Onderhoudscontract

Voor alle softwareproducten van Become-IT is een onderhoudscontract nodig om gebruiksrecht, ondersteuning en updates te ontvangen. Het onderhoudscontract wordt sinds 2016 als Suite MKB abonnement gefactureerd.

Wat bevat het contract?

Het maandbedrag bestaat uit een gedeelte licentiekosten en uit een gedeelte onderhoud. Tot 2015 kon software nog gekocht worden als eenmalige investering, dit kan niet meer.

Na akkoord op het starten met Suite MKB ontvangt u automatisch een abonnement voor onbepaalde tijd voor de licentiekosten en het onderhoud en gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden die in het klantenportaal bij het abonnement staan.

Wat valt er onder het onderhoudcontract?

  • Recht op het gebruik van de Suite MKB bedrijfssoftware in de licentie;
  • Recht op gebruik van onze hulp op afstand (TeamViewer) software;
  • Recht op gebruik van ons klantenportaal met klantenservice, dienstenoverzicht en pinpointregistratie systeem;
  • Recht op maandelijkse update (release) van de Suite MKB;
  • Recht op ontvangen mailing maandupdates;
  • Recht op ondersteuning (telefonisch / mail) bij storingen;
  • Verder kunt u ons uiteraard inschakelen voor hulp bij het werken met het systeem, hierin zijn we coulant qua uren als het om kleine vragen gaat. Zodra het meer inhoudelijk wordt (uw gegevens) of het gaat om inrichting, advies of training dan registreren we de uren op nacalculatie.

Alle werkzaamheden worden geregistreerd op een order als onderhoud, consultancy of conversie werkzaamheden en afhankelijk van het aantal uur per maand, kwartaal of half jaar gefactureerd. In ons klantenportaal zijn deze werkzaamheden te volgen.

Bereikbaarheid

Medewerkers van Become-IT zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag tussen 08.00 en 17.00 uur. Uitgezonderd feestdagen. Wilt u ook buiten deze tijden recht hebben op ondersteuning neem dan contact op voor speciale afspraken hierover.

Wanneer wordt dit gefactureerd?

Standaard per kwartaal vanaf de startdatum, maandelijkse facturatie is ook mogelijk.

In het klantenportaal kunt u het abonnement bekijken, de vervaldatum en facturen inzien. In het klantenportaal staan verder de algemene voorwaarden die van toepassing zijn en er staat welke modules in de Suite MKB licentie zitten onder het kopje 'Diensten'.

Kan ik het Suite MKB abonnement opzeggen?

Ja, dat kan. Wij adviseren dit alleen te doen als er geen gebruik meer van de Suite MKB wordt gemaakt. Het abonnement kan worden opgezegd in het klantenportaal. De opzegtermijn is per vervaldatum. Dus stel het is vandaag 1 juli en de vervaldatum staat op 1 augustus. Dan komt de volgende factuur per 1 augustus. Als je dan voor 1 augustus opzegt dan stopt het gebruik van Suite MKB per 1 augustus.

Als wij de opzegging verwerken maken we een backup van complete omgeving en halen deze daarna uit de lucht. De domeinnaam kan behouden worden door deze te verhuizen.

Uiteraard hopen we dat dit niet nodig! Wij zijn altijd bereid ons in te zetten voor verbetering en klant tevredenheid.