Gebruiksgemak en innovatie met Suite MKB

Gebruiksgemak en innovatie met Suite MKB
Geschreven door:
Ramona Kezer | GreenPro
19 september 2023
Janse en Berkhof Tuinen Gebruiksgemak Planning Samenwerking Innovatie

Hoveniersbedrijven kunnen veel efficiënter werken met de juiste software.  Janse en Berkhof Tuinen uit Barneveld koos voor Suite MKB van Become-IT. ‘Het oogt fris en er zitten heel veel functionaliteiten in.’

Dirk-Jan Janse is met compagnon Jan Berkhof eigenaar van het hoveniersbedrijf met vijftien medewerkers. Het bedrijf richt zich op het ontwerp, de aanleg en het onderhoud van duurzame tuinen met impact op mensen en natuur. “Op het gebied van administratie en planning loop je toch tegen bepaalde dingen aan. Voorheen deden we alles apart, in een Excel-bestand en met boekhoudsoftware. Toen ons bedrijf groeide, zijn we eens om ons heen gaan kijken hoe andere bedrijven dat doen. Eind 2019 kregen we een demo van Become-IT en sinds 2020 zijn we klant.” Wat de ondernemer aansprak in de Suite MKB bedrijfssoftware van Become-IT, is met name het gebruiksgemak. Met wat uitleg kun je er snel en eenvoudig mee aan de slag.

Alle collega’s werken via een app op hun telefoon in het systeem. “Daarbij helpen de consultants bij de overstap. Ze trainden ons personeel en zijn zeker in de opstartfase goed bereikbaar voor support.” De software van Suite MKB bestaat uit een aantal algemene modules en een paar die specifiek gericht zijn op hoveniersbedrijven, zoals een plantenbank en het jaarurenmodel. Het systeem is gericht op bedrijven met vijf tot vijftig medewerkers, al zijn er ook bedrijven met zeventig medewerkers die het naar tevredenheid gebruiken.

‘Het is een super compleet pakket dat van begin tot eind goed op elkaar aansluit.
Het is een super compleet pakket dat van begin tot eind goed op elkaar aansluit.

Steeds verder verbeterd

Tom van Malestijn is binnen het hoveniersbedrijf de hoofdgebruiker van het systeem en ook hij is erg tevreden. “We kunnen er heel veel mee. Na het maken van een offerte, kunnen we die direct omzetten in een order. Na het afronden van een project, kun je ook meteen zien hoeveel uur er is gewerkt en welke materialen zijn gebruikt. Daarnaast blijven we in gesprek met Become-IT. Op basis van onze ervaringen, voeren zij weer verbeteringen of vernieuwingen door. Zo wordt de software steeds beter.”

‘We vinden het leuk om te sparren over toevoegingen die handig zijn voor deze sector’

De twee zijn zo enthousiast over het systeem dat ze ook andere hoveniersbedrijven uitnodigen om bij hen te komen kijken hoe dit systeem werkt en hoeveel tijdswinst het oplevert. Van Malestijn: “We vinden het daarnaast erg leuk om te sparren met Become-IT over toevoegingen die handig zijn voor deze sector. Al zitten ze zelf ook niet stil, we krijgen elke maand een overzicht met nieuwe onderdelen of aanpassingen in het systeem.”

‘Het is een super compleet pakket dat van begin tot eind goed op elkaar aansluit.
Het bedrijf is zo enthousiast over het systeem dat ze ook andere hoveniersbedrijven uitnodigen om bij hen te komen kijken hoe dit systeem werkt en hoeveel tijdswinst het oplevert.

‘Optimaliseren moet je samen doen’

Die samenwerking verloopt erg prettig, vindt ook Anton Verlek, teamleider verkoop bij Become-IT. “We vinden de samenwerking met klanten erg belangrijk. Met name de fase na het implementeren van de software, omdat ze het dan optimaal gebruiken. Wij willen steeds verder verbeteren, samen met onze klanten. Optimaliseren moet je samen doen.” En ook na de opstartfase houdt het softwarebedrijf de vinger aan de pols. Recente vernieuwing is dat alle klanten worden benaderd voor een Software APK om te kijken of alles nog naar wens verloopt. Kortom: bij Janse en Berkhof Tuinen zijn ze blij met deze oplossing. Van Malestijn: “Ik kan het ieder hoveniersbedrijf aanbevelen. Daarbij oogt het fris en zitten er heel veel functionaliteiten in.”

 

Dit artikel verscheen in September 2023 in GreenPro