Actueel

Nieuws
Het real time aanbod van Cash & Carry's eenvoudig inzichtelijk voor hoveniers
Door Willemijn van Iersel | Vakblad de Hovenier op 11-07-2023

Het real time aanbod van Cash & Carry's eenvoudig inzichtelijk voor hoveniers

Eind 2022 kondigden softwarebedrijven Become-IT en TSD IT het begin van hun samenwerking aan. De eerste vruchten van deze samenwerking kunnen nu geplukt worden. De koppeling tussen de softwarepakketten Suite MKB en WinTree is klaar voor gebruik. De afgelopen maand getest door VeluwePlant en nu beschikbaar voor alle Nederlandse Cash&Carry's. Wat de nieuwe koppeling nu praktisch inhoudt? Als hovenier kun je nu (met het pakket Suite MKB) actueel het aanbod met prijzen en voorraad zien bij jouw plantenleverancier. Hoveniers kunnen door de koppeling snel plantenlijsten maken en digitaal bestellen bij hun leverancier(s). Onderdeel van de koppeling wordt ook het opvragen van een project specifieke prijs door het digitaal versturen van een planten prijsaanvraag. Ketenintegratie Oprichter en eigenaar Leo Kodde van Become-IT maakt zich al langer hard voor ketenintegratie in de groene sector. Kodde: 'Ik denk dat we hier kunnen spreken van een eerst écht voorbeeld van ketenintegratie in de sector. Na een half jaar testen en ontwikkelen is de real-time koppeling klaar voor gebruik. Als je als hovenier werkt met de software van Suite MKB kun je hier nu al gebruik van gaan maken. Het belangrijkste wat je nodig hebt is de plantenmodule én een leverancier die werkt met WinTree en gekoppeld is. Leveranciers kunnen zich aanmelden via https://bibliotheek.suite-mkb.nl/.' 'Ik denk dat we hier kunnen spreken van een eerst écht voorbeeld van ketenintegratie in de sector' Plantenmodule De Plantenmodule is nu zo'n acht maanden live. Kodde. 'Nog niet zo lang, maar de module is zeer goed ontvangen bij de hoveniers. Met de module kun je gekoppeld aan een offerte de plantenlijst maken en bij akkoord van de klant inkopen. De plantenbank is recent uitgebreid naar 9.300 gespecificeerde soorten en daarnaast is het volledige Varb assortiment geïntegreerd. Ook zijn er dit voorjaar biodiversiteitskenmerken toegevoegd zodat je kunt filteren op nectar- en pollenwaarde. Al met al een zeer complete module die voor 15 euro per maand beschikbaar is bij Suite MKB.     Hoe werkt het? Als hovenier zoek je in de plantenbank op 'Acer griseum', dan krijg je daaronder het aanbod met de maat, prijs en voorraad te zien van de leverancier die je hebt gekoppeld in de bibliotheek. Vervolgens kan je een plantlijst maken met de juiste maatcodes en prijzen en die doorzetten naar een inkooporder. Deze inkooporder kan ook digitaal (dus niet meer als pdf via de mail) verstuurd worden naar je leverancier. Die inkooporder komt dan direct in het systeem van de leverancier te staan als order, hiervoor hoeft de leverancier dus niets meer over te typen. Een functionaliteit waar we nog aan werken is het versturen van een prijsaanvraag naar de leverancier. Je kan dan de inhoud van je plantenlijst opsturen als prijsaanvraag naar je leverancier. Deze komt in het systeem van de plantenleverancier binnen als offerte, ze vullen daar de juiste prijzen in en sturen de aanvraag vervolgens weer digitaal terug. In je eigen systeem worden dan de prijzen bijgewerkt en kan je van de prijsaanvraag een inkooporder maken als je hier gebruik van wilt maken. De module prijsaanvraag verwachten we rond oktober af te hebben.   Interesse? Een consultant kan je helpen bij de inrichting. Vereiste is dat jouw leverancier met WinTree werkt en een koppeling heeft met de bibliotheek van Suite MKB. Verwijs je plantleverancier(s) hiervoor naar de website https://bibliotheek.suite-mkb.nl zodat ze zich daar kunnen aanmelden.   Ben je zelf plantleverancier en werk je met WinTree van TSD? Meld je aan via https://bibliotheek.suite-mkb.nl. We zien je aanmelding dan binnenkomen en sturen die door naar TSD. Samen regelen we de technische inrichting. Neem contact op met TSD voor informatie over de kosten.   Dit artikel verscheen in juli 2023 in Vakblad De Hovenier, lees het hier.
Nieuws
Primeur: Suslight eerste leverancier in nieuwe bibliotheek Suite MKB
Door GreenPro op 15-12-2022

Primeur: Suslight eerste leverancier in nieuwe bibliotheek Suite MKB

Voor een hoveniersproject zijn veel verschillende leveranciers nodig. Bestrating, beplanting, schuttingen en bijvoorbeeld verlichting. Het is voor hoveniers veel werk om alle producten van die leverancier up-to-date te houden qua assortiment en prijzen. Zeker afgelopen jaar waren er veel prijsschommelingen waardoor bij elke offerte de prijzen gecontroleerd moesten worden. Daarom ontwikkelde Become-IT een productbibliotheek in hun bedrijfssoftware (Suite MKB). Product bibliotheek In de bibliotheek komen alle producten van aangesloten leveranciers te staan. Hierin heeft Suslight de primeur door als eerste leverancier te zijn aangesloten op het systeem. Via een leveranciersportaal kan Suslight de producten bijwerken als er nieuwe producten of prijzen zijn. Bart van Schie van Suslight zegt dat dit een uitkomst is: ‘het werkt eenvoudig en digitaal’. Zo kun je onder anderen een afbeelding en link voor meer informatie per product instellen. Gebruikers van Suite MKB kunnen in de bibliotheek hun eigen productenbestand samenstellen. Voordat ze het assortiment van bijvoorbeeld Suslight mogen zien, moeten ze een koppeling maken die door Suslight kan worden goedgekeurd via het leveranciersportaal. Daarna kunnen ze zich abonneren op die producten in de bibliotheek en deze vervolgens gebruiken in offertes, orders en facturen. Dit werkt allemaal heel eenvoudig, bespaart overtypen en voorkomt fouten. Suslight heeft de primeur om als eerste leverancier in de bibliotheek te staan, maar als het aan de klanten van Become-IT ligt, volgen er snel meer!   Altijd actuele prijzen Als er een update is in de bibliotheek, wordt dat automatisch doorgevoerd in het productenbestand zodat de hovenier werkt met actuele prijzen. Per leverancier kan de hovenier instellen hoeveel korting ze krijgen op de adviesverkoopprijs. Hierdoor heeft de hovenier direct inzicht in de marges en controle bij het plaatsen van bestellingen. Ketenintegratie Leo Kodde, eigenaar van Become-IT vertelt: ‘wij hebben voor 2023 de focus gelegd op ketenintegratie in de groene sector door de samenwerking tussen leveranciers en afnemers te digitaliseren. De eerst stap hierin is de product bibliotheek en de laatste stap digitale uitwisseling van bestellingen. De Groene Sector Vakbeurs staat voor ons in het teken van ketenintegratie’. Ben je leverancier voor de groene sector en wil je meer weten over de bibliotheek in Suite MKB? Become-IT is te vinden in hal 2 op de Groene Sector Vakbeurs van 10 t/m 12 januari, of neem direct contact met ze op! Dit artikel verscheen in December 2022 op GreenPro Online, lees het hier: https://www.greenpro-online.nl/artikel/primeur-suslight-eerste-leverancier-in-nieuwe-bibliotheek-suite-mkb/
Nieuws
Suite MKB maakt koppeling met Cash & Carry's
Door Willemijn van Iersel | Vakblad de Hovenier op 09-12-2022

Suite MKB maakt koppeling met Cash & Carry's

Samenwerking TSD en Become-IT Become-IT werkt verder aan ketenintegratie door een nieuwe samenwerking met TSD IT. Het softwareprogramma Suite MKB breidt steeds verder uit. Na samenwerkingen met Cash & Carry Veluwe Plant en een nieuwe plantenmodule zet Become-IT de volgende stap met deze samenwerking. Hoveniers zullen TSD vooral kennen van de 3D tekensoftware, maar een grote specialisatie van het bedrijf is de boomkwekerijsector. Het softwarepakket WinTree wordt door kwekers en ook veel Nederlandse Cash & Carry's gebruikt. Become-IT zag hierin een gemeenschappelijk belang en zette de eerste stap voor een samenwerking.   Suite MKB gaat koppelen met de TreeCommerce Messenger van TSD. Samenwerken in de keten Leo Kodde: 'Wij zijn begonnen met de plantenmodule en de samenwerking met Veluwe Plant. Vervolgens stelden wij onszelf de vraag hoe sluiten we nu al die andere Cash & Carry's aan? Door de koppeling met softwarepakket WinTree te maken slaan we nu een grote slag. Ons doel is ketenintegratie, de keten aan elkaar verbinden zodat partijen zo min mogelijk dubbel werk gaan doen. Eenvoudiger en efficiënter werken voor iedereen eigenlijk.' Kodde vervolgt: 'Binnen de installatietechniek en bouwsector zijn ze in de ketenintegratie al een stuk verder. Wij willen door onze samenwerkingen ook de groensector naar een hoger efficiëntie niveau tillen. Ons doel is ketenintegratie, de keten aan elkaar verbinden zodat partijen zo min mogelijk dubbel werk gaan doen Dubbel handwerk vereenvoudigen Gert Koster van TSD IT: 'We zien dat orders steeds kleiner worden, zowel bij hoveniers als bij de Cash & Carry. Kortom er zijn meer orders met minder grote volumes, dat betekent extra werk. Koppelen door automatisering scheelt aanzienlijk in het werk. Dubbel werk wat eigenlijk door beide partijen wordt gedaan, wordt zo weggenomen.' Kodde: 'Je ziet dat er nog veel handwerk is in de keten. Orders die moeten worden overgetypt, kleine foutjes sluipen er al gauw in. Met integratie verminder je ook die faalkosten.' Kodde: 'En daarnaast is het fijn dat onze klanten in de loop van 2023 eenvoudig bij veelal alle Nederlandse Cash & Carry's integraal een prijsaanvraag kunnen doen en bestellen door middel van de Suite MKB bedrijfssoftware.' Dit artikel verscheen in December 2022 in Vakblad de Hovenier, lees het hier: https://www.vakbladdehovenier.nl/article/41356/software-become-it-maakt-koppeling-met-cash--carrys
Nieuws
VeluwePlant als eerste aangesloten in plantenbank Suite MKB
Door Fleur Dil | Vakblad De Hovenier op 01-11-2022

VeluwePlant als eerste aangesloten in plantenbank Suite MKB

Softwarebedrijf Become IT en groengroothandel VeluwePlant hebben de handen ineen geslagen. In de nieuwe planten module van het softwareprogramma Suite MKB, ontwikkeld door Become-IT, krijgen gebruikers nu ook inzicht in de beschikbaarheid van VeluwePlant. Ketenintegratie Afgelopen jaar heeft Become-IT een nieuwe plantenbank ontwikkeld. In deze plantenbank staan 9000 plantsoorten met foto’s en kenmerken. Deze plantsoorten kunnen gebruikt worden bij het maken van een plantenlijst bij een offerte. Wat nog ontbrak is de koppeling met plantenleveranciers. De behoefte van de klanten hierin is actuele informatie over de beschikbaarheid en prijzen van planten, ook het bestellen vanuit het systeem is een wens waarmee tijd bespaart kan worden. Met VeluwePlant is de eerste samenwerking aangegaan om deze beschikbaarheid te integreren. Het mooie van deze samenwerking is dat er ketenintegratie ontstaat doordat systemen gekoppeld worden. Van prijsinformatie bij het maken van offertes door de hovenier tot het versturen van de inkooporder die automatisch bij de plantleverancier verwerkt wordt. 'Klanten zijn meteen geholpen. Daar gaat het ons tenslotte om.' Meesters in de Tuin ‘De planten module is op het evenement Meesters in de Tuin voor het eerst gedemonstreerd,’ vertelt Leo Kodde van Become-IT. ‘Sindsdien is de module voor klanten beschikbaar.’ Klanten van VeluwePlant moeten wel eerst geaccordeerd worden om de uitbreiding met inzicht in de aantallen, prijs en de beschikbare maten te krijgen. Via Suite MKB kunnen klanten dan ook direct hun bestelling doen. ‘Op dit moment worden die bestellingen nog naar ons doorgemaild. Straks is het ook de bedoeling dat klanten rechtstreeks bij ons kunnen bestellen,’ aldus Van de Weerd. Gebruiksgemak Om de gegevens in de plantmodule up to date te houden, stuurt VeluwePlant regelmatig de data van de voorraden door. Gebruikers van het softwareprogramma Suite MKB kunnen hun pakket uitbreiden met de module planten. De eerste gezamenlijke klanten maken er inmiddels al gebruik van. Become-IT zal dit nog verder verbeteren en hoopt ook andere leveranciers van planten aan te sluiten. ‘De module Planten met beschikbaarheid zal ook op de Groene Sector Vakbeurs in januari gepresenteerd worden.’ Uiteindelijk draaien dit soort vernieuwingen om gebruikersgemak en efficiëntie, vindt Kodde. Het is een integratie die iedereen een hoop gedoe bespaart. ‘Geen belletjes en heen en weer ge-mail meer,’ zegt Bernard van de Weerd van VeluwePlant. ‘En klanten zijn meteen geholpen. Daar gaat het ons tenslotte om.’   Dit artikel verscheen in oktober 2022 in Vakblad De Hovernier, lees het hier: https://www.vakbladdehovenier.nl/article/40937/hiermee-hopen-wij-onze-klantenkring-nog-verder-uit-te-breiden
Nieuws
Na de zomer komt de speciale plantenmodule uit
Door Alon Winnen (Letterdesk) op 27-10-2022

Na de zomer komt de speciale plantenmodule uit

Al ruim 20 jaar ontwikkelt en verkoopt Become-IT eigen bedrijfssoftware. Onder de naam Suite MKB helpen zij MKB-bedrijven met de automatisering van hun bedrijfsprocessen. Van facturen tot urenregistratie en van orders tot planning: met de bedrijfssoftware van Become-IT kan het allemaal. Leo Kodde, oprichter en eigenaar van Become-IT: “We draaien al jaren mee en helpen MKB’ers met advies op maat op het gebied van digitalisering. Wij spreken de taal.” Er is veel mogelijk, het pakket is heel flexibel. Become-IT helpt met Suite MKB vakmensen aan een oplossing die past bij hun branche, werkwijze en wensen. Zo doen ze dit ook voor hoveniers. Het basispakket voor hoveniers is gericht op orderverwerking, planning en facturatie. Hierbij kunnen hoveniersbedrijven gebruik maken van het klantenportaal en de app. Het hele pakket is uit te breiden met functies waar het bedrijf behoefte aan heeft. Kodde: “Denk aan projecten, offertes, calculaties, onderhoudscontracten, service en nog veel meer!” Functies op basis van behoeften Wil je overstappen op bedrijfssoftware? Dan is het volgens Kodde belangrijk om goed na te denken over je specifieke wensen. “Je kunt het pakket zo gek maken als dat je zelf wilt. Wil je bijvoorbeeld met calculaties gaan werken, of maak je gewoon platte offertes? Welke functies moet jouw pakket hebben? Maar ook: wat verwacht je van de leverancier? Sommige bedrijven zijn bijvoorbeeld al ver op het gebied van digitalisering. Voor hen is een leverancier met een goede helpdesk voldoende. Maar voor andere bedrijven is meer begeleiding nodig. Wat de situatie ook is: niet te moeilijk denken. Bedrijven geven aan wat ze nodig hebben, wij laten ze zien hoe het gaat werken!” Eigenaar en oprichter Leo Kodde. “Bedrijven geven aan wat ze nodig hebben, wij laten zien hoe het werkt.”   Handige hulpmiddelen voor hoveniers Maar wat maakt Suite MKB nou zo aantrekkelijk voor hoveniers? Het systeem bevat een aantal handige functies. “Met calculaties maak je makkelijk en snel offertes”, legt Kodde uit. “Ga je als hovenier bijvoorbeeld een terras aanleggen? Dan geef je in hoeveel vierkante meter het is en de software rekent door wat de materiaalbehoefte, planning, kosten en opbrengsten zijn. Zo maak je consistent en snel offertes binnen je organisatie.” Een andere belangrijke functionaliteit is de planning. “Met een centrale planning bespaar je veel tijd. De planningsoptie is het hart van ons systeem. De planning is driedelig: allereerst plan je medewerkers in, waardoor je inzicht hebt in capaciteit. Deze planning is ook meteen de  urenregistratie, waardoor je een beeld hebt van alle gewerkte uren, overuren en verlof. Tot slot kunnen de gewerkte uren worden gefactureerd bij regieklussen. De driedelige planning is de essentie van het systeem.” Naast planning is het orderproces essentieel. “Alle geschreven materialen, uren en machines komen op de order. De order wordt vervolgens een factuur.” Heb je andere specifieke wensen? Ook dat is geen probleem. “Denk aan aanbetalingen, vooraf betalen, een iDEAL-betaallink en een koppeling naar de boekhouding. Er is veel mogelijk, het pakket is heel flexibel. Support en innovatie Omdat Become-IT het gehele product in eigen huis ontwikkelt, zijn ze in staat snelle service te leveren. “De ene helft van het bedrijf houdt zich bezig met softwareontwikkeling, de andere helft geeft demo’s, richt het pakket in bij klanten en geeft ondersteuning. Wij vinden het belangrijk om altijd bereikbaar te zijn voor onze klanten. We zijn een klein bedrijf, waardoor we persoonlijke support kunnen leveren. Als een klant belt, weten we wie het is en kijken we meteen mee. En dat wordt beloond: recentelijk voegden we de honderdste hovenier toe aan ons klantenbestand. Een mooie mijlpaal!” “Een ander leuk nieuwtje: we zijn hard bezig met de ontwikkeling van een plantenmodule. Deze komt na de zomer uit. Hoveniers laten klanten zo makkelijk zien welke planten er komen. Met onze eigen programmeurs blijven we ontwikkelen en staan we altijd klaar voor onze klanten!”   Dit artikel verscheen in September 2022 op greenpro-online.nl, lees het hier: https://www.greenpro-online.nl/artikel/na-de-zomer-komt-speciale-plantenmodule-uit/.
Nieuws
Webshop Suite MKB volledig vernieuwd!
06-05-2021

Webshop Suite MKB volledig vernieuwd!

Afgelopen kwartaal hebben we hard gewerkt aan onze nieuwe Suite MKB webshop. Bij de nieuwe webshop hebben we ons gericht op een professioneel ontwerp, moderne functionaliteit en de integratie met het Suite MKB klantenportaal en backoffice. Webshop met backoffice integratie Bij het vernieuwen van de module webshop hebben we gekeken naar eenvoudig beheer en een heldere structuur met veel instelmogelijkheden. Hierdoor kunnen klanten snel starten en het later verder uitwerken. Het grootste voordeel van de webshop is dat het feilloos samenwerkt met de backoffice van Suite MKB. Producten in Suite MKB zet je actief in de webshop, voegt een afbeelding en omschrijving toe en klanten kunnen dat product bij jou bestellen. Enkele voorbeelden van de webshop op een rij: Eén klantenportaal en crm (relatiebeheer); Eén productbeheer voor offertes en webshop; Eén betaalproces voor weborders en facturen; Eén voorraad systeem; Eén inkoop & logistiek proces. Gemakkelijk bestellen in de webshop Met een paar klikken kunnen klanten een product bij jou in de webshop bestellen. Door producten in te delen met groepen en categorieën zijn deze producten makkelijk te vinden. De intelligente zoekfunctie maakt het helemaal af, hiermee doorzoeken klanten direct de hele webshop. Ook filters zijn mogelijk in een bepaalde categorie. Denk aan het filteren op materiaal, kleur en merk. Zoals je leest zijn er dus uitgebreide mogelijkheden voor klanten om een product bij jou te vinden en te bestellen. Het betalen en leveren van een product gaat ook volledig via Suite MKB, hiervoor zijn er betalings- en leveringscondities in te stellen. Voorbeeld webshop We hebben een voorbeeld webshop gemaakt voor onze klanten zodat ze weten wat ze kunnen verwachten van de vernieuwde module. Bekijk deze hier: www.hoveniersdemo.nl Beginnen met de webshop Is je interesse gewekt, en wil je deze uitbreiding ook binnen je bedrijf? Het beginnen met de webshop is zo gedaan en je kan direct starten met het online verkopen van producten. Neem contact op met Anton of Jesse om te starten met de webshop als je al werkt met Suite MKB. Werk je nog niet met Suite MKB ga dan naar deze pagina: https://www.become-it.nl/webshops/ en vraag een demo aan.
Nieuws
Schildersbedrijf van Buuren 5 jaar klant
23-03-2021

Schildersbedrijf van Buuren 5 jaar klant

Van Buuren Schildersbedrijf maakte op 1 maart 2021 vijf jaar gebruik van de online bedrijfssoftware Suite MKB van Become-IT. Om dit te vieren bezorgde consultant Jesse Roozeboom op maandag 15 maart een taart aan Arie van Buuren van het Ermelose schildersbedrijf. Arie van Buuren was in 2016 de eerste klant in de schildersbranche die de software Suite MKB in gebruik nam. Vijf jaar later bevalt de samenwerking de Ermeloër nog steeds tot volle tevredenheid. ,,Ik ben ermee begonnen op advies van mijn accountant. Urenbriefjes werden met de hand geschreven. Ik hield zelf teveel ballen omhoog en overzag de papierwinkel niet meer’’, zegt de Ermeloër (50). 'Als ik dit kan, is het voor iedereen te doen.' ,,Er moest meer organisatorische structuur in het bedrijf komen. Suite MKB zorgt voor een veel duidelijkere urenverantwoording en daarmee voor een betere kostenbeheersing. Alle medewerkers houden de uren en planning bij in de app op hun telefoon. Deze investering heeft de afgelopen jaren dan ook rendement opgeleverd. Het was de redding voor mijn bedrijf.’’ Suite MKB geeft overzicht in uren en materialen maar geeft ook vertrouwen naar klanten toe. ,,Zij hebben hun eigen klantenportaal en kunnen alle facturen en offertes overzien. Structuur is belangrijk, omdat wij een dienstverlenend bedrijf zijn.’’ Over de relatie met Become-IT zegt Van Buuren: ,,Lokaal samenwerken met een andere ondernemer uit het dorp bevalt mij goed. Zo’n taart is een mooie blijk van waardering. Ze geven constant updates en blijven innoveren, maar ik maak nog niet gebruik van alle mogelijkheden.’’ Consultant Jesse Roozeboom is contactpersoon voor de schildersbranche. Hij wil met Van Buuren in gesprek om ook calculaties te integreren in de offertes voor Van Buuren. ,,Zodat je het aantal strekkende meters in kunt vullen waardoor je arbeid en materialen in beeld hebt en zo een goede offerte kunt opbouwen. Naderhand kun je kijken of die calculaties kloppen.’’ Van Buuren raadt Suite MKB ook anderen aan. ,,Mijn broer en de accountant dachten dat ik te chaotisch ben om dit dagelijks bij te houden, maar als ik dit kan, is het voor iedereen te doen.’’   Auteur: Marco Jansen Media, 19 maart 2021.
Nieuws
3 nieuwe stagelopers bij Become-IT
05-03-2021

3 nieuwe stagelopers bij Become-IT

Afgelopen maand mochten wij 3 nieuwe stagelopers verwelkomen bij Become-IT, namelijk Bert, Micha en Matthias. De stagelopers gaan de ontwikkelaars en consultants ondersteunen in het werk en gaan niet alleen de Suite MKB verbeteren maar ook Become-IT zichtbaar maken. Wat de werkzaamheden zijn van iedere stagiair en wat hij of zij wil gaan bereiken in zijn stage ga je lezen in dit bericht. Stage Bert Bosch – Koppeling met Twinfield Bert liep zijn eerste halfjaarstage voor de opleiding Applicatie- en softwareontwikkelaar bij Become-IT. Daarna is hij bij ons blijven werken en doet nu zijn tweede halfjaarstage weer bij Become-IT. Bert volgt de opleiding op Landstede in Harderwijk. Doordat Bert nu al lange tijd bij Become-IT werkt weet hij alle ins-and-outs van Suite MKB, dit zal Bert goed van pas komen bij de werkzaamheden die hij deze stage gaat uitvoeren. Bert gaat in zijn stage een API koppeling tussen Suite MKB en Twinfield maken. Dit wordt een vergelijkbare koppeling zoals met Exact online en SnelStart. Hierdoor kunnen klanten hun facturen, projecten, relaties en betalingen live bijwerken met Twinfield via de Suite. Er zal hierdoor veel tijd bespaart gaan worden op administratief werk. De boekhouding is altijd bij en de betalingen worden automatisch gematched. Stage Matthias Westerink – Marketing Net als Bert heeft Matthias zijn eerste halfjaarstage van zijn opleiding Software developer ook gedaan bij Become-IT. Hij volgt de opleiding op het Hoornbeeck College in Amersfoort. Nu doet hij ook zijn tweede halfjaarlijkse stage bij ons. De ervaring die hij in zijn eerste stage heeft opgedaan gaat hem goed helpen bij zijn tweede stage bij Become-IT. Waar Matthias in zijn eerste stage vooral een front-end developer was, gaat hij deze stage zich vooral focussen op Marketing & sales. Zo gaat hij in zijn tweede stage bezig om de Become-IT LinkedIn bedrijfspagina beter zichtbaar te maken. Daarnaast zal hij ook de website tijdvoorhetechtewerk.nl maken. Stage Micha Glas – Koppeling met Office365 Nieuwe bij Become-IT is Micha, hij doet de opleiding Applicatie- en softwareontwikkelaar op het Deltion Collega in Zwolle. Hij hoopt zijn opleiding af te ronden na zijn stage. Micha gaat in zijn stage bezig om een koppeling te maken tussen Office 365 en Suite MKB. Deze koppeling gaat ervoor zorgen dat werknemers afspraken in Suite MKB ook in Outlook zetten. Op deze manier kunnen de werknemers ook binnen Outlook een overzicht van de planning zien of kunnen ze afspraken publiceren in de Outlook agenda van een collega. Met de Office 365 koppeling is nog veel meer mogelijk en daar gaat Micha als hij tijd heeft mee verder. Zoek je een stage? Ben je op dit moment of in de toekomst op zoek naar een stage? Become-IT is de ideale plek om ervaring op te doen in het bedrijfsleven. Je kunt bij Become-IT stage lopen voor de opleidingen Software developer, Bedrijfskunde, Commerciële economie en nog andere opleidingen. Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!
Nieuws
Become-IT kiest voor LinkedIn
01-03-2021

Become-IT kiest voor LinkedIn

Wil je op de hoogte blijven van nieuws, productontwikkeling en nieuwe klanten? Dan is het slim om Become-IT te volgen op LinkedIn. Wij delen exclusief op LinkedIn het laatste nieuws vanuit ons bedrijf om onze klanten en anderen op de hoogte te houden. Wat wij zoal delen op LinkedIn en waarom onze focus op LinkedIn lees je in dit artikel. Volg Become-IT op LinkedIn! > LinkedIn bedrijfspagina Wij plaatsen op onze LinkedIn bedrijfspagina updates over ons bedrijf, productverbeteringen, nieuwe klanten en ander nieuws. Zo willen we een persoonlijke en informatieve relatie met ons netwerk houden. Elke week plaatsen we een portfolio over een nieuwe klant, zo krijg je mee welke bedrijven en branches werken met de Suite MKB. Ook informeren we over productnieuws zoals nieuwe modules of verbeteringen in de Suite MKB bedrijfssoftware. Tot slot delen wij nog nieuws over het bedrijf, bijvoorbeeld een nieuwe collega. Ook iets te vieren, aandacht in de medio of een visie op de toekomst valt onder dit bedrijfsnieuws. Het mooie van LinkedIn is dat je in een zakelijke setting kunt reageren op onze berichten of kunt reageren in de vorm van een Like, Felicitatie etc. Onze keuze voor LinkedIn Je zult je misschien afvragen waarom wij voor LinkedIn hebben gekozen, waarom niet Instagram of Facebook? Hier hebben wij zorgvuldig over nagedacht en bewust voor LinkedIn gekozen omdat dit een sociaal netwerk is voor werk waar veel van onze kantoorgebruikers een account op hebben.  Ook wilden we niet op meerdere platformen dezelfde updates plaatsen. Wij hebben het idee dat dit meer fragmenteert en dat je beter kunt focussen op één nieuwskanaal. In onze communicatie kunnen we nu altijd verwijzen naar onze LinkedIn pagina en daarmee werken we aan een sterk en actueel communicatiekanaal. LinkedIn is een betrouwbaar en populair platform van Microsoft. Berichten op dit netwerk zijn veelal werkgerelateerd en zo ook de advertenties en analytics. Bij Facebook en Instagram is dit meer gericht op consumenten en niet werkgerelateerde berichten.  Wij nodigen je van harte uit om onze LinkedIn bedrijfspagina te volgen!  Volg Become-IT op LinkedIn! >
Nieuws
Guido, investeren in klanttevredenheid
22-02-2021

Guido, investeren in klanttevredenheid

We hebben een nieuwe collega, namelijk Guido van der Horst. Hij gaat aan de slag als ‘Support Consultant’ bij Become-IT. Zo blijven we investeren in een persoonlijke en professionele aanpak richting de klant, met als doel tevreden klanten Guido zal vooral bezig zijn met het ondersteunen van klanten bij het werken met Suite MKB bedrijfssoftware. Zowel telefonisch als via Teams of Teamviewer gaat hij klanten helpen. Eind 2020 was Guido op zoek naar een baan in de IT en Become-IT bood deze mogelijkheid. Met zijn ervaring op een supportafdeling en drive om klanten te helpen is dit een welkome aanvulling in het team. Het doel van Guido is om op korte termijn alle instellingen en mogelijkheden van de Suite goed te leren kennen. Door het vele contact met klanten en goed te luisteren naar de wensen en werkwijze hoopt hij zijn branchekennis te vergroten. Klantondersteuning bij Become-IT Become-IT staat bekend om zijn professionele en flexibele Suite MKB software voor vakmensen. Samen met de andere consultants (Anton, Jesse, Leo en Rian) vormt Guido een dreamteam van verkoop tot implementatie en nazorg. Ze staan elke werkdag klaar voor geïnteresseerden en helpen klanten bij alle vragen die spelen. Bij Become-IT werken we zonder ticketsysteem, we vinden dit te afstandelijk. Wel registreren wij alle werkzaamheden, wensen en vragen zodat we als team optimaal samenwerken en ook zorg dragen voor een goede opvolging. Als klant kan je dit allemaal meelezen via het klantenportaal. Ook hebben we geen wachtrij of apart helpdesk nummer. Wel hebben we voldoende capaciteit en vaak neemt de vaste consultant van een klant de telefoon op, zeker tijdens de opstartfase. Van klant naar ambassadeur, door een persoonlijke, klantgerichte aanpak en ondersteuning. Dus bel gerust 0341 – 47 00 68 of stuur een mail naar support@become-it.nl. Grote kans dat je geholpen wordt door Guido.   Guido van der Horst Support Consultant Lees meer over ondersteuning en onderhoudscontracten in onze blog van 19 november 2019.
Nieuws
Kennissessies Suite MKB
25-09-2020

Kennissessies Suite MKB

Ivm Corona kunnen de geplande kennissessies helaas niet doorgaan. Become-IT gaat vanaf oktober maandelijks kennissessies over Suite MKB organiseren voor bedrijven en klanten. De gratis sessies worden elke 1e donderdag van de maand gehouden op de locatie Wellantcollege in Houten. Met de kennissessies wil Become-IT een veilige en inspirerende plek bieden voor een demo of training. De sessies zijn in de ochtend bedoeld voor geïnteresseerde bedrijven die graag de mogelijkheden van de Suite MKB willen zien en meer willen weten over de opstartfase. Voor alle bedrijven die langskomen hebben we een presentje. Het middagprogramma is exclusief voor bestaande klanten. Deze training met veel ruimte voor specifieke vragen gaat de diepte in. Ook zullen we hier alle nieuwe ontwikkelingen bespreken. Per klant kunnen maximaal 2 medewerkers zich aanmelden, advies is om laptop of tablet mee te nemen. Tussen 12.00 en 13.00 is er een lunch waar aanwezigen gebruik van kunnen maken. Deze wisseling van het ochtend naar het middagprogramma is een mooie gelegenheid voor geïnteresseerde bedrijven om in contact te komen met bestaande gebruikers. Deelname aan de lunch svp opgeven bij het aanmelden. Bekijk hier de aankondiging van eigenaar Leo Kodde In dit nieuwsbericht praktische informatie over het programma en hoe je kunt aanmelden. Programma Onderdeel: Voor: Tijden: Door: Demo's en uitleg over het starten met Suite MKB Bedrijven met interesse 09.00 - 12.00 Leo  Lunch Aanwezigen 12.00 - 13.00   Training Suite MKB Alleen voor klanten 2 personen per bedrijf 13.00 - 17.00 Anton Geplande data Kennissessie: Aanmeldingen ochtend Aanmeldingen middag 1 oktober 2020 1 demo 5 5 november 2020 2 demo's 11 (nog 1 plek!) 3 december 2020 0 11 (nog 1 plek!) (Er kunnen max 12 deelnemers per dagdeel komen) Aanmelden Gebruik onderstaand formulier om aan te melden. Geef aan wanneer je komt, wie er komt en voor welk onderdeel je komt (ochtend of middag) en of je gebruik maakt van de lunch. Wij vragen je rekening te houden met de RIVM kaders inzake Corona bij deelname aan een kennissessie. (Het maximale aantal aanmeldingen is 12 personen per dagdeel) Mijn gegevens:   Ik/wij melden ons aan voor: ..1 oktober 20205 november 20203 december 2020 ..Ochtendprogramma met demo'sMiddagprogramma met trainingen ..Aanwezig bij de lunchNiet aanwezig bij de lunch   Ruimte voor opmerkingen: Locatie Groene Hotspot Houten is gevestigd op het Wellantpark, op het terrein van Wellantcollege Houten. Oud Wulfseweg 3, Houten. Parkeren bij de ingang en loop dan het pad af. De locatie is een bekende plek voor hoveniers maar ook bedrijven en klanten uit andere sectoren zijn welkom. Suite MKB bedrijfssoftware is geschikt voor meerdere branches en daarin valt ook veel van elkaar te leren.
Nieuws
Investeren in klanttevredenheid
26-08-2020

Investeren in klanttevredenheid

We hebben een nieuwe collega: Jesse Roozeboom. Hij komt het consultancy team bij Become-IT versterken om hoveniers en installatiebedrijven te ondersteunen bij het werken met de software. Samen met 3 collega's (Leo, Anton en Rian) gaat hij bestaande klanten helpen het pakket optimaal te gebruiken. Ook het traject van demo's, inrichting en uitleg hoort bij het werk van de consultant. Hierbij ligt onze focus op bestaande klanten en dus klanttevredenheid. Als dat goed is kunnen we verder met nieuwe klanten. Jesse vindt de combinatie van IT, business en persoonlijk contact geweldig. Samen met klanten tot het beste resultaat komen, door de juiste vragen te stellen de klantwens te achterhalen. Deze wensen en/of uitkomsten bespreken met developers om hierdoor de verbindende factor te zijn tussen business en IT De reden dat Jesse bij Become-IT is komen werken is omdat hij Become-IT wil laten groeien en zichzelf kan ontwikkelen. Hij heeft als doel dat Become-IT een landelijk bekende naam wordt, met behoud van de persoonlijke aanpak en contact.
Nieuws
Echtheidscontrole
01-04-2020

Echtheidscontrole

Vanaf vandaag is onze telefooncentrale uitgebreid met een echtheidscontrole. Bel je naar 0341-470068 dan hoor je een pincode die je vervolgens moet invullen om te worden doorverbonden. De zogeheten 'captcha' (de afkorting voor 'completely automated public test computers humans apart') is een reactietest die in het doorverbinden wordt gebruikt om te bepalen of er al dan niet sprake is van een menselijke beller. Captcha’s zijn in bijna alle sectoren te vinden waar menselijke gebruikers van robots onderscheiden moeten worden. Bijvoorbeeld op online reactieformulieren en aanmeld- of loginschermen.  Nu dus ook in de telefooncentrale van Become-IT deze echtheidscontrole. De pincode bestaat uit 4 cijfers en kan eenvoudig met het toetsenbord van de telefoon worden ingegeven. Bevestigen doe je door af te sluiten met een #. Je ontvangt een bevestiging of je echt bent en zo ja dan wordt je direct doorverbonden met één van onze medewerkers.   Update 2 april 2020 Dit was een 1 april grap, gelukkig kwamen alle klanten door de controle en kregen we ze met een glimlach aan de lijn.
Nieuws
Suite MKB genomineerd voor de Innovatie Award!
06-01-2020

Suite MKB genomineerd voor de Innovatie Award!

Op 14, 15 en 16 januari 2020 wordt de 21e editie van de Groene Sector Vakbeurs georganiseerd, Become-IT is aanwezig op de beurs. Op de Groene Sector Vakbeurs wordt een prijs uitgereikt voor de meest aansprekende innovatie: de Innovatie Award. Dit jaar worden er twee awards uitgereikt, één in de categorie Tuin & Park en één in de categorie Groene inrichting. Suite MKB is genomineerd voor de innovatie Awards. De groene bedrijfssoftware van Become-IT is een grote innovatie voor groene sector, en is daarom genomineerd voor de Innovatie Award.   Van de 700 bedrijven behoort Become-IT tot de 30 genomineerde bedrijven voor de Innovatie Award! Innovatie Award Er zijn veel innovaties aanwezig op de Groene Sector Vakbeurs, alleen de beste innovaties zijn genomineerd voor de Innovatie Award. Zo zijn elektrische werkvoertuigen, recyclingprogramma’s en groene bedrijfssoftwarepakketten genomineerd. Een bedrijf wordt niet zomaar genomineerd voor de Innovatie Award, een bedrijf moet een echte innovatie hebben waarmee mensen vooruit gaan. Dit laatst benoemde heeft Become-IT, met de groene bedrijfssoftware besparen hoveniers veel tijd en kosten. De genomineerden zijn op de Groene Sector Vakbeurs duidelijk te herkennen. Door een speciaal schild bij de stand en speciale vermelding op de plattegrond zijn de genomineerden gemakkelijk te vinden. De genomineerden voor de Innovatie Award worden beoordeeld door een deskundige jury. De winnaar van één van de twee Innovatie Awards wordt bekend gemaakt op de eerste beursdag 14 januari. Vorig jaar werd er ook een Innovatie Award uitgereikt, deze prijs won Jean Heybroek met de elektrisch aangedreven LM-Trac 286 werktuigdrager met brandstofcel. Become-IT aanwezig op de Groene Sector Vakbeurs Op 14, 15 en 16 januari hoopt Become-IT aanwezig te zijn op de Groene Sector Vakbeurs. Leo Kodde en Anton Verlek zullen alle dagen aanwezig zijn op de beurs, om u met open armen te ontvangen. Become-IT presenteert op de beurs de nieuwste versie van Suite MKB (versie 10). De groene bedrijfssoftware voor midden- en kleinbedrijven helpt hoveniers en groenvoorzieners bij een efficiëntere en flexibelere bedrijfsvoering. Door Suite MKB besparen hoveniers en groenvoorzieners veel tijd en kosten. Kom gerust langs de stand van Become-IT om een demo te krijgen van Suite MKB, we ontvangen u met open armen! U kunt Become-IT op de beurs vinden bij Stand 227 in hal 2
Nieuws
Groene Sector Vakbeurs 2020
16-12-2019

Groene Sector Vakbeurs 2020

Op 14, 15 en 16 januari 2020 wordt de 21e editie van de Groene Sector Vakbeurs georganiseerd in de Evenementenhal te Hardenberg. Met meer dan 18.000 bezoekers en bijna 300 exposanten is de Groene Sector Vakbeurs een groot en waardevol evenement.