer dan 20 jaar komen installatieprofessionals naar de Installatie Vakbeurs voor de nieuwste snufjes, technieken en producten. Dit jaar werd de Installatie Vakbeurs weer gehouden, op de beurs was Become-IT aanwezig. Op 10, 11 en 12 september 2019 was de Installatie Vakbeurs in Harderberg.
Blogs
5 tips om efficiënter te werken
03-06-2019

5 tips om efficiënter te werken

Je werkt erg hard, echter blijven er aan het einde van de dag veel taken openstaan. Veel mensen vinden dit vervelend, want op je werkdag wil je het liefst alle taken in één keer af hebben. Het liefst zou je zo efficiënt mogelijk werken om alle taken af te hebben aan het einde van je werkdag. Hier lees je 5 tips om efficiënter te werken! Met deze tips heb je aan het einde van je werkdag al je taken afgerond. 1. Een tijdslimiet voor je taak Om sneller al je taken af te ronden werkt een tijdslimiet erg goed. Wanneer je een tijdslimiet instelt voor je taken zorgt het ervoor dat je extra focus en een hoger werktempo hebt. Op deze manier doe je meer in minder tijd. Kies een taak die je snel wilt afronden, spreek met jezelf af wat het tijdslimiet is en ga aan de slag. Je kan bijvoorbeeld een tijdslimiet instellen van een uur of een tijdstip afspreken wanneer je de taak af hebt. 2. Maak prioriteiten van je werkzaamheden Om je werkzaamheden aan het einde van de dag af te hebben werken prioriteiten geven aan je werkzaamheden erg goed. Niet alle taken die je op een dag of week moet doen zijn even belangrijk. De ene taak is belangrijker dan de andere taken. Het is daarom belangrijk om voor jezelf na te gaan welke taken belangrijker zijn en gedaan moeten worden, en welke taken kunnen blijven liggen. Taken die erg belangrijk zijn moet je een prioriteit meegeven, plan belangrijke taken aan het begin van de dag of week. Taken die minder belangrijk zijn geef je een minder hoge prioriteit mee, plan de onbelangrijke taken aan het einde van de dag of week. 3. Doe één taak tegelijk Veel mensen doen verschillende taken door elkaar heen. Je bent bijvoorbeeld met een taak bezig, maar dan komen er telefoontjes en mailtjes tussendoor. Het gevolg hiervan is dat je verschillende taken door elkaar heen doet waardoor je niet gefocust bent op één taak. Doordat je niet gefocust bent op één taak kost dit veel tijd en heb je aan het einde van de dag niet al je taken afgerond. Het beste is om één taak op te pakken, het af te werken, een andere taak op te pakken en het af te werken. Doe geen drie taken door elkaar heen. Wanneer je met meerdere taken tegelijkertijd bezig bent maakt dit je gestrest en overweldigd. Als je je taken één voor één afwerkt ben je rustiger, werk je efficiënter en blijft je to-do lijst overzichtelijker. 4. Zorg ervoor dat je niet wordt afgeleid Om efficiënt te werken is het belangrijk dat je niet wordt afgeleid door dingen. Zo kan je worden afgeleid door je e-mail, whatsappjes, Facebook meldingen en Instagram meldingen. Schakel dit alles uit, zet desnoods je mobiel een tijdje op vliegtuigstand. Zo kan je geconcerteerd werken en word je niet afgeleid. Zet een lekker muziekje op en je hebt je taken zo afgerond. 5. Zorg voor een gestructureerde werkomgeving De laatste tip om efficiënter te werken is om voor een gestructureerde werkomgeving te zorgen. Niemand kan prettig werken in een niet gestructureerde werkomgeving. Een niet gestructureerde werkomgeving is bijvoorbeeld een niet opgeruimd bureau, je taken niet helder en/of een luidruchtige werkomgeving. Een andere oorzaak waarom je geen gestructureerde werkomgeving hebt kan komen doordat er geen gebruik wordt gemaakt van bedrijfssoftware. Bedrijfssoftware is van essentieel belang bij een gestructureerde werkomgeving. Met bedrijfssoftware kan je planningen maken, taken inplannen, urenregistratie doen, gemakkelijk contact opnemen met klanten en nog veel meer. Een voorbeeld van bedrijfssoftware is Suite MKB. Suite MKB is de beste bedrijfssoftware voor midden- en kleinbedrijf. Module Taken Met Suite MKB heb je een module taken waarmee je alle to do's kunt koppelen. Zo kan je de taak koppelen aan een klant, offerte of project. De taken kan je voorzien van een prioriteit en een uitvoerdatum. Zo heb je een gestructureerde werkomgeving voor alle werknemers.